دلیل اهمیت خرید مبلمان اداری استاندارد و با کیفیت

 اما چگونه مبلمان اداری استاندارد می تواند به سلامت بدن و ذهن کارمندان کمک کند؟ در این مقاله به پاسخ این سوال پرداخته و سایر مزایای خرید مبلمان استاندارد را بیان می کنیم.

چرا مبلمان اداری استاندارد؟

همه ما با شنیدن واژه استاندارد و با کیفیت، حس خوبی پیدا می کنیم. حسی خوشایند که سرشار از اعتماد است. چرا که واژه با کیفیت، خیال ما را از خرابی های زودرس و نابجا راحت می کند. واژه استاندارد نیز به ذهن ما نوید ابعاد درست، مشخصات و ویژگی های کاربردی را می دهد.

مبلمان اداری استاندارد و با کیفیت نیز دقیقاً برای تحقق هین احساسات خوب و مثبت ساخته می شوند. یعنی به عبارتی دارای کیفیت لازم برای قرارگیری در محیط اداری و استفاده مستقیم کارمندان را دارند.

اساساً در ساخت مبلمان های مختلف اداری، اعم از میز، صندلی و یا نیم ست های اداری از استانداردهای ارگونومیک، به عنوان اصلی ترین استاندارد ساخت استفاده می شود. این قبیل استانداردها در تناسب با شرایط بدنی انسان تعریف شده اند. برای درک بهتر این مسئله به بررسی استانداردهای ارگونومی می پردازیم.

استانداردهای ارگونومیک چیست؟

استانداردهای ارگونومیک دسته ای از قوانین و شرایط خاص هستند که بر اساس ارگونومی بدن تعیین شده اند. اعمال این قوانین در ساختار مبلمان اداری،کمک می کند تا بدن در طول فعالیت های اداری و نشستن های طولانی مدت، بیشترین میزان آسایش و راحتی را تجربه کند.

تطابق فرم صندلی با فرم بدن انسان، موجب کاهش فشار بر نقاط حساس بدن همچون کمر و ستون فقرات می شود. برای دستیابی به این هدف، بخش تکیه گاه صندلی متناسب با انحنای بدن ساخته می شود. پشتیبانی از ناحیه کمر، ریسک بروز عارضه های فیزیکی همچون دیسک کمر را کاهش می دهد.

همچنین این استانداردها، تولیدکنندگان را وادار به ارائه برخی قابلیت ها می کند. قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی، تنظیم زاویه نشیمن و تکیه گاه و همچنین ارتفاع دسته ها از جمله اصلی ترین قابلیت های صندلی های استاندارد است. کارمندان می توانند با استفاده از این قابلیت ها، مشخصات صندلی اداری خود را تغییر داده و در تناسب با قد خود تنظیم کنند.

شخصی سازی مشخصات صندلی نه تنها سلامت جسم کارمندان را تضمین می کند، بلکه روحیه کاری آنان را افزایش می دهد. چرا که آنان قادرند بدون حس هیچگونه دردی، به فعالیت های طولانی مدت خود ادامه دهند. به مرور این تجربه این میزان رفاه و آسایش، راندمان کاری آنان را نیز افزایش می دهد.

مبلمان اداری

اهمیت خرید مبلمان اداری با کیفیت

خرید یک دست مبلمان اداری با کیفیت، خیال شما را از بابت خرابی های زودرس راحت می کند. چرا که مبلمان های با کیفیت در ساختار خود از متریال های درجه یک بهره یافته اند. آنچه که دوام و ماندگاری مبلمان های اداری را تضمین می کند، کیفیت بالای متریال اولیه است. در صورتی که مبلمان اداری شما از کیفیت، استحکام و مقاومت کافی برخوردار باشد، به خوبی می تواند اثرات مخرب ناشی از حمل و جابجایی، ضربه و سایش را خنثی کند. مبلمان های با کیفیت نه تنها در بخش رویه و فریم اصلی، بلکه در اتصالات نیز کیفیت بالایی دارند.

