سعید ترابیان مدیرعامل گنجنامه

مهندس سعید ترابیان مدیرعامل دهکدۀ تفریحی، توریستی، ورزشی گنجنامه که بیش از دو دهه است با سرمایه‌گذاری در موطن خود، توانسته یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری کشور و غرب ایران را در همدان تاسیس و گسترش دهد، انتخاب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای عنوان «کارآفرین نمونۀ گردشگری» بود.

ترابیان با نگاهی که در حوزه‌های توسعه‌ای در بخش گردشگری داشت، بنیان‌های یک رخداد بزرگ گردشگری را در همدان شکل داد و امروز این درخت تناور در کنار مظاهر مشخص تمدنی، تاریخی، فرهنگی، علمی، مذهبی و ... در استان همدان، اعم از تپۀ هگمتانه، کتیبه‌های گنجنامه، شیر سنگی، نیایشگاه نوشیجان، آرامگاه‌های بوعلی سینا، باباطاهر، حیقوق‌نبی، استر و مردخای، عارف و ... به عنوان نماد مدرن استان مورد اشارۀ همگان قرار دارد.

گردشگری نوین با توجه به رعایت موضوعات زیست‌محیطی، تلاش دارد در همراهی و همگونی با طبیعت، بیشترین خدمات را به گردشگر ارائه دهد. در همین راستا دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه با رعایت موارد زیست‌محیطی به ساخت تله کابین گنجنامه همت گمارد، همتی که امروز این تله کابین را در بین مهمترین‌ها در ایران قرار داده است.

جوایز کارآفرین نمونه

غار آکواریوم یکی دیگر از ماندگارترین کارهایی است که در دهکدۀ تفریحی توریستی گنجنامه ساخته شده، غاری که با نگاه به غار علیصدر به صورت طبیعی و بدون تغییر در محیط پیرامونی ساخته شده و جهانی از آبزیان و موجودات مختلف را در خود جای داده است. بانجی جامپیگ، تیرول، صورتمه ریلی و ... از دیگر نمونه‌هایی است که برای جذب گردشگر در این مجموعۀ گردشگری اجرا شده و در اختیار گردشگران قرار گرفته است.

نکتۀ دیگری که برای دهکدۀ گنجنامه جزو نکات مهم در بین انتخاب‌های مردم قرار دارد اقامتگاه‌های کوهستانی یا ویلاهای کوهستانی است. آرامش، رعایت استانداردهای لازم در امکانات هتلی و چشم‌انداز بسیار زیبا از ویژگی‌های این اقامتگاه‌هاست.

تمام این موارد، به علاوۀ رعایت مسئولیت‌های اجتماعی در جوامع پیرامون از مجموعۀ گردشگری گنجنامه یک برند قابل اتکاء و اعتماد برای گردشگران ایرانی و خارجی ساخته است، و هم از این روست که وزارت میراث فرهنگی هم عنوان کارآفرین نمونۀ گردشگری را شایستۀ این مجموعه و مدیرعامل آن دانسته است.

تقدیر نامه از مدیرعامل گنجنامه

متن تقدیرنامۀ سید عزت‌الله ضرغامی به این شرح است:

جناب آقای سعید ترابیان

اینک که در پرتو عنایات خداوند متعال و در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» در نخستین جشنوارۀ کارآفرینان نمونۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به عنوان «کارآفرین نمونۀ گردشگری» انتخاب شده‌اید، به پاس همت و تلاش وافر جنابعالی این لوح تقدیم تقدیم می‌شود. از خداوند متعال توفیقات شما را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و مکتب نورانی امام خمینی (ره) و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) خواهانم.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.