احتمال بیشتر دیده شدن رپورتاژ آگهی در چه ساعاتی از شبانه روز بیشتر است؟

 معمولا کسب‌وکارها به دلیل اینکه بیشتر به اهداف سئویی که از رپورتاژ دارند توجه می‌کنند، زمان حضور کاربران را نادیده می‌گیرند و فقط می‌خواهند بک لینک دریافت کنند.

درحالیکه اگر مخاطبان بیشتری از محتوای شما دیدن کنند، امکان اینکه وارد سایت شما شده و به مشتری تبدیل شوند هم افزایش می‌یابد.

در این مطلب قصد داریم که در مورد اهمیت زمان انتشار رپورتاژ صحبت کنیم و تاثیراتی که می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد را دقیق‌تر نگاه کنیم.

چرا زمان انتشار مهم است؟

در نگاه اول فرقی نمی‌کند که رپورتاژ آگهی در چه روز و ساعتی منتشر شود؛ چون برای گوگل هم اهمیتی ندارد که در چه ساعتی از یک رسانه معتبر لینک گرفته‌اید و به فاکتورهای دیگری توجه می‌کند. اما اجازه دهید قبل از هرچیزی مثالی بزنیم.

پلتفرمی مثل اینستاگرام را درنظر بگیرید. هر صفحه‌ای که در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند، اطلاعاتی از مخاطبان را در اختیار دارد. مثلا می‌داند که چند درصد از کسانی که آن صفحه را دنبال می‌کنند مرد هستند و چند درصد زن؛ در همین راستا یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که اینستاگرام در اختیار هر صفحه قرار می‌دهد، زمان حضور است. با توجه به این داده، بهتر می‌توان برای انتشار پست‌ها برنامه‌ریزی کرد که بازدید بیشتری داشته باشند.

حالا تصور کنید که در اینستاگرام قصد انجام تبلیغات را دارید؛ آیا باز هم فرقی ندارد که در چه ساعتی محتوای تبلیغاتی شما به سمع و نظر کاربران برسد؟ قطعا هر کسب‌وکاری در این شرایط ترجیح می‌دهد هنگامی که تبلیغ منتشر می‌شود، مخاطبان بیشتری حضور داشته باشند تا شانس دیده‌شدن بالا رود.

حالا همین موضوع در انتشار رپورتاژ آگهی هم صدق می‌کند و زمانی که افراد بیشتری در رسانه باشند، تعداد بازدیدکننده محتوای شما و در نهایت تعداد مشتریان افزایش خواهد یافت. بنابراین زمان می‌تواند المان مهمی در افزایش فروش و جذب مخاطب حداکثری از رپورتاژ لقب گیرد و در کنار اهداف سئویی، به شما کمک کند.

زمان در بین فاکتورهای موفقیت رپورتاژ چه جایگاهی دارد؟

برای اینکه یک رپورتاژ به موفقیت برسد، عوامل مختلفی دست به دست هم می‌دهند. زمان هم از جمله این دست‌اندرکاران است که در کنار محتوای مناسب، رسانه مرتبط، رعایت اصول سئو و... می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند. 

تفاوت عمده‌ای که فاکتور زمان با سایر عوامل دارد، این است که شما دخل و تصرفی در انجام درست آن ندارد و کاملا به رفتار رسانه و سلیقه آن بستگی دارد. پس چه می‌توان کرد؟ چگونه باید رپورتاژ خود را در زمان مناسب منتشر کنیم؟

برای پاسخ به این سوالات و شفاف‌تر شدن موضوع بد نیست که نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم. طبق آمار تعداد بازدیدکننده در رسانه‌ها پرمخاطب فارسی از حدود ساعت ۱۰ صبح روند صعودی خود را آغاز می‌کند و در ۲۲ شب به بیشترین میزان خود می‌رسد.

این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که انتشار رپورتاژ در این ساعات می‌تواند بازدید خوبی را رقم بزند. اما آیا رپورتاژها در این زمان منتشر می‌شوند؟

طبق گزارش سال 1400 تریبون، رسانه‌ها به صورت میانگین بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنند که با توجه به اطلاعات، بهترین زمان برای انتشار است؛ چرا که با مسیر صعودی تعداد بازدیدکنندگان هم‌پوشانی دارد و میزان مخاطبان زیادی می‌توانند محتوای تبلیغاتی شما را مطالعه کنند.

زمان انتشار رپرتاژ

کلام آخر

بنابراین نیازی نیست تمرکز خود را روی زمان انتشار بگذارید؛ چون خود به خود رسانه‌ها در زمان مناسبی آن را منتشر می‌کنند و در این میان شما می‌توانید با یک تولید محتوای متنی و تصویری حرفه‌ای و مطابق با نیاز کاربران، درصد مطلوبی از بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب کنید و در کنار آن به اهداف سئویی خود نیز دست یابید.

به نظر شما زمان تا چه اندازه می‌تواند در افزایش فروش و موفقیت رپورتاژ شما موثر باشد؟ حتما نظرات خود را با ما در میان بگذارید و به کامل‌تر شدن این محتوا کمک کنید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.