اگر شما قصد دارید تا در ماه‌های مهر، آبان یا آذر به این مکان سفر کنید حتماً با جاهای دیدنی قشم در پاییز آشنا باشید تا بتوانید از سفر خود نهایت استفاده را ببرید و از بهترین مکان‌ها دیدن فرمایید. اطلاع از قیمت تور قشم در این فصل نیز یکی دیگر از موارد مهم برای شما عزیزان است.

جاهای دیدنی قشم در پاییز

بازدید از جزایر اطراف قشم در پاییز

با توجه به اینکه در فصل پاییز آب و هوای جزیره قشم به حالت معتدل‌تری در‌می‌آید و نسبت به فصل تابستان گرمای شدید در این مکان وجود ندارد، بیشتر گردشگران فصل پاییز را برای سفر به این جزیره زیبا انتخاب می‌کنند و قیمت تور قشم در پاییز افزایش پیدا می‌کند.

به همین سبب ممکن است شما در مقایسه قیمت تور قشم در فصل تابستان متفاوت چشمگیری را متوجه شوید. اگر قصد دارید تا در فصل پاییز به جزیره زیبای قشم سفر کنید و به دنبال این هستید تا با جاهای دیدنی قشم در پاییز آشنا شوید اولین گزینه‌ای که برای شما وجود دارد بازدید از جزایر اطراف قشم است.

در اطراف قشم دو جزیره با نام‌های جزیره ناز و جزیره هنگام وجود دارد که جزیره هنگام قشم زادگاه کروکدیل‌های ایرانی به شمار می‌رود. جزیره ناز قشم نیز یک باریکه‌ای از خشکی و ساحل است که بازدید از این مکان هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

برای رفتن به جزیره ناز شما نیاز دارید تا ۲۲ کیلومتر از قشم دور شوید و در این هنگام می‌توانید خود را به این جزیره زیبا برسانید. جالب است بدانید که در این جزیره ساحل شنی وجود ندارد و اطراف آن به وسیله دیوارهای صخره‌ای پوشانده شده‌اند. در زمان رخ دادن جذر شما شاهد این هستید که در مدت زمان کوتاهی باریکه‌ای از خشکی بین جزیره ناز و ساحل قشم به وجود می‌آید.

جزیره ناز مسکونی نیست و تعدادی سایه‌بان در این مکان قرار گرفته است. دومین جزیره زیبا و دیدنی که در بین جاهای دینی قشم در پاییز قرار دارد نیز جزیره هنگام است که در فاصله ۵۳.۷ کیلومتری از قشم قرار دارد. این جزیره هم ساحل شنی و هم ساحل صخره‌ای دارد و حضور دلفین‌ها در ساحل این جزیره آن را به مکان بسیار زیبا تبدیل کرده است.

دره ستارگان قشم، جاذبه ای زیبا در فصل پاییز

با توجه به اینکه بهترین فصل برای سفر به جزیره قشم فصل پاییز است، بدیهی است که قیمت تور قشم در این فصل کمی بیشتر باشد. بهتر است که ما در زمان سفر به جزیره قشم تک تک مکان‌های دیدنی این جزیره را به خوبی بشناسید تا بتوانید بیشترین استفاده را از سفر خود داشته باشید.

یکی دیگر از مکان‌هایی که شما می‌توانید در هنگام سفر به جزیره قشم در فصل پاییز به دیدن آن بروید دره ستارگان قشم نام دارد. جالب است بدانید که دره ستارگان قشم یکی از مکان‌های زمین شناسی در این جزیره است که امروزه در بین عجایب هفتگانه این جزیره قرار دارد.

قدمت این مکان به دو میلیون سال پیش بازمی‌گردد و هر گردشگر با دیدن دره ستارگان بی‌شک به وجد می‌آید. بومی‌های جزیره قشم بر این باورند که در زمان‌های قدیم یک شهاب سنگ به زمین پرتاب شده و در نتیجه پرتاب این شهاب سنگ و پرتاب شدن سنگ و خاک به هوا این دره به وجود آمده است. به همین دلیل نام آن را ستارگان انتخاب کرده‌اند.

برای بازدید از دره ستارگان در جزیره قشم شما باید علاوه بر هزینه‌ای که بابت قیمت تور قشم پرداخت کرده‌اید، مبلغ اندکی نیز پرداخت نمایید. دره ستارگان در ضلع شمالی جزیره قشم و نزدیک روستایی به نام برکه خلف قرار گرفته و زمان بازدید از این مکان دیدنی از هشت صبح تا هشت شب است.

جنگل حرا قشم زیبایی منحصر به فرد در پاییز

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی که می‌توانید در فصل پاییز بازدید از آن را تجربه کنید، جنگل حرا قشم است. برای بازدید از این جاذبه خاص و طبیعی شما نیاز دارید تا با استفاده از قایق به دل آب‌های شور خلیج فارس بروید. جنگل حرا به عنوان یک جاذبه گردشگری جهانی شناخته شده و در شمار میراث طبیعی کشور ایران قرار دارد. اگر می‌خواهید تا با اوج جذابیت این جنگل روبه‌رو شوید باید در زمان پایین رفتن آب دریا و ظهور این جنگل از زیر آب‌های شور خلیج فارس، در این مکان باشید.

جنگل حرای قشم مساحتی معادل با 82.360 هکتار دارد و به عنوان یک زیست‌کره شناخته شده است. حکایت‌های زیادی از به وجود آمدن جنگل حرا بیان شده و برخی از افراد بر این باورند که چنین درختانی از اشک چشم انسان‌ها به وجود آمده‌اند. برخی دیگر نیز عقیده دارند که این درختان سوغات‌هایی از هندوستان هستند که در نزدیکی بندر لافت کاشته شده‌اند. برای بازدید از این جنگل شما باید به فاصله‌ای میان استان هرمزگان و جزیره قشم بروید و سپس می‌توانید از این جاذبه منحصر به فرد و زیبا دیدن فرمایید.

کلام آخر

با توجه با بالا بودن قیمت تور قشم در فصل پاییز نسبت به دیگر فصل‌ها بهتر است اگر شما این فصل را برای سفر انتخاب کرده‌اید بازدید از جاهای دیدنی قشم در پاییز مثل جزایر ناز و هنگام قشم، دره ستارگان و جنگل حرای قشم را به هیچ عنوان از دست ندهید. در هنگام بازدید از این مکان‌ها به اوج زیبایی و این جزیره پی خواهید برد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.