0 تا 100 ثبت نام لاتاری آمریکا در سال 2024

 افراد زیادی رؤیای زندگی در این کشور را در سر دارند. با این حال برای مهاجرت و زندگی در این کشور پروسه بسیار سختی پیش رو دارید. چرا که آمریکا سختگیرانه‌ترین قوانین را برای جذب مهاجر اعمال کرده است و تنها راه نجات از این فراینده پیچیده لاتاری است. در این مقاله بیشتر درباره لاتاری گرین کارت آمریکا در سامانه برتر مهاجر صحبت خواهیم کرد.

لاتاری چیست؟

قرعه کشی لاتاری در سال 1990 با توجه به سیاست‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده راه اندازی شد. در این قرعه کشی هر سال ۵۵ هزار نفر برنده می‌شوند. تا پیش از این ایران با اختصاص ۴۵۰۰ برنده سهم زیادی از جوایز قرعه کشی داشت. با این حال حذف بنگلادش باعث شد، این میزان به ۵۵۰۰ نفر نیز افزایش پیدا کند.

جالب است بدانید سهمیه هر کشور توسط مشاور امنیت ملی آمریکا مشخص می‌شود که به فاکتورهای زیادی مانند تعداد مهاجرت هر منطقه بستگی دارد. به طور کلی هرچه تعداد مهاجرین کشوری کمتر باشد، سهمیه آن افزایش خواهد یافت. به عنوان یک قانون کلی کشورهایی که در طی ۵ سال قبلی بیش از 55000 مهاجر آمریکا داشته باشند، به طور خودکار از شرکت در قرعه کشی محروم می‌شوند.

روش‌های مهاجرت به آمریکا

علاوه بر ثبت نام لاتاری روش‌های زیادی برای مهاجرت به آمریکا فراهم است. البته تمام داوطلبین این پروسه سختی برای ورود به این کشور دارند. صد البته با توجه به روابط ناپایدار بین آمریکا و ایران این موضوع برای ایرانیان با شدت بیشتری احساس می‌شود.

در ادامه گزینه‌های مهاجرت و زندگی در ایالات متحده آمریکا را مشاهده می‌کنید:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

  • مهاجرت از طریق تحصیلی

  • مهاجرت از طریق کاری

  • مهاجرت از طریق ازدواج

  • مهاجرت از طریق لاتاری

  • مهاجرت از طریق پناهندگی

انواع روش های مهاجرت به آمریکا

برنده شدن در لاتاری چه مزایایی دارد

باید خیلی خوش شانس باشید که در قرعه کشی لاتاری آمریکا برنده شوید. اگر نام شما در لیست برندگان باشد، امکان دریافت گرین کارت آمریکا را خواهید داشت. به این ترتیب سفر به ایالات متحده با هزینه و دردسر کمتری پیش خواهد رفت. شاید بسیاری از افراد بخواهند بدانند گرین کارت به چه دردی می‌خورد؟

اگر موفق به اخذ گرین کارت شوید، امکان اقامت دائم و بی قید و شرط در آمریکا را کسب خواهید نمود. افرادی که گرین کارت دریافت می‌کنند، همانند شهروندان عادی از حقوقی همچون تحصیلات عالی، اشتغال در مشاغل رسمی و یا تشکیل خانواده در بالاترین استانداردها را دارند. البته این افراد همچنان حق شرکت در انتخابات را نخواهند داشت.

شرایط ثبت نام لاتاری

اگر علاقه‌مند به شرکت در این بخت آزمایی بزرگ هستید، قطعاً می‌خواهید بدانید شرایط شرکت در لاتاری چیست؟ در این قسمت حداقل شرایط لازم را بررسی می‌کنیم:

  • داشتن حداقل ۱۸ سال تمام: اگر بخواهید مستقل در این قرعه کشی شرکت کنید، باید به سن قانونی رسیده باشید. افراد زیر ۱۸ سال باید به همراه خانواده ثبت کنند.

  • برخورداری از مدرک دیپلم: البته مدرک دیپلم ۱۲ساله مورد پذیرش است؛ بنابراین افرادی که از مدارس فنی حرفه‌ای و کاردانش فارغ‌التحصیل شده باشند، اجازه شرکت در لاتاری ندارند.

