مطمئنا انتخاب دانشگاه برای تحصیل در ترکیه شما دچار شک و تردید هستید که کدام دانشگاه معتبر و امکانات زیاد و دارای تبادل دانشجو با کشور های اروپایی هست ما در این مقاله تلاش میکنیم تا ۳ تا از دانشگاه های دوکوز ایلول ازمیر و آیدین استانبول و مدیپول استانبول که مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند را معرفی کنیم که با تحصیل در آنها امکان برگشت به ایران نیز وجود دارد و مدرک شما را وزارت مورد ارزیابی قرار میدهد .

دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر 

شاید نام دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه را نشنیده باشید. اینجا یکی از قدیمی‌ترین و نام آشناترین دانشگاه های ترکیه است که در شهر زیبا و تاریخی ازمیر قرار دارد. دوکوز ایلول ازمیر تاریخچه‌ی طولانی داشته است. در سال 1982 به طور رسمی به عنوان دانشگاه دولتی پایه‌گذاری شده است. تنوع بسیار بالای رشته ها از همان زمان تأسیس مسئله‌ای بود که بر اهمیت و پرطرفداری این دانشگاه می‌افزود.

دوکوز ایلول ازمیر

فکرش را بکنید که در دانشگاهی تحصیل کنید که از همه قشر و سلیقه تحصیلی در آن وجود داشته باشد. این‌گونه دانشگاه ها سرشار از تجربه و هیجان خواهند بود. در زمینه‌های مختلف سلامت، هنر، مهندسی و اقتصاد و … افراد مشهور و نیروهای معروف و درخشان زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

دانشگاه دوکوز ایلول دارای 12 پردیس، 4 مدرسه عالی، 18 دانشکده، 7 مدرسه فنی و حرفه ای، 3 مدرسه، 54 مرکز تحقیقاتی، 1 هنرستان، 10 موسسه و 1 بیمارستان کاربردی تحقیقاتی است. این دانشگاه فعالیت خود را با دانشکده علوم و هنر، موسسه علوم اجتماعی، موسسه علوم بهداشتی، دانشگاه مدیریت دریانوردی و دانشکده آموزش و پرورش آغاز کرد. 

در طول سال های تاسیس دانشگاه دوکوز ایلول مراکز آموزشی تحقیقاتی زیادی از جمله دانشکده ها (شامل دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده هنرهای زیبا، دانشکده مهندسی و معماری، دانشکده اقتصاد و علم اداری، دانشکده دادگستری، دانشکده گردشگری)، مراکز تحقیقاتی، موسسات، هنرستان ها و مدارس فنی و حرفه ای به آن افزوده شده است. در سال 2019 دانشکده دندانپزشکی به دانشگاه افزوده شد.

همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در رده بندی دانشگاه های خارجی به این دانشگاه رتبه “ب” معادل خوب را اعطا کرده است و مدرک دانشگاه در ایران نیز معتبر است.

 دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه می توانند در ایران مشغول به کار شوند. این دانشگاه دارای پردیس های توربالی، سفریحیصار، اینجیرالتی، اورلا، بالچوا، بوجا، فوچا، طناز تپه و هاتای است و با داشتن رتبه 921 از سایت EDU Rank جزء 5% بهترین دانشگاه های جهان محسوب می شود.

دانشگاه دوکوز ایلول از سال تحصیلی 2003- 2004 عضو برنامه آراسموس است و با امضای 379 توافق نامه، با 76 دانشگاه در 27 کشور جهان برنامه تبادل دانشجو دارد. تاکنون 2576 نفر از دانشجویان دانشگاه برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اعزام شده اند و 1063 دانشجو نیز از سایر کشورها به این دانشگاه آمده اند. آموزش های این دانشگاه به دو صورت حضوری و اینترنتی صورت می پذیرد و با گسترش جهانی ویروس کرونا تدارکات بیشتری برای پیشبرد اهداف آموزش آنلاین دیده شده است.

دانشگاه آیدین استانبول

“پیش به سوی آینده ای روشن” این شعار دانشگاه آیدین استانبول است. دانشگاهی خصوصی در شهر بسیار زیبای استانبول که توانسته است در میان دانشگاه های برتر ترکیه جای خوش کند. اگر شما  هم به دنبال گرفتن پذیرش آیدیندر رشته های متنوع و تاپ جهانی هستید، به شما تبریک می گوییم. لیستی از بهترین رشته های دنیا در دانشگاه آیدین استانبول ارائه می شود و هر ساله مورد استقبال تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف قرار می گیرد.

