چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم؟

 این مطلب، راهنمای کاملی برای شما است تا تمام نکات خرید و تمدید بیمه بدنه را بیاموزید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا علاوه‌بر آشنایی با پاسخ «چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم؟» نکات طلایی مرتبط با این بیمه‌نامه محبوب را نیز بررسی کنیم.

بیمه بدنه چیست؟ راهکاری برای حفاظت از وسیله نقلیه شخصی شما

بیمه بدنه خودرو یکی از انواع بیمه اختیاری خودرو است. این بیمه‌نامه محبوب پس از شخص ثالث که یک بیمه‌نامه اجباری است، دومین بیمه‌ پراستفاده رانندگان و مالکان لوازم نقلیه به‌شمار می‌آید. معمولا پوشش بیمه بدنه به شرکت نماینده شما بستگی دارد؛ با این حال اکثر آن‌ها طیف مشخصی از خسارات مانند موارد زیر را شامل می‌شوند.

  • سرقت خودرو

  • خسارت‌های واردشده بر اثر آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار

  • خسارت‌های واردشده در حین نجات و جابجایی خودرو از محل حادثه

 هزینه بیمه بدنه مانند برخی دیگر از هزینه‌های خودرو مانند مالیات بر نقل و انتقال خودرو، به عوامل مختلفی مانند مدل خودرو و سال تولید آن بستگی دارد. البته شما می‌توانید با مراجعه به سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو از میزان مالیات آگاه شوید. اما برای آگاهی از میزان هزینه خرید و تمدید بیمه بدنه، موارد دیگری مانند پوشش‌های شرکت بیمه‌گر و میزان تخفیفات سوابق بیمه شما نیز تاثیرگذار است.

چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم؟ ابتدا بهترین زمان تمدید بیمه بدنه را انتخاب کنید

یکی از پرتکرارترین سوالات درباره «چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم»، بهترین زمان آن است. در یک نگاه کلی، برخلاف پرداخت خلافی خودرو یا بیمه شخص ثالث، دیرکرد در تمدید بیمه‌نامه شما را مشمول پرداخت خسارت نخواهد کرد. با این حال در نظر داشته باشید که در صورتی که بیمه‌نامه شما فاقد اعتبار باشد و دچار حادثه‌ای شوید، شرکت بیمه‌گر هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده بر عهده نخواهد داشت.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم چند روز پیش از اتمام اعتبار بیمه‌نامه خود، به فکر تمدید بیمه بدنه خودرو باشید. معمولا امکان تمدید پیش از موعد بیمه‌نامه، برای بیمه‌گذار فراهم است. بنابراین تعلل را کنار بگذارید و پیش از آنکه خدای ناکرده دچار خسارت و حادثه شوید، به فکر تمدید بیمه‌نامه خود باشید.

نحوه تمدید بیمه بدنه خودرو؛ اینترنتی یا حضوری؟

نحوه تمدید بیمه بدنه خودرو؛ اینترنتی یا حضوری؟

در پاسخ به سوال «چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم» در حال حاضر روش‌های متفاوتی برای تمدید بیمه بدنه خودرو وجود دارد. از تمدید تلفنی تا حضور در شعب نمایندگان بیمه و حتی تمدید اینترنتی از طریق وبسایت‌های معتبر این حوزه. با این حال در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم چگونه به‌صورت اینترنتی خدمات مختلف خودروی خود مانند نوبت دهی تعویض پلاک، خرید و تمدید بیمه و حتی درخواست معاینه فنی را به‌صورت کاملا اینترنتی و بدون نیاز به صرف هزینه و انرژی مضاعف، انجام دهید.

مراحل تمدید آنلاین بیمه بدنه خودرو در 5 قدم  

در حال حاضر یکی از بهترین و معتبرترین وبسایت‌های خرید و تمدید بیمه بدنه خودرو، وبسایت آیتول است. برای آنکه بتوانید به‌سادگی و در کمتر از چند دقیقه، نسبت به تمدید آنلاین بیمه بدنه خودرو خود اقدام کنید، ما قدم به قدم مراحل تمدید را در ادامه این مطلب برای شما توضیح داده‌ایم.

  • قدم اول: وارد وبسایت آیتول به آدرس itoll شوید.

  • قدم دوم: بخش «بیمه» و پس از آن «بیمه بدنه» را انتخاب کنید.

  • قدم سوم: شماره پلاک خودروی خود را وارد کرده و گزینه «تمدید سریع بیمه» را انتخاب کنید.

  • قدم چهارم: نوع کاربری خودرو را انتخاب کرده و در کمتر از چند ثانیه، سوابق بیمه بدنه خود را مشاهده کنید.

  • قدم پنجم: بیمه مورد نظرتان را از میان ده‌ها نمایندگی بیمه انتخاب کرده و فرآیند پرداخت را انجام دهید.

این پنج قدم ساده کافی است تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیمه بدنه خودرو خود را تمدید کنید. پس از آنکه فرآیند انتخاب و پرداخت حق بیمه تکمیل شد، کمتر از دو ساعت صبر کنید تا فرم آنلاین بیمه الکترونیکی شما، به شماره تماستان ارسال شود.

بر اساس بخشنامه شماره 99/100/15563 بیمه مرکزی و پلیس راهور، نیازی به داشتن نسخه کاغذی بیمه‌نامه خودرو خود ندارید؛ بنابراین نگه‌داشتن شناسه بیمه‌ای که به شماره تلفن همراه شما پیامک می‌شود کافی است تا بتوانید از خدمات بیمه بدنه خودرو خود بهره‌مند شوید.

آیتول؛ بزرگ‌ترین سامانه خدمات آنلاین وسایل نقلیه

آیتول؛ بزرگ‌ترین سامانه خدمات آنلاین وسایل نقلیه

در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل به پرسش «چگونه بیمه بدنه را تمدید کنیم» پاسخ دهیم. آیتول یک سامانه اینترنتی است که دستیاری همه‌کاره برای مالکان خودرو به‌شمار می‌آید. در این سامانه می‌توانید علاوه‌بر خرید و تمدید بیمه‌نامه‌های مختلف، از خدمات متنوع دیگری نیز استفاده کنید که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو

  • استعلام و پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو

  • استعلام و پرداخت عوارض خودرو

  • درخواست معاینه فنی آنلاین

  • درخواست تعویض پلاک غیر حضوری

  • درخواست ترخیص خودرو غیر حضوری

کافی است همین حالا سری به آدرس itoll بزنید تا علاوه‌بر موارد ذکرشده، با ده‌ها خدمت آنلاین دیگر مواجه شوید. همچنین اگر برای خرید یا تمدید بیمه بدنه خودروی خود، نیاز به دریافت مشاوره دارید، کافی است از طریق شماره تلفن 02189518010 با کارشناسان حرفه‌ای آیتول در ارتباط باشید.

آیتول را برای خدمات مختلف خودروی خود انتخاب کنید تا در هر ساعتی از شبانه‌روز، همراه و همیاری هوشمند، حرفه‌ای و همه‌کاره را در کنار خود احساس کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.