احداث باغ گیلاس با سه رقم اقتصادی و تجاری

کاشت درخت گیلاس و کسب درامد از ان یکی از بهترین کارها در زمینه باغداری محسوب می شود. مهم ترین موضوع که احداث باغ گیلاس را تضمین می کند حرکت اگاهانه می باشد. احداث باغ گیلاس در مناطق سردسیر که تابستان های گرم دارند برای شما بهترین منبع درامد محسوب می شود.

سطح گسترش و پراکندگی  درخت گیلاس به این دلیل وسیع می باشد که این درخت در اب و هوای گرم و معتدل رشد کرده و محصول چشمگیری تولید می کند.میوه گیلاس جز پر طرفدارترین میوه ها در بازار می باشد که دارای ارزش غذایی بالاییست.کشور ایران سومین تولید کننده بزرگ میوه گیلاس در ایران شناخته شده است.

نهال گیلاس

میوه گیلاس از محصولات مهم وجذاب باغبانی در دنیا به شمار می رود، اگر به دنبال یکی ازجذاب ترین و خوش رنگ ترین و اقتصادی ترین میوه هایی که هر ساله در فصل بهارو اوایل تابستان به بازار می اید هستید به دنبال کاشت  درخت گیلاس باشید که در رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می شود، درواقع میوه گیلاس به دلیل میوه بازار پسند و تجاری بودن تمایل باغداران زیادی را برای پرورش درخت ان به خود جلب کرده است، گیلاس میوه ای با جثه متناسب سبب شده است که درخت ان مناسب کاشت در باغات کوچک و بزرگ باشد اما اولین قدم قبل از احداث باغ گیلاس انتخاب بهترین نهال گیلاس می باشد. اما ایا در مورد بهترین نهال گیلاس اطلاعات کافی دارید؟ ایا با شرایط کشت و پرورش ان اشنا هستید؟ یکی ازمهمترین مراحل برای احداث باغ گیلاس انتخاب و خرید نهال سالم و با کیفیت برای باغدار می باشد.

بیش از هزاران نوع نهال گیلاس امروزه در نهالستان ها تولید و به باغداران عرضه می شود،اما در هنگام انتخاب و تصمیم گیری در انتخاب نهال گیلاس سعی داشته باشید بهترین و اقتصادی ترین نهال گیلاس را انتخاب کنید. در ادامه۳ رقم از ارقام اقتصادی نهال گیلاس را خدمتتان معرفی خواهیم کرد پس اگر می خواهید باغ گیلاس احداث کنید یا اگر می خواهید باغ گیلاس خود را توسعه دهید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اشنایی با ارقام اقتصادی بهتر است با اطلاعات عمومی درباره محل کشت و نیاز های درختان گیلاس جهت رشد بهتر اشنایی داشته باشید:

همان طور که می دانید  یکی از فاکتورهای مهم در عملکرد مطلوب درختان گیلاس  شرایط اقلیمی و خاک منطقه می باشد با توجه به اینکه در ارتفاع مابین ۵۰۰تا ۲۵۰۰ از سطح دریا درختان گیلاس بهتررشد می کنند به جرات می توان گفت در اکثریت نقاط ایران ارقام نهال گیلاس رشد و باردهی دارد میانگین نیاز سرمایی ارقام گیلاس بین ۸۰۰تا۲۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراید می باشد.

ریشه درختان گیلاس سطحی است و در خاک های شنی لومی بهتر می تواند رشد می کند البته در خاک های سنگلاخی نیز درختان گیلاس عملکرد مطلوبی دارند در هنگام تهیه زمین دقت داشته باشید شیب زمینی که قصد احداث باغ گیلاس را دارید نباید بالای ۱۵ درصد باشد.نیاز ابی درختان گیلاس در حد متوسط بوده در واقع به زبان ساده تر زمین های بسیار پراب یا کم اب مناسب کاشت نهال گیلاس نمی باشد.

خرید نهال گیلاس

معرفی بهترین ارقام نهال گیلاس :

اولین نهال از بهترین ارقام گیلاس ،گیلاس دلارکا می باشد،این رقم با منشا امریکا جز ارقامی می باشد که باردهی بسیار بالا و ایده الی دارد،گیلاس دلارکا جز ارقام پیوندی می باشد که از سال دوم باردهی دارد و از سال چهارم به بعد تبدیل به درخت بالغ شده و باردهی اقتصادی ان شروع می شود، از مهم ترین مزیت های درخت گیلاس دلارکا مقاومت بالای ان درمقابل افات و بیماری ها می باشد و گونه ای پربار محسوب می شود.

دیرگل بودن رقم گیلاس دلارکا سبب شده است که مناسب کاشت در مناطق کوهستانی و نیمه سردسیر باشد.شکوفه دهی این رقم در اواسط اردیبهشت بوده و دچار سرمازدگی بهاره نمی شوند.نهایت ارتفاع این رقم تا 4مترمی رسد و فضای زیادی را اشغال نمی کند عمر اقتصادی این رقم 25 تا30 سال می باشد و باردهی اقتصادی ان در هکتار 30تن می باشد.

