مشکلات خرید و فروش زمین در شمال

از جمله این مناطق می توان به شهرهای شمالی ایران اشاره کرد از همین رو می توان گفت که خرید و فروش زمین نیز در آن بسیار زیاد است.

اگر می خواهید راجع به خرید زمین شمال بیشتر بدانید پس ادامه ی مطالب را از دست ندهید چرا که خالی از لطف نیست.

انواع زمین در شمال و کاربری های آن

پیش از این که بخواهیم راجع به خرید و فروش زمین شمال صحبت کنیم بهتر است ابتدا مختصر توضیحی راجع به کاربری انواع زمین داشته باشیم تا آن دسته از کاربرانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند به خوبی با آن آشنا شوند.

  • زمین مسکونی

  • زمین کشاورزی

  • زمین تجاری

  • زمین صنعتی

  • زمین با کاربری ورزشی

  • زمین با کاربری معدن

  • زمین با کاربری آموزشی

  • زمین با کاربری فرهنگی _ مذهبی

  • زمین با کاربری فضای سبز

  • زمین با کاربری بهداشتی _ درمانی

  • زمین با کاربری پارکینگ

  • زمین با کاربری خدمات شهری

  • زمین با کاربری حمل و نقل

  • زمین با کاربری تجهیزات شهری

  • زمین با کاربری مختلط

  • زمین های فاقد کاربری

هر یک از زمین های فوق جهت هدف خاصی خرید و فروش می شوند که از نام آن ها می توان فهمید که در چه جهتی مورد استفاده قرار می گیرند اما چیزی که در این میان اهمیت دارد این است که زمین را از کجا خریداری کنیم که متضرر نشویم یا این که مشکلی در این میان پیش نیاید چرا که برخی از بنگاه های معاملاتی مواردی که مرتبط با استعلام گیری از جهاد کشاورزی، منابع ملی و... است را رعایت نمی کنند در نتیجه خریدار به مشکل بر می خورد.

برای خرید زمین شمال به کجا مراجعه کنیم؟

اگر عبارت خرید زمین در شمال را در اینترنت جست و جو کنید قطعا به نتایج زیادی دست پیدا خواهید کرد اما از بین وب سایت های خرید و فروش زمینی که پیدا شده است قطعا نمی توان به همه ی آن ها اطمینان کرد، اگر شما هم به دنبال خرید از یک جای امن هستید ما به شما وب سایت زمین باز را معرفی میکنیم. با مراجعه به این وب سایت می توانید هر زمینی که نیاز دارید را پیدا کرده سپس ویژگی های آن را مطالعه کنید و در صورت تایید اقدام به خرید آن کنید.

لازم به ذکر است که اگر زمینی برای فروش داشته باشید نیز می توانید از این وب سایت کمک بگیرید و آگهی مربوط به زمین خود را در آن ثبت نمایید ، در واقع از قسمت ثبت آگهی زمین میتوانید آگهی زمین خود را در شاست درج کنید در صورتی که مورد پسند قرار بگیرد با شما تماس گرفته می شود.

آیا برای خرید زمین در شمال استعلام گیری نیاز است؟ نحوه ی انجام آن به چه صورت است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوئیم بله! قطعا باید پیش از خرید زمین آن را استعلام گیری کنید در واقع با این کار شرایط حقوقی آن مشخص شده و خرید با اطمینان صورت می گیرد. اگر می خواهید استعلام گیری زمین مد نظر خود را انجام دهید پس راه های زیر را طی کنید:

  • استعلام اسناد و پلاک های ثبتی

برای استعلام زمین و یا حتی املاک دیگر، ابتدا شخص باید به اداره ثبت مراجعه کند سپس درخواست استعلام کند، توجه داشته باشید که این کار تنها توسط مالک زمین صورت می گیرد و هیچ شخص دیگری قادر به انجام آن نخواهد بود.

پس از این که استعلام صورت گرفت تمامی پلاک هایی که به نام شخص است اعلام می شود که بر اساس کد ملی است. توجه داشته باشید که استعلام زمین در دسته ی امورات شخصی قرار دارد و تنها در صورتی شخص دیگری می تواند این کار را انجام دهد که حکم قضایی داشته باشد.

