اتصالات پلی اتیلن یکی از آن دسته از اتصالاتی است که به کمک تکنولوژی ساخته شده است. به کمک آن می توان بسیاری از کارها را به راحتی انجام داد. اتصالات پلی اتیلن به تجهیزات و قطعاتی گفته می شود که کاربرد آنها در تاسیسات و خطوط لوله کشی است. همانطور که می دانید استفاده از هر نوع تجهیزاتی دارای اهداف خاصی است.

هدف از تولید اتصالات پلی اتیلن

هدف از استفاده از اتصالات پلی اتیلن ایجاد تغییر در میزان قطر لوله کشی، اتصال لوله ها به یکدیگر، تغییر زاویه سیال در حال حرکت و ... است. یکی از بهترین ویژگی های اتصالات پلی اتیلن این است که نیاز به جوش دادن به واسطه پیچ و مهره و دیگر ابزار آلات به یکدیگر ندارند.

در واقع به راحتی می توان این قطعات را به یکدیگر متصل کرد. به کمک مادگی بسیار ساده می توان این قطعات را به یکدیگر متصل کرد. باید بدانید که این نوع اتصالات داره انواع مدل های بسیار متفاوتی هستند که تحت استانداردهای  DIN16963 ساخته و تولید می شوند.

به همین واسطه قیمت اتصالات پلی اتیلن کاملاً بستگی به کیفیت،کاربرد و انواع آنها دارد. در ادامه این مطلب از سایت پارس اتیلن کیش همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد اتصالات پلی اتیلن و قیمت آنها به شما بدهیم.

آشنایی با ویژگی های اتصالات پلی اتیلن 

  • از جمله مهمترین مزیت ها و ویژگی های اتصالات پلی اتیلن می توان به سرعت نصب بالا در آنها اشاره کرد

  • مقاومت بالای اتصالات پلی اتیلن در برابر ترک خوردگی ها و شکستگی های احتمالی ناشی از فشارهای وارده از بیرون  

  • مقاومت بالای اتصالات پلی اتیلن در برابر ساییدگی ها و خوردگی های احتمالی 

  • دارا بودن مقاومت و عمر مفید اتصالات پلی اتیلن 

  • مقاومت بالای اتصالات پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی مانند اسید و باز 

  • قیمت بسیار مناسب برای اجرا و نصب اتصالات پلی اتیلن

  • دوام و مقاومت بسیار خوب اتصالات پلی اتیلن در مناطقی مانند مناطق زلزله خیز  

  • اتصالات پلی اتیلن سازگاری بسیار خوبی با محیط زیست دارند و برای تولید آنها نیاز به انرژی کمتری می باشد

  • نیاز به ماشین آلات سنگین برای حمل اتصالات پلی اتیلن وجود ندارد، زیرا دارای وزن سبکی هستند

  • مزیت های بسیار زیادی در اتصالات پلی اتیلن وجود دارد و در بسیاری از تاسیسات مانند شبکه های لوله‌کشی روستایی را شهری از آنها استفاده می شود

  • کاربرد اتصالات پلی اتیلن در زمین های کشاورزی

  • کاربرد اتصالات پلی اتیلن برای کشاورزی در رشته های آب یاری به حالت قطعی را بارانی 

بررسی انواع اتصالات پلی اتیلن

همانطور که در قسمت های بالاتر هم برای شما توضیح داده ایم اتصالات پلی اتیلن دارای انواع و اقسام مختلفی در بازار هستند که هر کدام از آنها کاربرد های متفاوتی دارند. اگر شما قصد خرید اتصالات پلی اتیلن را دارید حتماً باید با توجه به نوع نیاز و اساس کار خود به خرید مناسب ترین نوع آنها بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید انواع اتصالات پلی اتیلن می توانید وارد سایت fa.parsethylenekish شوید و با تیم پشتیبانی و مشاورین این مجموعه ارتباط برقرار کنید تا خریدی راحت و مطمئن را تجربه کنید.

  • اتصالات دنده ای و یا پیچی

اتصالات دنده یا پیچی یکی از انواع اتصالات پلی اتیلن به حساب می آید که دارای اجزایی مانند بدنه، سر پیچ، اورینگ، بوشینگ و ... است. این اتصالات توانایی تحمل فشار در حدود ۱۰ اتمسفر را دارند. از ویژگی‌های بسیار خوب و کاربردی اتصالات پیچی و یا دنده ای، قابلیت باز و بسته کردن آنها به حالت چند باره است. نوع این نوع اتصالات به حالت حالت نر و ماده است. از کاربردهای آنها می‌توان به انتقال آب و آبرسانی اشاره کرد.

