سایت‌های پربازدید ایرانی کجا میزبانی می‌شوند؟

 یا وقتی درگاه پرداخت برای‌تان باز می‌شود، با خودتان فکر کنید که انجام روزانه میلیون‌ها تراکنش اینترنتی با چه سرویسی امکان‌پذیر است؟

سایت‌های پربازدید به دلیل تعداد بالای کاربران هم‌زمان، نمی‌توانند ریسک کنند. آن‌ها نیاز دارند از بهترین خدمات استفاده کنند تا بتوانند در هر لحظه، خطرات سایبری را دفع کنند. سرور ابری آروان به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا برای توسعه و پیشرفت خود تمرکز کرده و بار فنی کار را به کاردان بسپارند.

سرورهای ابری آروان چگونه کار می‌کنند؟

سرورهای ابری آروان با برخورداری از ۵ دیتاسنتر در داخل و خارج از ایران می‌تواند میزبان فعالیت‌های گسترده سایت شما باشد. کار با سرورهای ابری آروان ساده است و شما می‌توانید تنها با چند کلیک پیکربندی سرور را خودتان انجام دهید. استفاده از سرور ابری آروان مزایایی هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مقیاس‌پذیری

شما می‌توانید هر لحظه که اراده کنید، مقدار منابع مورد استفاده را افزایش یا کاهش دهید. مقیاس‌پذیری یکی از بهترین امکاناتی است که در اختیار کسب‌وکارهای رو به رشد قرار می‌گیرد. صرفه‌جویی در هزینه‌ها و امکان افزایش سریع منابع، باعث می‌شود تا فعالیت‌های شما با کیفیت بالایی ادامه پیدا کرده و از طرفی هم مدیریت هزینه‌هایتان به بهترین شکل انجام شود.

فایروال اختصاصی

امنیت برای کسب‌وکارهای اینترنتی از نان شب هم واجب‌تر است. اگر دغدغه امنیت سایت خودتان را دارید، باید بدانید که میزبانی ابری در آروان با استفاده از بهترین امکانات انجام می‌شود. این ظرفیت وجود دارد که سنگین‌ترین حملات DDoS با توزیع ترافیک و مسدودسازی ترافیک مخرب، دفع شوند. هم‌چنین با وجود فایروال اختصاصی شما می‌توانید سطح دسترسی به سرور را شخصی‌سازی کنید.

بهره‌مندی از دیسک‌های SSD

سرعت بعد از امنیت، مهم‌ترین نیاز هر وب‌سایتی است. اگر فکر می‌کنید پردازش‌های شما با تاخیر همراه است، استفاده از کلود سرور آروان می‌تواند به‌شکل چشم‌گیری سرعت پردازش‌های شما را افزایش دهد. چرا که با استفاده از دیسک‌های پرسرعت SSD شاهد بهبود عملکرد زیادی در Cloud Computing خواهید بود.

دیتاسنترهای ابر آروان کجا قرار دارند؟

سرور ابری در ابر آروان از طریق ۵ دیتاسنتر در خارج و داخل ایران تامین منابع می‌شود. دیتاسنتر هرمان در هلند قرار دارد و برای آن دسته از افرادی که به دیتاسنتری در خارج از مرزهای ایران نیاز دارند، آماده خدمات‌دهی است. اما ۴ دیتاسنتر دیگر در داخل ایران واقع شده‌اند. بامداد در دیتاسنتر اختصاصی آروان در شهر کرج، فروغ در دیتاسنتر مبین‌نت و سیمین در دیتاسنتر آسیاتک نگهداری می‌شود. هم‌چنین ابر آروان دیتاسنتری در شرکت زیرساخت تبریز دارد به نام شهریار، که می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

در مجموع، این ۵ دیتاسنتر تمامی زیرساخت‌های لازم را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید سرور ابری خود را نصب و راه‌اندازی کنید. پس اگر به فکر استفاده از سرور ابری هستید، حتمن سری به سایت بزنید.

چرا باید از سرور ابری آروان استفاده کنیم؟

این روزها هزینه‌ی نگهداری از تجهیزات فنی سرسام‌آور است. حتا اگر مشکلی برای پرداخت هزینه نداشته باشید، رسیدگی به امور مرتبط با سرورها و مدیریت‌شان کاری دشوار بوده و نیاز به نیروی تخصصی فراوان دارد. از طرف دیگر، با توسعه کسب‌وکارهای ابری، بسیاری از افراد هستند که می‌توانند در هزینه‌ای با مقیاس کم‌تر، خدمات فنی خوبی به شما بدهند.

