سفر ارزان به چند کشور خارجی

ترکیه، کشور محبوب ایرانیان

وقتی صحبت از ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان می‌شود همه ما یاد ترکیه می‌افتیم. کشوری در همسایگی ایران که به دلیل شباهت فرهنگی، مرز مشترک و قیمت خوب همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. این کشور با داشتن جاذبه‌های متنوعی مثل مراکز تفریحی، جاهای دیدنی و مراکز خرید مختلف یک جای عالی برای تفریح و ماجراجویی است. شهرهای استانبول، وان، آنتالیا و آنکارا معروف‌ترین شهرهای این کشور برای سفر شمرده می‌شوند که در طول سال گردشگران زیادی را جذب خود می‌کنند.

از مشهورترین جاهای دیدنی ترکیه می‌توان به مسجد ایاصوفیه، آب‌انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی و تنگه بسفر اشاره کرد که در میان ایرانیان نیز شناخته شده‎‌اند. ترکیه را می‌توان یک مقصد عالی برای خرید هم دانست که با داشتن پوشاک، کیف و کفش باکیفیت مورد علاقه افراد زیادی است. در این کشور در ماه‌های مختلف فستیوال‌های خرید برگزار می‌شود که در آن مراکز فروش اجناس خود را با تخفیف ویژه عرضه می‌کنند. در این ایام نیز شاهد حضور ایرانیان زیادی در ترکیه هستیم که برای خرید به آنجا سفر می‌کنند. اگر شیفته خرید، دیدنی جاهای جدید و ماجراجویی هستید ترکیه می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. با خرید بلیط از سایت سفرمارکت می توانید و صرف هزینه کم به این کشور سفر کنید.

گرجستان

یکی دیگر از ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان گرجستان است که سفر به آن برای ایرانیان بدون ویزا امکان‌پذیر است. این کشور با داشتن جاذبه‌های متعددی مانند مجسمه علی و نینو، صومعه گلاتی، قلعه ناریکالا، پل صلح، باغ گیاه‌شناسی باتومی و میدان اروپا یکی از توریستی‌ترین کشورهای منطقه است. دو شهر تفلیس و باتومی در گرجستان اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری این کشور شمرده می‌شوند که بیشتر جاهای دیدنی را در خود جای داده‌اند. همچنین در شهرهای گرجستان می‌توان بافت تاریخی شهر را دید در آنجا قدم زد و سپس در یک کافه دنج قهوه میل کرد. این کشور آرام زیرساخت‌های خوبی برای مسافرانش در نظر گرفته که شامل هتل‌های قابل قبول، رستوران‌های باکیفیت و مراکز تفریحی مناسب است. به همین دلیل ایرانیان زیادی به خود جذب کرده است.

ارمنستان

ارمنستان

مگر می‌شود در لیست ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت نام ارمنستان نباشد؟ این کشور آرام با دیدنی‌های زیبا و طبیعت بکر جان می‌دهد برای ماجراجویی و تفریح. از جمله جذاب‌ترین جاذبه‌های ارمنستان می‌توان به صومعه هاقپات، میدان جمهوری، کلیسای جامع زوار تنوتس، گورستان یرابلور و مجموعه کاسکاد اشاره کرد. ناگفته نماند که در سفر زمینی به ارمنستان از طبیعت بکر منطقه نیز دیدن می‌کنید که بسیار زیبا و چشمگیر است. فراموش نکنید که ارمنستان به دلیل نزدیکی به ایران و وجود جاهای دیدنی زیبا مقصدی عالی برای گشت و گذار است؛ علاوه بر آن هزینه‌های سفر به این کشور نیز بالا نیست. اکثر تورهای ارمنستان به صورت زمینی انجام می‌شود؛ اما تورهای هوایی به این مقصد نیز وجود دارد که شما را زودتر به آنجا می‌رساند. تهیه بلیط هواپیما خارجی نیز راهی سریع برای سفر به این سفر است.