راهکار حل مشکل: برای حل این مشکل در ثبت نام دو راهکار میسر است. راه اول اقدام دوباره برای دریافت مدرک دیپلم رشته‌های نظری است. اما راه حل بعدی ادامه تحصیل به مدت 1 سال در دانشگاه می‌باشد. پس از 1 سال تحصیلی با ارائه ریز نمرات به افسر سفارتخانه امکان مهاجرت وجود دارد. پس اگر شما هم مدرک دیپلم ۱۲ساله ندارید، نیازی به نگرانی نبوده، چرا که راهکارهای متعددی برای شرکت در لاتاری وجود دارد.

  • بهره‌مندی از ۲ سال سابقه کار در طی ۵ سال گذشته: اگر شرط قبلی را نداشته باشید، می‌توانید این شرط را جایگزین کنید. البته یادآور می‌شویم که سابقه کار در حوزه‌ای مورد قبول است که امتیاز آن بیشتر از 7 باشد.

آیا حرفه من امتیاز بیش از ۷ دارد، یا نه؟  برای رسیدن به جواب درست پیش از شرکت در لاتاری آمریکا می‌توانید امتیاز حرفه‌ای که در آن سابقه کار دارید را مشاهده کنید. کافی است عبارت onetonline را در موتور جستجو وارد کرده و سایت اول را باز کنید. شما می‌توانید در سایت مذکور امتیاز حرفه خود را پیدا کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری

جهت ثبت نام در لاتاری به مدارکی سفت و سختی نیاز نیست. تنها کافی است اسناد زیر را فراهم کرده باشید:

  • اطلاعات شناسایی فرد متقاضی

  • اطلاعات شناسایی خانوار (در صورتی که به همراه خانواده عازم می‌شوید)

  • عکس مطابق استانداردهای لاتاری

مراحل نام نویسی لاتاری آمریکا

با جستجو پیرامون سایت ثبت نام لاتاری با موارد بی‌شماری مواجه می‌شوید. با این حال یکی از بهترین سامانه‌ها با پشتیبانی قوی و محیطی فارسی برتر مهاجر است. این مجموعه با ارائه فرمی بسیار ساده اقدام به ثبت نام شما می‌کند.

برای ثبت نام کافی است وارد وب سایت برتر مهاجر شوید و فرم ثبت نام لاتاری را پر کنید.

لازم به ذکر است اطلاعاتی که برای پر کردن فرم نیاز دارید، شامل 4 بخش زیر است:

  1. مشخصات فردی

  2. مشخصات خانوار

  3. مشخصات محل سکونت

  4. مشخصات پاسپورت

نکاتی که پیش از ثبت نام در لاتاری باید بدانید

  1. نکات مربوط به مشخصات فردی

  • نام و نام خانوادگی را دقیقاً مشابه پاسپورت و به صورت انگلیسی وارد کنید.

  • در فیلد آخرین مدرک تحصیلی باید به طور صریح وضعیت تحصیل خود را مشخص نمایید. مثلاً اگر دانشجوی سال آخر لیسانس هستید، باید گزینه دانشجوی لیسانس را انتخاب کنید. در صورت پیروز شدن در لاتاری می‌توانید تاریخ دریافت مدرک را در زمان مصاحبه اعلام کنید. برای جلوگیری از بروز مشکل در زمان مصاحبه این مورد را جدی بگیرید.

  • در فیلد مربوط به تاریخ تولد باید زمان تولدتان را فقط به میلادی وارد کنید. البته این امکان وجود دارد که تقویم شمسی را انتخاب کرده و تاریخ تولد را به شمسی نیز برگزینید.

  • عکس ارسالی برای نام نویسی در لاتاری آمریکا بسیار مهم است، بنابراین در ارسال آن نهایت وسواس را به خرج دهید. اگر در حال حاضر عکس مناسبی در دسترس ندارید، بهتر است روی گزینه ((عکسم آماده نیست بعداً می‌فرستم)) کلیک کنید. در این صورت می‌توانید با خیال راحت یک عکس مناسب انتخاب کرده و بعداً آن را به حساب کاربری‌تان آپلود کنید. در انتهای مقاله توضیح بیشتری درباره ویژگی‌های عکس مناسب برای لاتاری ارائه خواهیم کرد.

