چگونه تجار عراق را پیدا کنیم؟

شرکت‌های ایرانی و خارجی موفق در بازار عراق، متناسب با نوع محصول و استراتژی‌ها و بودجه بازاریابی صادراتی‌شان دربازار عراق از روش‌های متنوعی برای پیدا کردن تجار عراق، استفاده می‌کنند.

در این فرصت به دو روش پیدا کردن تجار عراق اشاره می‌کنیم:

  1. شرکت‌هایی که تجربه بازاریابی در عراق و صادرات به عراق را دارند به‌خوبی می‌دانند که، برخی از تجار سرشناس و شرکت‌های بازرگانی عراق در بازارهای عمده فروشی عراق دفتر بازرگانی یا غرفه بازرگانی دارند. بنابراین یکی از روش‌های پیدا کردن تجار عراق، حضور میدانی در بازارهای عمده فروشی عراق است؛ و لازم است مدیران یا کارشناسان بازرگانی بین الملل و صادرات شرکت‌های تولیدی و بازرگانی ایران به کشور عراق سفر کنند و به صورت میدانی در بازارهای عمده فروشی عراق، از طریق پرس و جو، تجار سرشناس عراق که در بازارهای عمده فروشی عراق دفتر تجاری یا غرفه تجاری دارند را پیدا کنند و با ایشان ارتباط بگیرید.

با توجه به اینکه لزوما همه تجار و واردکنندگان عمده عراق در بازارهای عمده‌فروشی دفتر تجاری ندارند، ولی قطعا در بازارهای عمده فروشی نماینده فروش دارند، یکی از اقدامات مهم شما در بازارهای عمده فروشان عراق این است که از بنکداران و عمده‌فروشانی که محصول مشابه محصول تولیدی شرکت شما را عرضه می‌کنند پرس و جو کنید و اطلاعات تجار سرشناس محصول مورد نظر را از آن‌ها بگیرید.

۲. همانطورکه شما به‌عنوان یک تولید‌کننده و یا بازرگان، برای پیدا کردن تجار عراق تلاش می‌کنید تا با ایشان ارتباط بگیرید، وارد مذاکره بشوید و پیشنهاد همکاری، شراکت و نمایندگی فروش محصولاتتان را بدهید، تجار عراق نیز برای تأمین کالاهای مورد نیازشان دائما در حال جستجو برای یافتن تولیدکنندگان معتبر هستند؛ و به همین دلیل است که تجار عراق دائما از نمایشگاه های بین المللی معتبر در کشورهای مختلف، به ‌ویژه ایران بازدید می‌کنند.

یکی از روش‌هایی که تجار عراق برای پیدا کردن تولید کنندگان و صادرکنندگان معتبر کشورهای مختلفاستفاده می کنند، جستجو در دایرکتوری‌ها و یلوپیج های تولید کنندگان و صادرکنندگان آن کشور است.

بنابراین یکی از روش‌های پیدا کردن تجار عراق، البته این بار با این تفاوت که تجار عراق شرکت شما را از طریق معرفی توسط خودتان پیدا می‌کنند این است که در"دایرکتوری‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران" به‌ویژه دایرکتوری‌هایی که  به‌صورت تخصصی و هدفمند در بازار عراق توزیع می‌شود، از طریق درج آگهی تبلیغاتی و درج اطلاعات، توانمندی‌های شرکت و محصولات خود را معرفی کنید.

و به این نکته مهم توجه داشته باشید که در بخش اطلاعات تماس شرکت خود، در این دایرکتوری‌ها و یلوپیج ها، یک شماره موبایل متصل به شبکه‌های اجتماعی از شرکت خود اعلام کنید تا مسیر ارتباط تجار عراق با شما به‌صورت اینترنتی تسهیل شود.

دایرکتوری ها منابعی ماندگار هستند و از آنجا که هر ساله تجدید چاپ می‌شوند می‌توان گفت حضور مستمر شما را در بازار صادراتی، اثبات و به نمایش می‌گذارند؛ و در کنار سایر روش‌های بازایابی صادراتی، وجود نام و اطلاعات شرکت شما در دایرکتوری کشورتان از الزامات صادرات است.

  • مؤسسه تسیلگران تجارت فکر فردا" با همکاری و نظارت "اتاق های مشترک بازرگانی" با تهیه، چاپ و مهم‌تر از همه توزیع برنامه‌ریزی شده و هدفمند کتاب‌های دایرکتوری به صورت تخصصی برای هر کشور هدف صادارتی و به صورت همه ساله اطلاعات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایران را به صورت مستقیم در اختیار تجار و در واقع واردکنندگان کشورهای خارجی قرارمی دهد. چرا که تجار و واردکنندگان عمده کشورهای وارد کننده، دایرکتوری‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان سایر کشورها را تهیه و در آن جستجو می‌کنند تا با تولیدکننده محصول مورد نظر جهت تأمین کالا تماس برقرار کنند.

سومین نسخه از "دایرکتوری تولید‌کنندگان و صادرکنندگان ایران جهت توزیع در کشور عراق"درحال تدوین می باشد. این دایرکتوری به سه زبان عربی، کوردی و انگلیسی در تیراژ 3000 نسخه، و برای سال 2023 میلادی توزیع و در اختیار تجار، واردکنندگان عمده، شرکت‌های پخش، تشکل‌های بخش خصوصی و دولتی عراق قرار خواهد گرفت. لذا فرصت ارزشمندی است در جهت معرفی تولیدکنندگان کشور که قصد صادرات محصولات و خدمات خود را به عراق دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وبسایت www.fftf.ir   مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن‌های 02166563118 و 02166563164 تماس حاصل فرمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.