تایلند، کشوری با سواحل جذاب

همان‌گونه که متوجه شدید اکثر مقاصد گردشگری ارزان در قاره آسیا قرار دارند و تایلند نیز یکی از آن‌هاست. این کشور به داشتن سواحل متعدد معروف است که بین مسافران بسیار محبوب است. همچنین بازارهای محلی آنجا جایی عالی برای خرید سوغات و صنایع دستی است. علاوه بر آن در بازارهای تایلند می‌تواند خوراکی‌های محلی را پیدا کرد که طعمی عالی دارند و حسابی شما را به وجد می‌آورند. اگر روزی بخت با شما یار شد و به تایلند سفر کردید فراموش نکنید که حتما سوغات خاص این کشور مثل ظروف سفالی، بدلیجات و ادویه‌های تند را برای عزیزانتان خریده و به ارمغان بیاورید.

هندوستان، کشور خوش رنگ

هندوستان، کشور خوش رنگ

یکی دیگر از کشورها برای مسافرت با خرید بلیط هواپیما ارزان، هندوستان است که به عنوان یک سرزمین خوش‌رنگ و لعاب با ده‌ها دین و آیین شناخته می‌شود. این کشور دوست‌داشتنی پر از معابد خاص و رنگارنگ است که با معماری منحصر به فرد است هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برند. یکی از این بناها که شهرتی جهانی هم دارد قلعه سرخ دهلی نامیده می‌شود که در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. این دژ بزرگ در دوران مغول‌ها ساخته شده است و با داشتن دروازه‌ای وسیع از فاصله دور نیز رخ‌نمایی می‌کند. البته دیدنی‌های هندوستان کم نیست و تاج محل، قطب منار، غارهای الفنتا، کلیسای بوم ژیزوس گوا و کاخ جهانگیر نیز از جمله اصلی‌ترین جاهای دیدنی این کشور است. وجود ده‌ها معبد با ادیان متعدد، بازارهای سنتی رنگارنگ و جاذبه‌های خارق‌العاده باعث شده تا هرکسی که عاشق دیدن جاهای دیدنی عجیب است راهی هندوستان شود. علاوه بر همه این موارد هزینه سفر به این کشور نسبت به دیگر کشورها زیاد نیست و می‌توان سفری مقرون به صرفه را به هند داشت.

بلغارستان

بلغارستان با داشتن هتل‌های اقتصادی یکی از به صرفه‌ترین مقاصد برای سفر به جنوب شرق اروپاست. این کشور با داشتن سواحل بکر ماسه‌ای جان می‌دهد برای شنا و آبتنی. هوای خوب، آفتاب دلپذیر و فضای آرام آنجا کاری می‌کند تا از تک تک لحظات خود لذت ببرید و خستگی کار از تنتان خارج شود. علاوه بر آن جاذبه‌های تاریخی بلغارستان کم نیست و در آنجا می‌توان چندین کلیسا را دید که با معماری باشکوه خود حسابی شما را به وجد می‌آورند. از جمله مهم‌ترین جاهای دیدنی بلغارستان می‌توان به صومعه ریلا و کلیسای بویانا اشاره کرد که دیدنشان را به هر گردشگری پیشنهاد می‌کنیم. به یاد داشته باشید که فصل بهار بهترین زمان سفر به بلغارستان است که با داشتن هوایی عالی شما را سرحال می‌کند. لذا اگر قصد سفر به آنجا را دارید اولین فصل سال را برای سفر به بلغارستان در نظر بگیرید.

دیگر ارزان‌ترین کشورهای دنیا برای مسافرت کدم‌اند؟

  • نپال

  • جمهوری چک

  • قزاقستان

  • ویتنام

  • پرتغال

کلام آخر

ارزان‌ترین کشورها برای مسافرت ایرانیان در این مقاله از سفرمارکت به شما معرفی شد تا در صورت تمایل بتوانید یک انتخاب هوشمندانه داشته باشید. اگر قصد سفر دارید می‌توانید روی کمک سفرمارکت حساب کرده و رزرو هتل و بلیط هواپیمایتان را از ما بخواهید. همچنین با نصب اپلیکیشن سفرمارکت تمام خدمات سفر را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید و بدون نیاز به ورود به وب سایت هرآنچه که می‌خواهید را رزرو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.