  • استعلام سند تک برگی

برای استعلام سند تک برگی دقیقا باید همان اقداماتی که در قسمت بالا ذکر شد، انجام شود البته در صورتی که سند با شرایط مشخص باشد می توان به صورت آنلاین نیز اقدام به انجام این کار کرد. برای استعلام به صورت آنلاین باید به سامانه ی مربوط به سازمان ثبت اسناد مراجعه کنید و یا از طریق دفاتر ثبت اسناد استعلام لازم را دریافت نمایید.

  • استعلام زمین قولنامه ای

استعلام زمین قولنامه ای برای آن است که خریدار مطمئن شود که زمین مربوطه اجاره یا رهن داده نشده باشد یا قبلا فروش نرفته باشد اگر چنین باشد برای این امر باید از اهالی محل و شورای شهر استعلام بگیرید.

زمین

استعلام زمین چه ضرورتی دارد؟

ضرورت استعلام زمین بدین خاطر است که اعتبار فروشنده مشخص می شود از آن گذشته می توان فهمید که ملک مورد نظر آیا قبلا به شخص دیگری فروخته شده است یا خیر علاوه بر آن مشخص می شود که شخص فروشنده آیا واقعا مالک اصلی زمین است یا تنها برای فریب کاری و کلاهبرداری اقدام به فروش زمین می کند. با توجه به نکات ذکر شده حالا دیگر می دانید اگر استعلام زمین را نگیرید ممکن است دچار یکسری مشکلات شوید. البته اگر از یک جای مطمئن مثل وب سایت زمین باز اقدام به خرید زمین کنید مطمئن باشید این مشکلات به حداقل میزان خود می رسند.

هنگام خرید و فروش زمین در شمال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همانطور که می دانید زمین قیمت نسبتا بالایی دارد خصوصا در این زمان که قیمت هر چیزی چند برابر شده است پس لازم است پیش از خرید یا حتی فروش زمین گیلان به یکسری نکات توجه داشت، از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشخص کردن هدف از خرید زمین

نه تنها در خرید زمین بلکه در هر کاری باید اول هدف از انجام آن کار را مشخص کرد. در واقع با این تعیین هدف می توان اقدامات را هر چه بهتر و بیشتر پیش برد. این موضوع برای خرید زمین شمال نیز صدق می کند یعنی باید از تمامی زوایا هدف خود را از این معامله مشخص کنید به طور مثال باید بدانید که قصد شما از سرمایه گذاری در این زمینه چیست؟ آیا قصد ساخت و ساز آن را نیز دارید و یا تنها آن را به عنوان یک سرمایه می بینید؟ پاسخ دادن به سوالات این چنینی می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا در مسیری که قرار گرفته اید جای پیشرفت نیز داشته باشید.

  • تعیین میزان بودجه

مشخص کردن بودجه ای که دارید می تواند در انتخاب زمین به شما کمک کند. زمانی که شما برای خرید زمین شمال به وب سایت زمین باز مراجعه می کنید آن ها به شما پیشنهاد های زیادی خواهند داشت اما قطعا همه ی پیشنهادات نمی تواند برای شما مناسب باشد. به عنوان مثال شما اگر ابتدا هدف خود را مشخص کرده و سپس بودجه ی خود را تعیین کنید بهترین خرید را خواهید داشت، فرض کنید می خواهید یک زمین برای ساخت و ساز خریداری کنید اگر بودجه ی خود را مشخص نکنید مدام به شما پیشنهادات متفاوت داده خواهد شد اما اگر از تمام جوانب مسئله مورد بررسی قرار بگیرد مسلما سریع تر به هدف خود خواهید رسید.

  • مشخص کردن ناحیه مد نظر

منطقه ای که می خواهید در آن به خرید زمین شمال بپردازید را بهتر است از لحاظ موقعیت منطقه، رشد منطقه و... مورد بررسی قرار دهید. هر چه آگاهی شما از خرید بیشتر باشد، خرید بهتری خواهید داشت.

