ارتباطی بدون معطلی با سرویس ارسال پیامک زنده LBS

برقراری ارتباط با مخاطبین بالقوه در هر کسب‌وکار، کلید موفقیت برای افزایش فروش و همچنین برندسازی است. روش‌های متفاوتی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد که موثر و ساده‌ترین راه بازاریابی پیامکی است. سهولت و سرعت، امکان شخصی‌سازی، هزینه پایین در برابر سایر روش‌ها، بازاریابی پیامکی را به یکی از مهم ترین کانال های تبلیغات در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده است. 

قصد داریم تا شما را با سرویس هوشمندی در بازاریابی پیامکی آشنا کنیم که با استفاده از آن می توانید به افرادی که در محیط های پرترددی مانند فرودگاه، مراکز خرید، ترمینال‌های مسافرتی قرار دارند در لحظه پیامک ارسال کنید. با ما همراه باشید تا شما را با سرویس ارسال پیامک زنده LBS آشنا کنیم. 

تبلیغات مکان محور چیست؟ 

تبلیغات مکان محور (Location-based advertising) به تبلیغاتی گفته می‌شود که با استفاده از اطلاعات مکانی یک شخص، ویژگی‌هایی از جمله مکان فعلی، مسیر حرکت، سن و جنسیت شخص، فعالیت‌های پیشین، نوع تلفن همراه، رفتار و سلیقه‌های شخص را به کار می‌گیرد تا تبلیغات را به صورت دقیق‌تری در اختیار مخاطبان قرار دهد. این نوع تبلیغات در تلفن همراه و دستگاه‌های موقعیت مکانی بر اساس فناوری GPS، شبکه‌های بی‌سیم و شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تجربه‌ای شخصی‌تر و مرتبط‌تری را دریافت کنند. 

به عنوان مثال، با تبلیغ مکان محور می‌توان به فردی که در نزدیکی یک رستوران ایتالیایی در حال حرکت است، پیشنهاد کرد که از منوی امروز آن دیدن کند و یا تخفیفی را برای آن در نظر گرفت.  کسب‌و‌کارهایی که مشتاق هستند مخاطبین خود را بر اساس موقعیت مکانی مورد هدف قرار دهند، می‌توانند از این روش تبلیغات استفاده کنند. ساده‌ترین ابزار برای تبلیغات مکان محور که هزینه پایین‌تری نسبت به سایر دارد ارسال پیامک مکان محور است. 

منظور از تبلیغات پیامکی مکان محور چیست؟

در تبلیغات پیامکی مکان محور(LBS)، از موقعیت جغرافیایی فرد برای ارسال پیام تبلیغاتی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، در این نوع تبلیغات، پیامک‌های تبلیغاتی برای افرادی که در محدوده جغرافیایی خاصی و مورد نظر شما قرار دارند، ارسال می‌شود.

برای مثال، فرض کنید که یک فروشگاه برای تبلیغ محصولات خود از تبلیغات پیامکی مکان محور استفاده می‌کند. در این صورت، پیام‌های تبلیغاتی خود را تنها به افرادی که در نزدیکی فروشگاه در حال تردد هستند، ارسال می‌کند. این‌کار به دلیل اینکه مخاطبین در نزدیکی فروشگاه هستند، باعث افزایش احتمال خرید محصولات شده و در نتیجه منجر به افزایش فروش می‌شود.

استفاده از این ابزار می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها مفید باشد، زیرا می‌تواند در جذب مشتریان جدید و افزایش فروش به آن‌ها کمک کند.

تبلیغات پیامکی مکان محور چه کاربردی برای کسب و کارها دارد؟ 

  1. دسترسی به مخاطبان محلی: با استفاده از تبلیغات پیامکی مکان محور، کسب و کارها می‌توانند به راحتی با مخاطبان محلی یا افراد حاضر در یک منطقه در ارتباط باشند و به آنها اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات خود ارائه دهند.

  2.  افزایش فرصت‌های فروش: ارسال پیامک به مخاطبان بالقوه می‌تواند برای کسب و کارها فرصت‌های فروش بیشتری ایجاد کند و باعث افزایش درآمد آنها شود.

  3. کاهش هزینه‌های تبلیغاتی: تبلیغات پیامکی مکان محور، یک روش تبلیغاتی ارزان و موثر برای کسب و کارهاست. این نوع تبلیغات، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش می‌دهد و به کسب و کارها کمک می‌کند تا با بودجه کم، تبلیغات خود را انجام دهند.

  4. افزایش شناخت برند: تبلیغات پیامکی مکان محور، به کسب و کارها کمک می‌کند تا شناخت برند خود را در محله یا منطقه‌ای خاص افزایش دهند و باعث افزایش توجه و اعتماد مخاطبان خود شود. 

کدام سامانه پیامکی داخلی سرویس ارسال پیامک زنده LBS ارائه می‌دهد؟ 

اگر به این روش تبلیغات علاقمند شده‌اید و تمایل دارید از آن در کسب‌کارتان استفاده کنید باید بدانید این سرویس در پنل اس ام اس ارائه می‌شود. تنها سامانه پیامکی که تبلیغات مکان محور را در بین خدمات خود ارائه می دهد پنل پیامکی مدیانا است. 

مدیانا در کنار ارائه انواع روش‌های تبلیغات پیامکی مکان محور مانند: ارسال پیامک منطقه‌ای، کدپستی، شهر و استان، BTS ایرانسل و… امکان ارسال پیامک زنده LBS همراه اول را به کاربران خود ارائه می دهد. 

در پلتفرم مدیانا، کاربران می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی به مشترکین همراه‌ اول، پیامک ارسال کنند. آن ها می‌توانند افراد در حال تردد در منطقه مورد نظر خود را بر اساس مورد زیر انتخاب کنند: 

  • سن و جنسیت 

  • نوع تلفن همراه 

  • سکونت در منطقه 

  • تکرار سفر به یک مکان 

برای ارسال پیامک زنده LBS همراه اول می‌توانید پنل پیامک مدیانا را به صورت رایگان دریافت و اقدام به ارسال کنید. 

جمع بندی 

در این مقاله به جدیدترین ترفند بازاریابی پیامکی در سال ۲۰۲۳ یعنی ارسال پیامک زنده پرداختیم و لزوم آن را برای کسب‌وکارهایی که مشتریان آن‌ها در یک منطقه خاص تمرکز دارند مطرح کردیم. این سرویس در حال حاضر تنها توسط سامانه پیامکی در کشور به کسب‌وکارها ارائه می شود. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.