چرا اس ام اس بانک نمیاد؟

 این‌ روزها تقریباً همه افراد در طول روز چندین‌و‌چند تراکنش بانکی را انجام می‌دهند. در‌ واقع پیدا کردن کسی که بگوید هیچ کار بانکی ندارد، بسیار مشکل است! البته خوشبختانه با روی کار آمدن تلفن‌همراه، دیگر لازم نیست برای انجام اموری مانند نقل‌و‌انتقال پول شال‌و‌کلاه کنیم و راهی بانک شویم.

امروزه بیشتر مشترکین بانک‌ها علاقه دارند تا برایشان پیامک بانکی ارسال شود؛ اس ام اس بانک کاربردهای فراوانی دارد که کوچک‌ترین آن، اطلاع از واریز و برداشت پول از حساب و مبلغ مانده است. اگر ارسال پیامک توسط بانک برایتان قطع شده است، این مقاله مخصوص شماست! کافی است چند دقیقه وقت بگذارید و با مطالعه این مطلب کوتاه مشکل دریافت‌نکردن پیامک بانکی خود را حل کنید.

چرا پیامک واریز و برداشت بانک برایمان ارسال نمی‌شود؟ دلیل قطع پیامک‌های بانکی

در سال‌های گذشته ارسال پیامک توسط بانک‌ها برای مشتریان به‌منظور اطلاع آن‌ها از وضعیت حساب بانکی خود با دریافت مبلغی به‌عنوان کارمزد امکان‌پذیر بوده است. در‌واقع بانک‌های مختلف با خرید پنل پیامکی اقدام به ارسال پیام‌کوتاه برای مشترکین خود کرده و تلاش می‌کنند تا حس رضایت آن‌ها را بیشتر کنند.

کارمزد ارسال sms در طول سا‌ل‌های گذشته تغییرات بسیاری کرده است. این مبلغ به‌طور سالانه در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵‌هزار تومان بود. در همین سال با هماهنگی‌های صورت گرفته، مبلغ آبونمان ارسال اس ام اس توسط بانک‌ها به ۳۰‌هزار و در برخی بانک‌ها نیز به ۲۴‌هزار تومان در سال افزایش یافت.

به‌ همین‌ دلیل،‌ برای برخی از افراد پیامک واریز و برداشت ارسال نمی‌شود و آن‌ها باید با مراجعه به بانک نسبت به فعال‌سازی مجدد آن اقدام کنند. البته بانک‌های مختلف دولتی و خصوصی سیاست‌های خاص خود را دارند و ممکن است این مبلغ در برخی از بانک‌ها کمی بیشتر یا کمتر باشد.

هر کدام از بانک‌ها سیاست‌های ارسال پیامک خاص خود را دارند

بانک‌های دولتی و خصوصی هر کدام سیاست‌های مالی خاص خود را دارند. برای دریافت پیامک واریز یا برداشت در هر بانک، به‌طور سالانه مبلغی از حساب مشترکین کم می‌شود. بعضی از مشتریان مایل به دریافت اس ام اس بانکی هستند و برخی دیگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها با مراجعه به بانک ارسال پیامک را قطع می‌کنند.

به‌هر‌حال، اس ام اس‌های بانکی درست همانند ارسال پیامک تبلیغاتی کاربردها و مزیت‌های فراوانی برای همه مشترکین ایجاد می‌کنند. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید sms  بانکی را دریافت کنید یا خیر!

 

قطع ارسال پیامک برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان در برخی از بانک‌ها

با افزایش هزینه ارسال پیامک به‌طور سالانه، ‌بانک‌های مختلف نیز مجبورند مبلغ ارسال پیامک را در هر سال افزایش دهند. این اقدام، بار مالی سنگین‌تری را به دوش مشترکین اضافه می‌کند. برخی از بانک‌ها مانند بانک ملی ایران،‌ برای این موضوع راه‌حل جدیدی ایجاد کرده‌اند.

در همین راستا، مشترکین این بانک برای برخی از تراکنش‌های کوچک (کمتر از ۳۰‌هزار تومان) پیامک دریافت نمی‌کنند. البته این افراد می‌توانند در فضای اینترنت و با مراجعه به اپلیکیشن‌های رسمی بانک‌ها نسبت به مشاهده وضعیت تراکنش‌های کوچک خود اقدام کنند. پیشنهاد ما این است که وضعیت ارسال پیامک بانک مورد نظر خود را از کارکنان یا بخش پشتیبانی بانک سؤال کنید.

