آخرین جدول امتیاز دوربین گوشی های موبایل

 در ادامه به ۵ گوشی برتر خواهیم پرداخت و در نظر داشته باشید که دیتاها و نمرات بر اساس سایت معتبر Dxomark است. برای دیدن قیمت این مدل های پرچمدار و سایر گوشی های روز بازار موبایل، قیمت گوشی را در فروشگاه کالای دیجیتال تکنولایف چک کنید.

رتبه اول: هواوی میت ۵۰ پرو

هواوی با قرارگرفتن در صدر جدول بار دیگر ثابت کرده که با وجود تحریم‌های گوگل و کاهش فروش همچنان شرکت بسیار بزرگی است و می‌تواند با بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رقابت کند و برتر هم باشد. این گوشی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی مدل Sony IMX۷۶۶ دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم متغیر بین f/۱.۴ الی f/۴.۰ قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی را پریسکوپ تله فوتو با سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال ۳.۵ برابری، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و سلفی فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی همراهی می‌کند. هواوی میت ۵۰ پرو موفق شده در تست‌های این سایت مجموعا نمره ۱۴۹ را کسب کند و در جایگاه نخست قرار بگیرد. امتیاز این مدل در زمینه عکس‌برداری ۱۵۲ و در زمینه فیلم‌برداری ۱۴۱ است. اگر می‌خواهید نمونه عکس و ویدیو های میت ۵۰ پرو را ببنید، پیشنهاد من به شما مطالعه مطلب بررسی هواوی mate ۵۰ pro در وبلاگ تکنولایف است.

رتبه دوم: گوگل پیکسل ۷ پرو

گوشی‌های گوگل یا همان پیکسل‌ها همواره از نظر دوربین جزو بهترین‌ها بوده‌اند و حالا بار دیگر گوگل پیکسل ۷ پرو این موضوع را یادآور می‌شود. این پرچمدار جذاب موفق شده با نمره کلی ۱۴۸ در زمینه عکاسی و نمره ۱۴۳ در زمینه فیلم‌برداری به نمره کلی ۱۴۷ دست پیدا کند و در جایگاه دوم جدول امتیاز دوربین گوشی ها قرار بگیرد.

دوربین اصلی این محصول سنسوری ۵۰ مگاپیکسلی مدل Samsung GN۱ با اندازه ۱/۱.۳۱ اینچی و اندازه پیکسل ۱.۲ میکرونی دارد. این سنسور در پس لنزی ۲۵ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۹ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز چندوجهی، فوکوس لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتبانی می‌کند. دوربین‌های دیگر پیکسل ۷ پرو تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی هستند.

آنر مجیک 4 التیمیت

رتبه دوم: آنر مجیک 4 التیمیت

جایگاه دوم به صورت تکی در اختیار پیکسل 7 پرو گوگل قرار ندارد و این گوشی با آنر مجیک 4 التیمیت شریک است؛ چرا که هر دو مدل نمره کلی 147 را به‌دست آورده‌اند. نمره این محصول در زمینه عکاسی 150 و در زمینه فیلم‌برداری 137 است. دوربین اصلی این مدل دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN2 با اندازه 1/1.12 اینچی و اندازه پیکسل 1.4 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته و از فوکوس لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

به غیر از دوربین اصلی به روی قاب پشتی یک لنز پریسکوپ تله فوتو با سنسور 64 مگاپیکسلی و امکان زوم اپتیکال 3.5 برابری، فوق عریض 64 مگاپیکسلی با زاویه 126 درجه‌ای و یک لنز Spectrum-enhanced با سنسور 50 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سلفی هم دارای سنسور 12 مگاپیکسلی است و با سیستم TOF 3D برای تشخیص چهره سه‌بعدی همراه می‌شود.

رتبه چهارم: ایفون 14 پرو مکس و 14 پرو

طبق بررسی‌های سایت Dxomark رتبه چهارم به جدیدترین پرچمداران اپل یعنی ایفون 14 پرو و ایفون 14 پرو مکس رسیده است. این دو مدل نمره 143 در زمینه عکاسی و نمره 149 در زمینه فیلم‌برداری را به‌دست آورده‌اند و در نهایت به نمره کلی 146 رسیده‌اند. در نظر داشته باشید که این دو پرچمدار بهترین گوشی‌های جهان از نظر کیفیت فیلم‌برداری هستند و همچنین از نظر میزان روشنایی صفحه نمایش و قدرت سخت افزاری نیز هیچ پرچمداری نمی‌تواند با آن‌ها رقابت کند.

دوربین اصلی

دوربین اصلی این دو مدل با آپدیت همراه شده و از سنسوری 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.28 اینچی و اندازه پیکسل 1.22 میکرونی بهره می‌برد. این سنسور در پس لنزی 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت نسل دوم و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی می‌کند. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری و سلفی 12 مگاپیکسلی از دیگر دوربین‌های این گوشی هستند.

رتبه پنجم: هواوی پی 50 پرو

رتبه پنجم به نماینده دیگری از هواوی به نام پی 50 پرو می‌رسد، گوشی که از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مدل OmniVision OV5A با اندازه 1/1.56 اینچی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکاری لیزری و لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد. به لطف این دوربین و البته دیگر دوربین‌ها این مدل موفق شده نمره کلی 143 را از Dxomark کسب کند.

نمره این محصول در زمینه عکاسی 143 و در زمینه فیلم‌برداری 139 است. دوربین مونوکروم 40 مگاپیکسلی، فوق عریض 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و پریسکوپ تله فوتو 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار کامل‌کننده این بخش است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.