دانشگاه آیدین

در مورد طرح اراسموس، فارابی و دوره های آموزشی پیشرفته دانشگاه آیدین استانبول چیزی شنیده اید؟ تمام اینها درهای شانس هستند که از سوی این دانشگاه برای شما گشوده شده است. درهایی که در افق آنها بودن در دانشگاه های مطرح اروپا و تحصیلات آکادمیک بهتر وجود دارد. از طرف دیگر پیشرفت های علمی آیدین سبب شده است که علی رغم اینکه یک دانشگاه خصوصی است اما در میان بهترین دانشگاههای ترکیه جایگاه خود را پیدا کند. نکته مثبت دیگر در مورد آیدین استانبول این است که شما می توانید در دوره های علمی و رایگانی که به صورت مداوم در دانشگاه جریان دارد شرکت کنید.

  • رتبه ملی آیدین استانبول: 32

  • رتبه در استانبول : 10

  • رتبه جهانی دانشگاه: 2902

  • رتبه دانشگاه از نظر THE در جهان: 600-401

  • رتبه از نظر شاخص های زیست محیطی و پاکی: 200-101

  • رتبه از نظر شاخص QS در جهان: 300-251

  • رتبه دانشگاه در رشته انرژی های پاک : 101–200

جالب اینکه دانشگاه از نظر زیست محیطی و شاخص های زیست محیطی نیز توانسته است رتبه های خوبی را در سطح جهانی کسب کند. دانشگاهی که در کل 11 سال سن دارد و با فعالیت های زنده و به روز خود توانسته است ماوای دانشجویان نخبه از کشورهای مختلف باشد.

کسانی که پذیرش دانشگاه های برتر اروپا را کسب می کنند احتمال زیاد در دانشگاه، دانشجویی را خواهند دید که از دانشگاه آیدین استانبول به آنجا آمده است. تعجب نکنید، این همان برنامه اراسموس است که از طریق آن، تبادل دانشجو با دیگر دانشگاهها ممکن می شود.

دانشگاه مدیپول استانبول

اپلای برای دانشگاه IMU یکی از فرصت‌های جوانان ایرانی برای مهاجرت تحصیلی است. علاوه‌بر دانشکده‌های نام‌آور این مجموعه، صدها برنامه معادل کاردانی توسط 4 آموزشگاه حرفه‌ای در زمینه‌های اجتماعی، فنی، بهداشتی و پزشکی تحت نظر دانشگاه Medipol ارائه می‌شود.

دانشگاه مدیپل استانبول از 12 دانشکده، 5 انستیتو و 4 کالج حرفه‌ای تشکیل شده است که میزبان بیش از 30 هزار دانشجوی علاقمندان به تحصیل هر سه مقطع آکادمیک می‌شود تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی نزدیک به 14 هزار و تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد حدود هزار و چهارصد است. 

تعداد دانشجویان کاردانی پیوسته در Medipol به 11 هزار و 379 نفر می‌رسد و تعداد دانشجویان خارجی که موفق به دریافت پذیرش تحصیلی از این مجموعه شده‌اند هم نزدیک به 500 نفر است.

دانشگاه مدیپول استانبول

یکی از مزایای تحصیل دانشگاه مدیپل شرکت در برنامه‌های انتقال دانشجو است؛ دانشجویان می‌توانند پس از گذراندن تعداد مشخصی از واحدهای درسی خود برای ادامه تحصیل به دیگر موسسات آموزش عالی طرف قرارداد موسسه فارابی، ملوانا، بولونیا، اراسموس و ... در دیگر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا اقدام کنند.

علاقمندان مهاجرت تحصیلی به ترکیه می‌توانند از دانشگاه مدیپل در پردیس‌های هالیچ و کاواچیک استانبول پذیرش تحصیلی دریافت کنند. دوره‌های انترنی، کارآموزی و برخی کلاس‌های عملی دانشجویان پزشکی در بیمارستان دانشگاه Medipol در محله باغچیلار Bağcılar استانبول برگزار می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های خصوصی ترکیه است.

خدمات موسسه علم ویرا همراه شما در انتخاب دانشگاه برای تحصیل در ترکیه

موسسه علم ویرا با بیش از چند سال سابقه با ارائه خدمات ویژه برای مهاجرت تحصیلی شما در خدمت شماست.

پذیرش بدون پیش پرداخت :  صفر تا صد مراحل پذیرش تحصیلی شما را بدون پیش پرداخت و به صورت تضمینی انجام می دهیم

رکورد دار پرونده پذیرش موفق  : سالانه به انجام بیش از ۲۰۰ پرونده موفق در زمینه مهاجرت تحصیلی رسیده ایم

مشاوره تخصصی رایگان : خدمات مشاوره تخصصی برای انتخاب رشته و کشور و دانشگاه مقصد شما را به صورت کاملا رایگان انجام میدهیم

یکسال پشتیبانی رایگان : بعد از مهاجرت خدماتی اعم از پرداخت شهریه اخذ ویزا همراه اسکان و … برای شما ارائه می دهیم

 برای دریافت مشاوره رایگان میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید

  • سایت رسمی  elmevira

  • شماره تماس ۰۴۱۳۳۱۰۱۱۰۰

  • شماره همراه ۰۹۳۵۴۴۴۴۲۹۲

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.