صندوق طلای کهربا  برترین ابزار سرمایه گذاری غیر مستقیم در سال 1401

در پایان این همایش 40 شرکت تولیدی، هلدینگ، بانک و انجمن به عنوان برترین های قسمت های مختلف بورس کالا معرفی شدند. این همایش در بخش های مختلف از قبیل تالار محصول های صنعتی، محصول های معدنی، تالار خودرو ، بازارهای مالی و ....انجام شد و برترین های این بخش ها معرفی شدند.

در بخش بازارهای مالی، صندوق طلای کهربا به عنوان بهترین ابزار سرمایه گذاری غیر مستقیم در بین تمام ابزارها و صندوق های کالایی انتخاب شد و به همین دلیل درباره علل موفقیت صندوق طلای کهربا در سال 1401 با آتین نراقی مدیر صندوق طلای کهربا گفتگویی داشتیم.

صندوق کهربا ابزاری مناسب برای شرایط تورمی

 آتین نرافی در مورد ماهیت صندوق های طلا بیان میکند که صندوق های طلا ابزارهای مناسبی برای حفظ ارزش دارایی و کسب بازدهی واقعی در شرایط تورمی کشور هستند. این صندوق ها دارایی سرمایه گذاران را در گواهی سکه و شمش طلا، بازارهای مشتقه طلا مثل آتی و اختیار در بازار سرمایه اختصاص می دهند. وی در ادامه در مورد صندوق طلای کهربا بیان میکند که در سال 1401 صندوق طلای کهربا بهترین عملکرد را به شکل بی سابقه ای در بین سایر صندوق های طلای بازار سرمایه به خود اختصاص داده است و همچین بازدهی صندوق طلای کهربا نسبت به  سایر رقبای خود در سال 1401 بیشتر بوده است به طوری که در مقایسه با دلار 59 درصد و نسبت به سکه فیزیکی 3 درصد بیشتر بازدهی کسب کرده است

استفاده از فرصت های جذاب سرمایه گذاری در بازار طلا

مدیر صندوق طلای کهربا اضافه کرد که یکی از دلایل برتری کهربا، استفاده از فرصت های مناسب سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه است. به عنوان مثال صندوق طلای کهربا اقدام به خرید گواهی شمش طلا در زمانی کرده است که این گواهی حباب منفی داشته است و این در صورتی است که در حال حاضر همین گواهی با حباب مثبت 12 درصد در حال معامله است. وی هم چنین اضافه میکند که  20% از منابع این صندوق به خرید سکه مرکزی در یک ماه گذشته اختصاص پیدا کرده است که  در آن زمان8 % زیر قیمت سکه های بورسی بود.

سپس سکه های خریداری شده از بانک مرکزی به صورت فیزیکی تحویل گرفته و تبدیل به گواهی سپرده سکه شد . همین امر هم به بازدهی بهتر صندوق طلای کهربا نسبت به رقبا در سال 1402 کمک کرده است. در کل استراتژی مدیریت صندوق کهربا فعال بوده و با تیم حرفه ای و باتجربه این صندوق، به صورت روزانه بازار طلا و سکه رصد و از فرصت های مناسب خرید و فروش و حتی آربیتراژ استفاده می شود.

افزایش صد درصدی منابع صندوق

آتین نراقی در بخش پایانی افزود: به دلیل مدیریت فعال و عملکرد متمایز ، در 4 ماه گذشته شاهد افزایش 100 درصدی منابع صندوق هستیم که میتواند یکی از دلایل برتری این صندوق طلا نسبت به سایر رقبا دانست. همچنین گروه مالی کاریزما بواسطه مدیریت و سابقه خوب خود موفق شده است به عنوان تنها بازار گردان گواهی شمش طلا و آتی شمش طلا  و یکی از بازارگردانان گواهی تمام سکه بانک رفاه انتخاب شود و همین ابزارها و عوامل میتواند به عملکرد بهتر مدیریت صندوق طلای کهربا در سال 1402منجر شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.