  • اتصال تبدیل

معمولا برای اتصال آن دسته از لوله های پلی اتیلن که دارای سایز های متفاوتی هستند از اتصال تبدیل استفاده می شود. در واقع می توان گفت یکی از پرکاربردترین نوع اتصالات مربوط به اتصالات تبدیل می شود. در هنگام نصب آنها بر روی لوله حتما باید در مورد تمیز بودن لوله ها اطمینان حاصل کرد برای آب بندی از نوار تفلون استفاده نمود. در واقع در هر نوع اتصالات نکاتی در مورد نصب و اجرای آنها وجود دارد که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد تا در نهایت مشکلی به وجود نیاید.  

  • اتصالات زانویی

برای تغییر مسیر خطوط لوله کشی در زوایای متفاوت از اتصالات زانویی استفاده می شود. معمولا این نوع استفاده از این اتصالات به دو حالت مایترینگ و تزریقی است. منظور از اتصال مایترینگ، اتصال چند قطعه با جوش به یکدیگر است. در مقابل منظور از اتصال تزریقی، اتصال به حالت یکپارچه با تزریق پلاستیک می باشد.

  • بررسی اتصالات گازی و یا الکتروفیوژن

 اتصال گازی و الکتروفیوژن هم نوع دیگری از انواع اتصالات پلی اتیلن به حساب می آیند. کاربرد آنها در جوش الکتریکی و اتصال قطعات مختلف به یکدیگر به واسطه الکتروفیوژن است. در صنایع بسیار مختلفی مانند صنایع پتروشیمی، نفت و گاز رسانی از این نوع اتصالات گازی استفاده می شود،زیرا  دارای ضریب اطمینان بالاتری هستند.

  • اتصالات جوشی

نوع اتصال این نوع اتصال به حالت لب به لب به لوله پلی اتیلن است. در صنایع مختلفی مانند آب و فاضلاب و یا آتش نشانی از این نوع اتصالات جوشی به وفور استفاده می شود. اتصالات جوشی دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که از جمله آنها می‌توان به وزن بسیار پایین، نصب و سرعت بالا در آن ها، مقاومت بسیار خوب در برابر مواد شیمیایی و تغییرات دمایی، پیش ساخته بودن و ... اشاره کرد.

  • اتصالات فلنجی

اتصالات فلنجی هم نوع دیگری از انواع اتصالات پلی اتیلن هستند. در این نوع اتصالات لوله ها به واسطه فلنج هابه یکدیگر متصل می شوند.  جالب است بدانید که این نوع اتصالات قابلیت پیچ و مهره شدن دارند. به طور کلی مقاومت بسیار خوب و بالای این نوع اتصالات باعث شده است تا در صنایعی مانند انتقال گاز از آنها استفاده شود. 

  • اتصالات کمربند پلی اتیلن 

در برخی از موارد نیاز است تا از لوله های اصلی انشعاب گیری استفاده شود. در این موارد می توان از اتصالات کمربند پلی اتیلن کمک گرفت. به طور کلی باید بدانید که جنس های بسیار مختلفی از ساخت کمربند پلی اتیلن به کار رفته است و این باعث می‌شود تا انواع مختلفی از آنها به وجود بیاید.

  • اتصالات آبیاری قطره ای

از دیگر اتصالات پلی اتیلن که کاربردهای بسیار زیادی هم دارد می توان به اتصالات آبیاری قطرهای اشاره کرد. معمولاً از اتصالات آبیاری برای تغییر و تنظیم در میزان آب در زمین های کشاورزی استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که حتی در آبیاری بارانی هم از اتصالات آبیاری قطره ای استفاده می شود.

  • اتصالات پلیمری 

این نوع اتصالات در صنایع بسیار مختلفی کاربرد دارند که از جمله آنها می‌توان به آبیاری فضای سبز و یا پالایشگاه ها استفاده کرد.

  • اتصالات تزریقی 

از مزیت ها و ویژگی های اتصالات تزریقی می توان مقاومت و استحکام بسیار خوب آنها اشاره کرد. در اتصالات تزریقی حتماً باید قالب ساخته شده به داخل آنها تزریق شود تا اتصال مورد نظر به وجود بیاید. این اتصالات به واسطه ماشین آلات تزریق پلاستیک مواد مورد نیاز پلی اتیلن را به داخل آنها تزریق می نماید.

منبع : fa.parsethylene-kish.com

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.