بهترین مثال برای این‌که بدانید چرا استفاده از سرویس‌های ابری توضیه می‌شود، آگاهی از برندهای بزرگی است که دست به ابری شدن زده‌اند و از تصمیم خودشان راضی هستند. در میان کسب‌وکار‌های ایرانی، بسیاری از سایت‌های بزرگ برای توسعه‌ و رشد اپلیکیشن یا سایت‌شان از سرورهای ابری آروان استفاده می‌کند. در این میان، نام‌هایی مانند دیجی‌کالا، اسنپ، یکتانت و تیوال، بانی‌مد و... نشان از تنوع مشتریان ابر آروان دارد. مشتریانی که هر یک با نیازهای متفاوت به این مجموعه رسیده‌اند و با دست پُر تصمیم به همکاری مشترک گرفته‌اند.

بد نیست داستان یکی از برندهای بزرگ را که چندسالی است از خدمات رایانش ابری آروان استفاده می‌کند را با هم مرور کنیم.

زیرساخت یکپارچه ابری آروان در خدمت توسعه کسب‌وکار آنلاین مستر بلیط

مستر بلیط یک سامانه‌ی فروش آنلاین بلیط سفر است که در هر ۷ ثانیه، یک بلیط می‌فروشد و به حدود دو میلیون نفر به‌شکل ۲۴ ساعته خدمت‌رسانی کرده است. لازمه‌ی چنین سرویس‌دهی، در اختیار داشتن زیرساخت قوی، مطمین و مقیاس‌پذیر است، به‌ویژه در زمان‌های پیک درخواست مانند تعطیلات و عید نوروز.

مستر بلیط برای تمرکز و چابکی توسعه‌ی کسب‌وکار خود و فراغت از دغدغه‌های زیرساختی، به‌جای تهیه و نگهداشت زیرساخت‌های سنتی، از زیرساخت یکپارچه‌ی ابری آروان بهره برد.

رضا کرامتی؛ مدیر فنی مستر بلیط در این زمینه می‌گوید: «قبلن زیرساخت مستر بلیط شامل یک‌سری سرور اجاره‌ای و سرورهای Collocate شده در دیتاسنتر بود. شب عید با افزایش درخواست‌های وب‌سایت به مشکل خوردیم و به افزایش منابع نیاز داشتیم، ولی دیتاسنتر نمی‌توانست این منابع را برای ما تامین کند. مشکل دیگرمان عدم وجود منابع باکیفیت مورد نظر ما بود، برای مثال ما پارسال دیسک SSD می‌خواستیم به سرورهای‌مان اضافه کنیم و دیتاسنتر می‌گفت هم‌چین قابلیتی ندارد. در نتیجه، ما تصمیم گرفتیم سرورهای‌مان را به IaaS ابر آروان انتقال دهیم.»

درخواست اولیه‌ی مستر بلیط از رایانش ابری آروان داشتن یک شبکه‌ی داخلی برای ایجاد ارتباط امن بین سرورها بود که با چند کلیک در پنل ابر آروان به‌سادگی دردسترس مستر بلیط قرار گرفت.

مدیر فنی مستر بلیط درباره‌ی تفاوت رایانش ابری ابر آروان با زیرساخت‌های سنتی می‌گوید:

«یکی از تفاوت‌های اساسی سرویس رایانش ابری آروان با سرورهای سنتی در Failover سخت‌افزاری است. یعنی اگر به هر دلیلی، سروری که ابرک ما روی آن بالا آمده است، دچار مشکل سخت‌افزاری شود، اتوماتیک ابرک ما به سرور دیگری منتقل می‌شود. هم‌چنین یکی دیگر از فواید این سرویس نسبت به سرویس‌های سنتی Replication دیسک است. هر اطلاعاتی که روی دیسک‌های ابر آروان ذخیره می‌شود، در سه دیسک در سه نقطه‌ی متفاوت نیز قرار می‌گیرد که سبب افزایش امنیت و پرفورمنس می‌شود.

مزیت دیگر، قابلیت اسنپ‌شات است که در پنل ابر آروان می‌توانید خیلی ساده از ابرک‌های‌تان اسنپ‌شات بگیرید و روی یک ابرک دیگر Restore کنید. این امکان در سرویس‌های سنتی فقط دردسترس ادمین سرویس است و مشتری‌ها این قابلیت را ندارند.»

همه این‌ها گفته‌ها شاید در یک جمله خلاصه می‌شود: استفاده از رایانش ابری آروان می‌تواند تحولی در کسب‌وکار شما ایجاد و مسیر پیشرفت‌تان را هموارتر از قبل کند.

به ابر آروان بپیوندید

سرورهای ابری آروان در ۵ دیتاسنتر در خارج از ایران (هلند) و داخل ایران (تهران، کرج، شهریار و تبریز) سعی می‌کنند تا با میزبانی از سایت شما، ضمن تامین امنیت و بهبود عملکرد، تحولی در کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد کرده و باعث افزایش بهره‌وری شوند. بهتر است برای توسعه‌ی کسب‌وکارتان بیش از این تعلل نکنید و همین حالا سرویس‌های ابری را امتحان کنید!

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.