میوه ی تولید شده توسط این درخت دارای پوست سفتی بوده و قابلیت انبارداری و نگهداری تا6 ماه را دارد.میوه ی این رقم تکدانه و دارای رنگ سیاه بوده و محصول ان بازار پسند می باشد و با قیمت بالایی نسبت به سایر ارقام به فروش می رسد میوه تجاری گیلاس دلارکا بیشترین میزان تولید و صادرات در دنیا می باشد.

رقم اقتصادی گیلاس دلارکا به دلیل سفت بودن پوسته در هنگام صادرات و جابه جایی نسبت به بقیه ارقام کمتر دچار اسیب و له شدگی می شود.محصول این رقم دیررس محسوب می شود میوه ی ان بسته به شرایط اب و هوایی منطقه اوایل خرداد تا اوایل تیرماه به بازار عرضه می شود.

دومین نهال از بهترین ارقام گیلاس که می خواهم خدمتتان معرفی کنم گیلاس هارت می باشد،یکی از ارقام بسیار پربار گیلاس، رقم هارت می باشد که با شکل جالب میوه خود که قلبی شکل بوده توجه خیلی از مشتریان گیلاس را به خود جلب کرده است. گیلاس وحشی هارت دارای  رنگ سیاه بوده  منشا ان اروپا می باشد.

سرمایه گذاری روی این رقم گیلاس بی شک سود مطلوبی برای شما خواهد داشت.عمر اقتصادی درختان این رقم بین 25 تا35 سال می باشد .با رسیدگی مطلوب به درختان هارت می توانند در هکتار عملکرد مطلوبی داشته باشند. درختان گیلاس هارت به صورت عمودی رشد می کنند و نهایت ارتفاع ان ها به 4 متر می رسد.

سومین نهال از بهترین ارقام گیلاس مربوط به گیلاس سیاه مشهد می باشد این رقم جز ارقام بومی ایران بوده که دارای پوست سیاه با گوشت قرمز است رقم گیلاس تکدانه  مشهد دارای میوه درشت و بازار پسند می باشد. زمان گلدهی رقم تکدانه مشهد نیمه دوم فروردین ماه می باشد این رقم مناسب کاشت در مناطق نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر می باشد.

رقم گیلاس مشهد قابلیت انبارداری ندارد به همین دلیل پس از برداشت حساس بوده و سریعا باید به بازار و دست مصرف کننده برسد در غیر این صورت دچار لهیدگی می شودپس می توان گفت میوه گیلاس تکدانه مشهد تجاری نبوده و قابلیت صادرات را ندارد.

نهالستان

طرح توجیهی احداث باغ گیلاس تجاری در یک هکتار:

سرمایه اولیه برای احداث باغ تجاری گیلاس 35 میلیون می باشد با احتساب فاصله کاشت 4*4 ، 625 نهال می توان در هکتار کشت کرد. باردهی از سال سوم 5 کیلو ،سال چهارم و پنجم 5تا10 کیلو و از سال پنجم به بعد به 35 و نهایت باردهی یک درخت بالغ اقتصادی به 80کیلو می رسد

خرید نهال گیلاس دلارکا،گیلاس هارت و تکدانه مشهد:

با توجه به مطالبی که خدمتتان توضیح داده شده اولین و مهم ترین قدم جهت احداث باغ گیلاس انتخاب و تهیه  بهترین رقم گیلاس می باشد.اگر نهال تهیه شده دارای کیفیت و اصالت نباشد در واقع شما اولین قدم را اشتباه برداشته اید و محصول تولید شده کیفیت لازم را نخواهد داشت و تمامی زحمات باغدار به هدر رفته و به نتیجه دلخواه ومطلوبی نخواهید رسد.

رویال نهال یکی از بهترین ،بزرگترین و معتبرترین تولید کننده ی نهال گیلاس در غرب کشور می باشد و تمامی نهال های تولید شده را ضمانت اصالت می کند .این نهالستان با دارا بودن مجوز از جهاد کشاورزی و تحت نظر کارشناسان و مهندسین مجرب نهال های گیلاس را تولید و خدمت باغداران سراسر کشور عرضه می کند بله درسته این نهالستان به دلیل تولید انبوه و عمده نهال، فروش اینترنتی و ارسال نهال به سراسرکشور را نیز اجرا می نماید. با تهیه مستقیم و بدون واسطه نهال از نهالستان معتبر نتنها خیااتان بابت اصالت اسوده بوده بلکه با قیمت پایین ترو مناسب تر می توانید نهال تهیه کنید.

 نهالستان رویال نهال ارمین قاسمی از بزرگترین مجتمع های تولید نهال در کشورمان، ایران است که با هدف اصلاح و احداث باغات تجاری در این مسیر قدم گذاشته است.بزگترین سرمایه ما رضایت شما عزیزان می باشد. برای خرید نهال گیلاس (حداقل ارسال ۳۰ اصله درسریعترین زمان با سازمان اتوبوسرانی) می توانید با یکی از شماره های زیر با ما در ارتباط باشید:

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن ارقام دیگر گیلاس و انواع نهال مثمر و غیرمثمر دیگر به وب سایت رویال نهال دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.