ویژگی انجیر خشک در گلاب چه می باشد؟

اگر قصد خرید این محصول را دارید به مجموعه آراد برندینگ که یکی از معتبر ترین ها در این زمینه است مراجعه کند و از این طریق به بهترین و با کیفیت ترین محصول دست یابید. یکی از مواد خشکباری که مغذی است و در سراسر جهان وجود دارد، انجیر خشک است که طعم شیرینی دارد و دارای مزایای زیادی هستند.

این خشکبار را می توان به صورت تازه و خشک مصرف کرد و انواع مختلفی مانند آردی، پرک و خشک شده دارد. این میوه دارای کلسیم و پتاسیم و آهن است و برای سلامتی بدن بسیاری مفید است. انجیر به دلیل داشتن فیبر بالا و چربی و کالری کم برای رژیم غذایی مفید است و می توان آن را در برنامه رژیمی جای داد. حدود ۱۰۰ گرم از انجیر دارای ۲۲۰ کالری است. این میوه بسیار شیرین و لذیذ است و می تواند باعث افزایش قند خون شود.

خواص انجیر خشک خیس شده

امروزه انجیر خشک خیس شده در بین مردم بسیار محبوب است چرا که دارای خواص فراوانی می باشد و قوای جسمی افراد را افزایش می دهد.کالری انجیر خشک نسبت به انجیر تازه ۵ برابر بیشتر است. به طور مثال هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک از ۲۴ کاری، ۶ گرم کربو هیدرات، ۳.۳ پروتئین و ۶.۵ گرم برخوردار می باشد.

به تمامی افراد پیشنهاد می دهیم که صبح ناشتا انجیرخشک چاق مصرف کنند چرا که دارای خواص بی نظیری است و افراد در برابر انواع بیماری ها ایمن می کند. ان دسته از افرادی که از بوی بد دهن خود رنج می برند می توانند در صبح ناشتا انجیر استفاده کنند تا این مشکل در کوتاه ترین زمان از بین برود.همچنین کسانی که مشکل یبوست دارند باید انجیر را در اب خیس کنند و در صبح ناشتا میل کنند.

 انجیر خشک در گلاب

بسیاری از افراد انجیر خشک در گلاب خیس می کنند و سپس مصرف می کنند چرا که دارای خواص بی نظیری است.در واقع افراد می توانند برای تقویت روده های خود و پیشگیری از یبوست 7 عدد انجیر را در یک سوم گلاب و اب خیس کنند و هر روز صبح ناشتا تا 3 هفته میل نمایند.

شاید برای شما سوال پیش امده باشد که انجیر خشک چه طبعی دارد. ما در این قسمت از مقاله پاسخ این سوال را برای شما عزیزان شرح می دهیم. طبع انجیر چه به صورت خشک و چه به صورت تازه باشد، گرم و تر است. بنابراین افرادی که مزاج گرم دارند باید حد اعتدال را در مصرف ان رعایت کنند.افراد سرد مزاج نیز می توانند ان در گلاب خیس کنند و تری مزاج خود را از این طریق افزایش دهند.

انجیر خشک تیزابی

یکی از روش هایی که انجیر را خشک می کنند روش تیزابی نام دارد.این روش امروزه طرفدار و کاربرد زیادی دارد.برای تهیه انجیر خشک تیزابی ابتدا انجیر را کامل شسته و خشک می کنیم.محلولی به نام تیزاب بر روی پوسته ی انجیر ریخته می شود و انجیر بدون هیچ هوا و حرارتی رطوبت خود را از دست می دهد و در کوتاه ترین زمان خشک می شود.

در روش خشک کردن تیزابی به پروتئین و ویتامین های داخل انجیر آسیبی وارد نمی شود و خواص آن به خوبی حفظ می شود.یکی از مهم ترین روش های خشک کردن تیزابی این است که انجیر را دچار پوسیدگی، تغییر در رنگ و شکل نمی کند و کاملا تازه نگه می دارد.

انجیر خشک پرک

کی از انواع انجیرهایی که وجود دارد انجیر خشک پرک است که به انجیر هایی گفته می شود که شکافته شده اند.هر قدر املاح و شیره ی انجیر بیشتر باشد باعث فشار به پوسته انجیر و در نهایت شکافته شدن آن می شود.انجیر پرک نسبت به انجیر های دیگر دارای کیفیت و قیمت بالاتری است.

منشا کلمه پرک، از پره های گل است.انجیر منبعی از پروتئین و ویتامین است و برای سیستم ایمنی بدن مفید می باشد.برای رفع مشکلات سیستم گوارشی و یبوست از انجیر خشک پرک استفاده می کنند. البته نباید در خوردن آن زیاده روی کرد و روزانه 6 تا 7 عدد مصرف گردد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.