زالو آب شیرین بخرم یا دریایی

درزمانهای گذشته از زالو برای درمان بیماری ها از طریق خونریزی استفاده می گردید که امروزه روش حجامت جایگزین آن شده است. در کل زالو کار حجامت بدن را به اینگونه انجام می داد که در هنگام رها کردن زالو بر روی بدن با دندانهای ریزی که دارد مانند مکنده خونهای کثیف را مکیده و موجب سلامت قلب و عروق می شد اما به مرور زمان حجامتهای دستی و صنعتی جای زالو درمانی را در دنیا گرفتند.

زالوها هم همانند انسانها دارای اندامی برای تولید مثل هستند که به صورت نر و ماده یافت می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت آراد برندینگ مراجعه کنید.

زالو موجودی بسیار مفید برای ما انسانها است که عده ای مشغول به نگهداری و تکثیر زالو طبی در خانه نموده اند. برای نگهداری زالو در خانه باید بدانید که هر ۲۰ عدد زالو در حدود یک لیتر آب نیاز دارد و نزدیک به یک سوم ظرف باید خالی باشد تا بتواند تنفس و استراحت کند.

دمای نگهداری باید بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد باشد و برای تعویض آب زالوها  مناسب تر است که آنها را به مدت یک روز در ظرفی با دهان باز قرار دهیم و بعد از کثیف شدن آن را عوض کنیم.

زالوی آب شیرین غیر بهداشتی

زالو را به صورتهای مختلفی در علم پزشکی مورد استفاده قرار می دهند که یکی از مهمترین نوع آن به صورت پرورش زالو طبی تازه و زنده می باشد در این صورت برای درمان آن را به محل درد قرار می دهند تا با مکیدن خون آلوده درد را تسکین دهد.

از مهمترین خواص این زالو تازه برای درمان دردهای مثل شقیقه، گوش، درد زانو، آب آوردن مفاصل، جریان انداختن خون در شریانها و لای دست و آرنج و تصفیه خون می باشد.

امروزه زالو درمانی با روشها و متدهای جدید و نوین صورت می پذیرد به عنوان مثال درمان انواع میگرن سردردهای عصبی و ناراحتیها و گرفتگیهای عضلانی انواع عفونتهای مزمن و همچنین کمر دردها را می توان با استفاده از زالو درمانی از بین برد.

زالوی آب شیرین

لازم به ذکر است زالوی آب شیرین را می توان به صورت خشک شده و منجمد شده نیز نگهداری کرد این محصولات بیشتر برای تولید فرآورده های زالو به کار می رود. این فرآورده ها مانند انواع کرمها و پمادهای که برای درمان دردهای مفاصل یا برای کرمهایی که برای زیبا سازی و از بین بردن بیماریهای پوستی استفاده می شود.

این حیوان در ظاهر زشت و کریه است اما در واقع ویژگیهای منحصر به فردی دارد که علم پزشکی برای آن ارزش زیادی قائل می شود و از آن در رفع بیماریهای مختلفی استفاده می کند و زالو پزشکی را به صورت انبوهی تولید می کنند زیرا استفاده از آن در بین مردم رواج زیادی دارد و در تولید آن به سطح عمده ای رسیده ایم.

زالو طبی سبز

بیش از ۷۰۰ نوع زالو وجود دارد و یکی از زالوهایی که از نامش هم مشخص است زالو طبی سبز نام دارد که به رنگ سبز می باشد. این زالوها برخی اوقات به رنگ زیتونی یا همان سبز تیره و برخی نیز به رنگ سبز روشن یافت می شوند که البته بین آنها هیچ گونه فرقی وجود ندارد.

در قسمت پشت نوارهای حنایی ضخیم و در کنار  دو نوار زرد دارند که به خطوط مرزی بدن این جانور معروف است. نکته جلب درباره زالوی طبی این است که در هنگام مکیدن خون آلوده حدود ۱۲۰ نوع آنزیم و هورمون مواد دارویی دیگر را وارد خون می نماید که این مواد دارویی تقریبا ۶۰ بیماری را در بدن انسان درمان می نماید.

در قسمت زیرین شکم این جانور خطوط گوناگون که شبیه به پوست ببر نقش بسته و زیبایی عجیبی به این زالو داده است.

زالو طبی سبز

درمان امراض با زالو طبی سبز برای اولین بار در حدود چهار هزار سال قبل توسط مصریان باستان و حدود پانزده قرن بعد ایرانیان از آن استفاده کردند. طبق آمارهای به دست آمده مشخص گردیده که اکثر مردم از خواص زالو درمانی را برای بیماریهای پوستی همانند چین و چروک و جوش استفاده می نمایند.

نکته قابل توجه این است که تا به حال هیچ گزارشی از عوارض زالو درمانی به دست نیامده که این یعنی زالو درمانی روشی مناسب برای درمان امراض است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.