خرید نهال بادام مقاوم به سرما و کم ابی

با توجه به مشکلات خشکسالی اخیر کشورمان،کم ابی برای باغداران دغدغه بزرگی شده است به صورتی که در بعضی از مناطق کشورمان با وجود فراهم بودن شرایط باغداری اما بسیاری از زمین ها به حالت بایر مانده اند، در چنین شرایطی  یکی از بهترین گزینه ها در حیطه باغداری برای احداث باغ و کسب درامدزایی کاشت درخت بادام می باشد.

البته دقت داشته باشید که همه درختان بادام به حالت دیم عملکرد مطلوبی نخواهند داشت! اگر مشکل کم ابی دارید، اگرخاک زمینتان سنگلاخی بوده و یا اگر خاک و آب زمینتان نیمه شوره بوده و حتی اگر زمینتان اهکی می باشد اما با وجود تمامی این شرایط علاقه مند به باغداری هستید در ادامه با ما باشید تا شما را با نهال بادام مناسبی اشنا کنیم که نه تنها با این شرایط خود را وفق می دهند بلکه باردهی انها خوشه ای بوده و محصول اقتصادی تولید می کنند.

نهالستان رویال نهال درصدد حل مشکلات کم ابی باغداران، نهال بادامی تولید کرده هست که نه تنها به حالت دیمی عملکرد مطلوبی خواهد داشت بلکه در برابر  سرمازدگی بهاره را نیزمقاوم می باشند،البته در نظر داشته باشید برای کاشت این نهال های بادام حتما باید بستر مناسبی فراهم شود تا اب کمتر هدر رود.

شاید برایتان سوال باشد چرا کلمه اب به کار رفته است؟ در صورتی که عملکرد نهال بادام پیوند خورده روی پایه تلخ، دیمی می باشد، ابیاری نهال های بادام پایه تلخ در سال های اول  به خصوص در فصل رشد درخت نباید دست کم گرفته شود، کاهش میزان رطوبت خاک در فصل رشد می تواند در میزان تولید محصول تاثیر منفی داشته باشد پس می توان نتیجه گرفت ابیاری نهال های بادام در سال اول کشت ضروری می باشد البته می توان برای صرفه جویی در مصرف اب از روش ابیاری قطره ای بهره برد.

همانطور که می دانید درختان بادام قادر به تحمل دمای -۲۰ درجه در زمستان می باشند و در زمستان دچار سرمازدگی نمی شوند اما شکوفه های ان ها در بهار دچار اسیب جدی می شوند پس می توان نتیجه گرفت  یکی دیگر از مشکلات اساسی باغداران بادام سرمازدگی بهاره شکوفه درختان می باشد اما دیگر لازم نیست نگران این مسئله باشید زیرا شرکت رویال نهال اقدام به تولید نهال های بادام دیرگل نموده است. با ما همراه باشید تا بیشتر با نهال های بادام دیمی و دیرگل اشنا شوید.

هرساله ارقام مختلفی از بادام در شرکت رویال تولید می شود اما دو رقم بادام تونو و فرانیس می توانند شما را در مدت کوتاهی به سوددهی کلانی برسانند این دو رقم بادام دیمی، دیرگل ویژگی های یکسانی دارند تنها تفاوت انها در پوست محصولشان می باشد به این صورت که باغداران علاقه مند به بادام کاغذی می توانند بادام فرانیس را انتخاب کنند و باغداران مشتاق به بادام سنگی می توانند روی بادام تونو سرمایه گذاری کنند بادام فرانیس و تونو هر دو جز ارقامی می باشند که روی پایه تلخ پیوند خورده اند و قادرند در مناطق کم اب به حالت دیمی عملکرد داشته باشند.

البته در نظر داشته باشید که میزان عملکرد نهال های بادام حتی نهال بادام پایه تلخ به حالت کاملا دیمی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت اگر با مشکل کم ابی در مناطقی کم باران مواجه هستید حداقل سالانه ۲بار اقدام به ابیاری این درختان نمایید در بعضی از موارد وقتی صحبت از پایه تلخ بودن به میان می اید خیلی از باغداران فکر می کنند که محصول این بادام نیز تلخ خواهد بود اما این تصور اشتباه می باشد این ارقام به این دلیل روی پایه تلخ پیوند خورده اند که علاوه بر مقاوم بودن در برابر خشکسالی ،دربرابر خیلی از افات و امراض نیز مقاوم باشند و همچنین قابلیت ریشه زایی در زمین های سنگلاخی را نیز داشته باشند.

