لزوم استفاده از دستگاه­های تصفیه هوا در تابستان

لایه ازن در قسمت بالای اتمسفر زمین از ما و کره زمین در مقابل اشعۀ خطرناک و زیان آور خورشید محافظت می کند در نتیجه باعث پدیدۀ شگفت انگیز حیات در سیاره ما می گردد. ازن سطح زمین یا (Ground level ozone) از واکنش و ترکیب اکسیدهای نیتروژن و گازهای آلی فرار با یکدیگر در مجاورت نور خورشید در حرارت بالا شکل گرفته و معمولاً آلایندۀ اصلی هوا در فصل تابستان است  و برای گیاهان خطرناک بوده و به تمامی جانداران ساکن سیاره زمین صدمه می زند.

اگرچه توجه ما به آلاینده های هوا و بخصوص گاز ازن بالاتر از حد مجاز در فصل تابستان به اندازه آلودگی هوای پاییزی نیست، با این حال صدمات تنفس آلودگی هوای ناشی از ازن بیشتر از حد معمول در هوا کمتر از پنج آلایندۀ اصلی دیگر نیست.

تنفس آلایندۀ ازن یا ازن سطحی باعث شروع بیماری های متنوعی در سیستم تنفسی و به خطرانداختن سلامت ما می گردد، این بیماری ها شامل درد قفسه سینه، سرفه های دردناک، التهاب گلو و احساس خفگی هستند که مجاورت طولانی در هوای آلوده به گاز ازن شرایط را بدتر کرده و شروع این علائم در آینده ای نزدیک منجر به بیماری هایی مانند، برونشیت، آمفیزم و آسم می¬شوند.

تصفیه هوا

از طرف دیگر آلاینده ازن با کاهش توان ریه ها، باعث التهاب و تورم لایه سطحی ریه ها شده و در ادامه این وضعیت مجر به ایجاد زخم های دائمی در بخش های حساس ریه می شود که متعاقب آن شرایط بسیار بدی را برای فرد مبتلا بوجود می¬آورد.

تحقیقات بسیاری در زمینه ازن، اثرات آن و راه های کاهش ازن سطح زمین توسط موسسات دانشگاهی و پزشکی صورت گرفته که به نتایج موثر قابل اجرایی منجر شده است، ولی متاسفانه بدون همکاری دولت ها و کنترل صنایع بزرگ و اصلاح قوانین آینده امیدوار کننده ای بدون آلودگی هوا در پیش روی ساکنین کلان شهرها متصور نیست.

صدمات ازن تنها شامل حال آدم ها و موجودات دیگر نبوده بلکه افزایش ازن در فصل گرما به گیاهان و طبیعت نیز آسیب های جدی وارد می کند و در فصل رویش گیاهان مانع رشد سالم و طبیعی آنها شده و در نهایت باعث از بین رفتن بخشی از طبیعت پیرامون خود می گردد.

برای جلوگیری از آسیب های ازن همیشه قبل از بیرون رفتن از خانه میزان ازن منتشر در هوای شهر را بررسی کنید. سازمان کنترل کیفیت هوا مرجع مناسبی برای اطلاع از میزان ازن موجود در هوا است. سازمان EPA (محیط زیست آمریکا) برای جلوگیری از خطرات ناشی از تنفس ازن استفاده از دستگاه های تصفیه هوا را توصیه می کند.

شرکت چرمه شیز

 

شرکت چرمه شیز نماینده نئوتک با بیست و یک سال سابقه در تأمین هوای پاک در ایران است و با ارائه خدمات پس از فروش بدون وقفه امتیاز بالایی در میان شرکت های این رشته از دستگاه های بخش سلامت را دارا است چرا که دستگاه تصفیه هوا بدون خدمات پس از فروش مناسب و دائمی تبدیل به وسیله­ای یکبار مصرف می­گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقالات مرتبط با آلودگی هوا  و خطرات ناشی از آن را در سایت شرکت چرمه شیز ملاحظه و یا با کارشناسان ما به طور رایگان مشاوره فرمایید.

88613903    -   88055727 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.