این در حالیست که مبلمان های بی کیفیت، تنها در ساخت فریم اصلی موفق عمل کرده و اتصالات ضعیفی دارند. کوچکترین ضربات منجر به خرابی دسته و پایه آنان می شود. به همین خاطر است که این دسته از مبلمان ها، خیلی زود خراب شده و از چرخه مصرف خارج می شوند.

این در حالیست که مبلمان های با کیفیت دارای اتصالات قوی و مستحکم هستند. پایه و دسته این صندلی ها با یک مکانیزم حرفه ای به بدنه اصلی چسبیده است. در صندلی های با کیفیت اداری، پایه ها به شکل گردان طراحی می شوند تا کارمندان بتوانند بدون جابجایی فیزیکی، در طول میز خود حرکت کنند.

دسته ها نیز به قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز می شوند. این ویژگی به کارمندان در تنظیم ارتفاع درست دسته کمک می کند. با اینکار انجام فعالیت هایی همچون تایپ، به سادگی و بدون ایجاد حس درد در گردن و شانه، صورت می گیرد. در مبلمان های با کیفیت، رویه صندلی از متریال تنفس پذیر انتخاب می شود. از این رو کارمندان در طول نشستن های طولانی مدت دچار حس تریق بیش از حد نمی شوند. فریم اصلی نیز از مصنوعات مقاوم و یا فلزات مستحکم ساخته می شود.

خرید مبلمان اداری

نحوه انتخاب و خرید مبلمان اداری استاندارد و با کیفیت

حال که با اهمیت خرید مبلمان های استادارد و با کیفیت آشنا شدید، وقت آن رسیده تا یک راهنمای جامع برای خرید این قبیل مبلمان های اداری دریافت کنید. برای خرید مبلمان های استاندارد، لازم است در قدم اول، مبلمان های مختلف را از فیلتر استانداردهای ارگونومی عبور دهید.

در صورتی که میز و صندلی اداری منتخب دارای ابعاد مناسب و قابلیت تغییر مشخصات اصلی بود، سراغ فیلتر بعدی بروید. در مرحله بعد می توانید کیفیت صندلی و میز اداری را از منظر متریال به کاررفته در آن و همچنین کیفیت اتصالات و یراق آلات بررسی کنید.  به خاطر داشته باشید کیفیت مبلمان های اداری، در ظاهر و جلوه خارجی آنان تأثیر بسزایی می گذارد.

در صورتی که مبلمان شما فاقد کیفیت لازم باشد، ظاهر اولیه خود را به سرعت از دست داده و به عنصری نازیبا تبدیل می شود. پیداست که مشتریان شما این میزان نازیبایی را درک کرده و تصویر نادرستی از وضعیت شغلی شما پیدا می کنند. پس در بررسی کیفیت متریال مبلمان، حساسیت بیشتری به خرج دهید.

خرید از برندهای معتبر همچون سایت فرامین نیز خیال شما را از بابت استاندارد بودن محصول و با کیفیت بودن آن راحت می کند. چرا که عموم محصولات این برند ایرانی دارای کیفیت لازم و استاندارد کافی هستند. این برند خوش نام  سابقه درخشانی در این زمینه دارد و تاکنون محصولات استاندارد مختلفی را روانه بازار ساخته است.

سخن پایانی

خرید مبلمان اداری استاندارد و با کیفیت، اهمیت بسیاری در تضمین سلامت کارمندان و ماندگاری محصول دارد. مبلمان های استاندارد قادرند به خوبی نقاط حساس بدن را تحت پوشش خود قرار داده و از بروز عارضه های فیزیکی جلوگیری کنند. مبلمان های با کیفیت نیز می توانند دوام و ماندگاری خود را حتی پس از کارکردهای طولانی مدت، حفظ کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.