  • توجه کردن به سند زمین

حتما تا به حال راجع به کسانی که در خرید و فروش زمین کلاهبرداری می کنند شنیده اید، در چنین مواقعی پس گرفتن دارایی از دست رفته دردسرهای زیادی دارد در بسیاری از مواقع حتی شخص نمی تواند ضرر خود را جبران کند این موضوع بیشتر به جهت عدم توجه به وضعیت سند زمین است. اگر می خواهید دچار چنین مشکلاتی نشوید پس به سند زمین توجه کافی داشته باشید و آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

  • بررسی زمین از لحاظ حقوقی

برخی از زمین ها به دلایل مختلف دچار مشکلات حقوقی هستند یعنی صاحب زمین برای ساخت و ساز یا موارد این چنینی با شهرداری به مشکل می خورد به طور مثال زمینی که عقب نشینی داشته باشد برای ساخت دچار مشکل خواهد شد پس برای اطمینان از خرید خود بهتر است از شهرداری درباره مسائل حقوقی زمین خود سوال بپرسید و جست و جو کنید.

  • مشخص کردن کاربری زمین

مشخص کردن کاربری زمین این امکان را برای شما فراهم می کند تا سریع تر به هدفی که دارید برسید به طور مثال اگر شما قصد داشته باشید یک مجموعه تفریحی و ورزشی مثل باشگاه یا استخر بسازید باید به سراغ منطقه ای بروید که چنین مجموعه ای نداشته باشد و یا این که تعداد کمی از آن در منطقه مد نظر باشد. به طور کلی پتانسیل یک منطقه برای زمین های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

فروش زمین

قیمت خرید زمین در شمال چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار پرتکراری که مخاطبان مطرح می کنند این است که قیمت فروش زمین شمال چقدر است؟ این سوال به شکل کلی مطرح شده پس پاسخ به آن نیز نمی تواند شامل اعداد و ارقام ثابتی باشد بلکه باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد چرا که عوامل زیادی در قیمت خرید یا فروش زمین مازندران تاثیر مستقیم دارند از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منطقه ی مورد نظر

اولین عاملی که در قیمت زمین تاثیر مستقیم دارد منطقه ای است که زمین در آن قرار دارد. مسلما هر چه آن منطقه به مرکز شهر نزدیک تر و مسطح تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. پس بدون بررسی منطقه ی مورد نظر اقدام به خرید زمین نکنید چرا که امکان این که فروشنده کلاهبرداری کند بسیار زیاد است.

  • متراژ زمین

مسئله ی بعدی متراژ زمین است. هر قدر مساحت زمین بیشتر باشد به طبع هزینه ای که باید برای آن پرداخت شود نیز بیشتر است.

  • نوع زمین

منظور از نوع زمین نوع کاربری آن است، اگر تا به این قسمت از مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید می دانید که نوع کاربری زمین ها با هم متفاوت است همین تفاوت در نوع کاربری می تواند باعث اختلاف قیمت شود به طور مثال زمینی که در مرکز شهر قرار دارد و کاربری آن از نوع مسکونی است قیمت بالاتری به نسبت زمین با کاربری کشاورزی دارد. توصیه می شود پیش از خرید زمین ابتدا با کارشناسان وب سایت زمین باز مشورت کنید تا با توجه به هدف، نیاز، بودجه و... بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

  • ویژگی سند زمین

زمین هایی که به فروش می رسند از لحاظ سندیت به دو دسته ی قولنامه ای و سندی تقسیم می شوند که نوع قولنامه ای آن ارزان تر از نوع سندی آن است. توجه داشته باشید که قولنامه را در دفاتر املاک      می نویسند سپس خریدار و فروشنده آن را امضا می کنند. در یک کلام زمین ها سندی از اعتبار بیشتری برخوردارند.

  • میزان دسترسی به امکانات

جالب است بدانید که حتی میزان دسترسی به امکانات نیز در تعیین قیمت زمین تاثیر دارد به طور مثال زمین هایی که به دریا، جنگل، مرکز شهر و هر نوع امکاناتی نزدیک تر باشند طرفداران بیشتری دارند پس همین موضوع می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.