بادام اجیلی فرانیس و بادام سنگی تونو دو رقم برتر در میان نهال های بادام به حالت خوشه ای باردهی داشته  و گلدهی ان ها ۲۰روز دیرترازسایر ارقام دیرگل، چون بادام مامایی و اذر می باشد از دیگرویژگی های بارز این ارقام می توان به مقاومت ان ها در برابر شوری اب و خاک، پاکوتاه بودن ،زود بازده بودن و مقاومت انها در برابر افات و بیماری ها اشاره کرد.

بادام تونو با منشا ایتالیا، و فرانیس با منشا فرانسه ارقام پرباری می باشند که ضرورتی برای کاشت رقم گرده افشان در کنار این ارقام نمی باشد اما برای بالا رفتن تناژدهی، می توانید به ازای هر ۱۰ اصله یک رقم شکوفه کشت کنید.

خرید نهال بادام

هر درخت بالغ بادام فرانیس قادر به تولید 25 تا 30 کیلو محصول خشک بوده و درخت بالغ بادام تونو 35 تا 40 کیلومحصول خشک تحویل می دهد با توجه به قیمت محصول این دو رقم در بازار هر دو رقم جز ارقام اقتصادی محسوب می شوند و می توانند منبع درامد بالایی برای باغداران باشند.

درختان بادام جز درختان حساس در گیرایی هستند پس بهتر است بهترین تایم یعنی برج 9 اقدام به کاشت درختان بادام کرد .کشت پاییزه درختان بادام سبب گیرایی صد درصد ان ها شده و همچنین باعث می شود نهال شما یک سال جلو بیافتد.

بادام فرانیس و تونو تنها ارقامی می باشند که در اکثریت مناطق اب و هوایی ایران از جمله مناطق سردسیر،نیمه سردسیر،معتدل و حتی مناطق نیمه گرمسیر جواب می دهند.به غیر ازا ین دو رقم، هیچ کدام از ارقام بادام چنین سازگاری با اکثر شرایط اقلیمی را ندارند. بادام فرانیس و تونو بازه دمایی +40تا-20 را متحمل می باشند.

خصوصیات و ویژگی های بارز ارقام بادام تونو و فرانیس:

پیوند خورده روی پایه تلخ و مقاوم در برابر کم ابی

باردهی از سال اول با تناژدهی بالا

باردهی خوشه ای با اندازه میوه درشت و بازار پسند

دارای درصد مغز و روغن بالای 60 درصد

پاکوتاه بودن و تراکم کشت بالا(فاصله کاشت 4*4)

قابلیت چیدن محصول با دستگاه شیکر

سازگاری با اکثریت شرایط اقلیمی و اکثریت خاک ها

درخت بادام

کلام اخر:

یکی از مهمترین دلایلی که باغداران نهال بادام را برای احداث باغ انتخاب می کنند مقاومت بالای ان در برابر کم ابی می باشد علاوه بر این مقاومت بالای درختان بادام درخاک های اهکی و نیمه شوراز دلایل دیگر این انتخاب می باشد این خصوصیات برتر نهال بادام را تبدیل به محبوب ترین نهال کرده است که به صورت گسترده نیز کشت می شود.

در میان ارقام مختلف بادام، درخت های بادام تونو و فرانیس رتبه اول تولید بادام در خاورمیانه را به خود اختصاص داده اند. پس اگر قصد کشت درخت بادام به خصوص در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر  را دارید بهتر است روی این دو رقم پربار سرمایه گذاری کنید تا در کمترین زمان به سوددهی اقتصادی برسید.

برای احداث باغ  بادام و رسیدن به نتیجه مطلوب، قدم اول انتخاب نهال تضمینی و با اصالت می باشد برای تهیه نهال با اصالت و شناسنامه دار حتما دقت داشته باشد از نهالستان  مجوز دار نهال تهیه کنید نه از دلالان نهال.

شرکت رویال نهال با دارا بودن مجوز از جهاد کشاورزی و با سابقه 15ساله خود اقدام به تولید ارقام مختلف  نهال های بادام به صورت تخصصی، تضمینی و شناسنامه دار کرده است این نهالستان فعالیت خود را از غرب کشور اغاز نموده اما قادر به ارسال نهال به سراسر کشور می باشد.

اگر قصد خرید نهال بادام دارید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب این شرکت در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند شوید:

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰

برای مشاهده تمامی ارقام نهال بادام و همچنین خرید نهال میتوانید به وب سایت نهالستان رویال نهال به آدرس ROYALNAHAL دات کام مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.