۲. نکات مربوط به مشخصات خانواده

  • نکته‌ای که باید حتماً بدانید فرزندانتان هستند. شما تنها می‌توانید فرزندانی که کمتر از 21 سال دارند را به این فرم اضافه کنید.

  • در صورت وارد نمودن همسر می‌توانید روی گزینه ((ثبت نام دو شانسه می‌خواهم، همسر باید پاسپورت داشته باشد، البته می‌توانید بعداً ارسال کنید)) کلیک کنید تا از 2 شانس در زمان قرعه کشی بهره‌مند شوید. در این صورت نیازی به ثبت نام دوباره برای همسرتان نیست. در این شرایط تنها کافی است یکبار ثبت نام کنید تا کارشناسان مهاجر برتر دو ثبت نام شما را با موفقیت انجام دهند. البته برای قبولی این ثبت نام حتماً باید همسرتان نیز پاسپورت معتبر داشته باشد.

۳. نکات مربوط به مشخصات سکونت

  • برای ثبت نام لاتاری بهتر است آدرس شهر و منطقه سکونت را به صورت انگلیسی وارد کنید. البته در صورتی که با این کار مشکل دارید، آدرس را به فارسی بنویسید تا کارشناسان برتر مهاجر این کار را برای شما انجام دهند.

  • برای انجام هر چه بهتر می‌توانید روی گزینه‌های ((کد پستی همراهم نیست یا نداریم)) و ((آدرس ایمیل یادم نیست یا ندارم)) کلیک کرده و اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح تکمیل کنید.

۴. نکات مربوط به مشخصات پاسپورت

اعتبار پاسپورت برای نام نویسی در قرعه کشی لاتاری بسیار مهم است. وزارت امور خارجه آمریکا رسماً اعلام کرده برای ثبت نام در این بخت آزمایی باید حتماً پاسپورت معتبر داشته باشید. در صورتی برنده شدن اگر اطلاعات پاسپورت شما معتبر نباشد، از لاتاری حذف خواهید شد. البته اگر در زمان ثبت نام تاریخ انقضای پاسپورت گذشته باشد، کافی است گزینه ((اطلاعات پاسپورت اکنون همراهم نیست؛ ولی بعداً در پنل کاربری اعلام خواهم کرد)) را فعال کنید. شما می‌توانید بعد از تمدید مجدد پاسپورت اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

شرایط استاندارد عکس لاتاری چیست؟

شرایط عکس مخصوص لاتاری

  • عکس ارسال برای ثبت نام لاتاری باید حتماً شرایط خاصی داشته باشد تا مورد قبول واقع شود. در این مقاله به شرح کامل عکس لاتاری می‌پردازیم. البته برای کسب اطلاعات کامل‌تر می‌توانید مقاله عکس مخصوص لاتاری را نیز مطالعه نمایید.

  • یکی از موارد اصلی برای ثبت نام در این قرعه کشی بزرگ عکس است که باید در هنگام نام نویسی ارسال شود. عکس لاتاری آمریکا باید دارای پس زمینه سفید یا روشن بوده و هیچ طرحی در بک‌گراند نداشته باشد. همچنین حاشیه عکس باید استاندارد باشد به‌طوری‌که سر و شانه فرد داوطلب به طور کامل در عکس مشخص شود. به این منظور فاصله دوربین تا فرد متقاضی باید 1.25 متر باشد.

  • سر و توجه فرد باید موازی دوربین باشد و هیچ حالتی در صورت مانند خنده، گریه یا ... نمایان نشده باشد. سعی کنید از گذاشتن عینک پرهیز کرده و در زمان عکاسی زیورآلات به همراه نداشته باشید. فراموش نکنید داشتن آرایش غلیظ و سنگین تنها منجر به مردود شدن عکس شما خواهد شد.

  • برخورداری از حجاب برای بانوان در صورت آشکار بودن قرص صورت هیچ مشکلی برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری ندارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.