آشنایی با کاربردهای ارسال پیامک از طرف بانک‌ها

اکنون که متوجه شدیم چرا اس ام اس بانک نمیاد، وقت آن است که با کاربردهای اس ام اس بانکی آشنا شویم. قابلیت ارسال پیامک بانکی برای اطلاع مشترکین از وضعیت حسابشان کاربردهای فراوانی دارد. با استفاده از این مزیت می‌توانید بدون مراجعه به بانک به‎طور روزانه تراکنش‌های حساب خود را پیگیری کنید. در ادامه،‌ برخی از این کاربردها را با هم بررسی می‌کنیم:

دریافت پیامک برداشت وجه؛ توسط اس ام اس بانکی مبلغ کسر شده از حسابتان را پیگیری کنید

هنگامی که مبلغی از حساب مشترکین کسر شود، پیامکی مبنی برای برداشت وجه (به مبلغی خاص) و میزان موجودی برای وی ارسال می‌شود. با استفاده از این مزیت، همواره از موجودی لحظه‌ای حساب خود مطلع خواهید بود.

دریافت پیامک در هنگام پرداخت وجه؛ وضعیت مبالغ پرداختی خود را چک کنید

هنگامی که شخصی مبلغی را به حسابتان واریز کند، پیامکی مبنی بر واریز وجه به حساب برای شما ارسال می‌شود. همه افراد می‌توانند اسکرین‌شات پرداخت وجه را به‌عنوان جایگزین رسید کاغذی در فضای مجازی برای شما ارسال کنند.

ارسال اس ام اس بانکی در هنگام ورود به اینترنت بانک؛ عاملی مهم در حفظ امنیت حساب شما

در بسیاری از بانک‌های دولتی و خصوصی به‌محض ورود به اینترنت بانک، پیامکی برای اطلاع‌رسانی ورود، به تلفن‌همراه مشترکین ارسال می‌شود. این اس ام اس امنیت حسابتان را به‌ مقدار فراوانی افزایش می‌دهد.

پیامک‌های فوری و امنیتی؛ اطلاع از مواردی که حسابتان را تهدید می‌کند

این نوع از پیام‌های کوتاه بانکی به‌ منظور اطلاع‌رسانی موارد مهم و آگاهی‌دادن به مشترکین درباره کلا‌برداری‌ها و تهدید‌های رایج در حوزه امور بانکی ارسال می‌شوند. با رعایت این موارد، امنیت حساب بانکی خود را دو‌چندان کنید.

ارسال پیام‌کوتاه سر‌رسید چک؛ پیامک یادآوری به مشترکین

یکی دیگر از کاربردهای مهم دریافت پیامک بانکی، ارسال اس ام اس سر‌رسید چک است. در‌صورتی‌که هر کدام از مشترکین چکی را صادر و آن را در سیستم بانکی ثبت کرده باشند، بانک از طریق اس ام اس سر‌رسید مبلغ چک را به آن‌ها یادآوری خواهد کرد.

این موارد فقط بخشی از کاربردهای فعال‌کردن اس ام اس بانکی هستند. به‌طور‌کلی،‌ سامانه‌های ارسال اس اس ام برای بانک‌ها و همه کسب‌و‌کارهای مختلف دیگر، مزیت‌های فراوانی ایجاد می‌کنند. یک پنل اس ام اس تبلیغاتی مناسب، باعث ایجاد ارتباط دو‌طرفه میان مشتری و کسب‌و‌کار شده و در نهایت رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد.

فراز اس ام اس؛ ارائه‌کننده پیشرفته‌ترین پنل‌های ارسال پیامک در ایران

در این مقاله در ابتدا بررسی کردیم که چرا اس ام اس بانک نمیاد؛ سپس با نحوه فعال‌سازی پیامک و کاربردهای اس ام اس‌های بانکی و تبلیغاتی آشنا شدیم. یکی از مهم‌ترین راه‌کارهای کسب رضایت و افزایش درآمد کسب‌و‌کارها، استفاده از همین پنل‌های ارسال اس ام اس به‌منظور بازاریابی و اطلاع‌رسانی به مشتریان است.

شرکت معتبر فراز اس ‌ام ‌اس کارآمد‌ترین پنل پیامکی را در اختیار همه کارفرماها قرار می‌دهد تا با استفاده از آن کسب‌و‌کار اینترنتی خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده انواع سامانه پیامکی به سایت فراز اس ام اس به نشانی اینترنتی farazsms وارد شوید. همچنین شماره تلفن ۷۴۸۵۳-۰۲۱ پل ارتباطی شما با کارشناسان شرکت معتبر فراز اس ام اس است. کارشناسان این مجموعه مشتاقانه آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤال‌های شما خواهند بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.