خوشمزه گردی با رستوران‌های محلی تهران و اصفهان

به‌ خصوص این‌ که این رستوران‌ها، غذاهای محلی و یا سنتی را طبخ نمایند و خاطراتی خوش را در آن‌ها زنده کنند. بسیاری از افراد و گردشگران علاقه دارند از طریق خوشمزه‌گردی با رستوران‌های محلی تهران و اصفهان، خاطرات خوش و لذت‌بخشی  را برای خود و اطرافیانشان به‌ وجود آورند.

یکی از اقدامات ضروری برای این افراد پیش‌ از اقدام به سفر، رزرو سوئیت و اجاره ویلای مناسب از سرویس آنلاین مثل سایت شب است تا از این طریق از میزان دغدغه‌های خود کم کنند. در این مقاله قصد داریم برخی از رستوران‌های محلی تهران را فهرست نموده و معروف‌ترین بریونی در اصفهان را نیز معرفی کنیم.

معرفی بهترین رستوران‌های سنتی تهران

برای مسافرانی که به تهران سفر می‌کنند و قصد بازدید از رستوران‌های سنتی آن را دارند، توصیه و پیشنهاد می‌شود که قبل‌ از هر اقدامی به رزرو سوئیت و آپارتمان مبله یا اجاره روزانه خانه تهران دست بزنند تا دسترسی مناسبی به رستوران‌های سنتی این شهر داشته باشند و بدون صرف وقت زیاد، بتوانند به آن‌ها رفت‌ و آمد کنند.

یکی از تفریحات بسیار جالب‌ توجه برای عده زیادی از افرادی که به تهران سفر می‌کنند، رستوران گردی است. در این کلان‌شهر، رستوران‌های مختلفی وجود دارد که برخی به سبک سنتی طراحی‌ شده و غذاهای سنتی را نیز طبخ می‌کنند و در اختیار مصرف‌کنندگان و مشتریان قرار می‌دهند.

اجرای موسیقی‌های زنده سنتی، سرو غذاهای سنتی، برخورداری از دکوراسیون و یا دیزاین کلاسیک و سنتی و… از جمله ویژگی‌های این رستوران‌ها است.

یکی از بهترین رستوران‌های سنتی تهران، رستوران عالی‌قاپو است. این رستوران در نزدیکی‌های میدان ونک واقع شده و مشتریان بی‌شماری هم دارد. رستوران عالی‌قاپو از طاق‌های قوسی شکل سنتی به‌ وجود آمده و آینه‌کاری‌های آن نیز هنرمندانه است. میزها و تخت‌های چوبی و سنتی آن، وجود حوض آب و اشیاء عتیقه و... باعث شده تا این رستوران یکی از بهترین مراکز  و رستوران‌ها در تهران به شمار رود.

رستوران‌های سنتی تهران

رستوران سنتی گیلار یکی دیگر از مهم‌ترین رستوران‌های  سنتی در کلان‌ شهر تهران است. این رستوران همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده به طبخ غذاهای سنتی گیلان اقدام می‌کند و انواعی از غذاهای این خطه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این رستوران فضا و دیزاین جالب‌ توجهی هم دارد.

سادگی طراحی فضای این رستورات باعث می‌شود تا شما بتوانید مدتی از زمان را فارغ از هیاهوی شهر و دغدغه‌های زندگی روزمره سپری کنید. اگر به شنیدن موسیقی‌های گیلان علاقه دارید می‌توانید شب‌ها به این رستوران سر بزنید و از نوای خوش موسیقی این خطه که توسط گروه موسیقی محلی اجرا می‌گردد، بهره‌مند شوید.

رستوران سنتی حوض خونه نیز رستورانی بسیار تماشایی در کلان‌ شهر تهران است. ویژگیهای این رستوران نیز جالب توجه بوده و آن را به یکی از بهترین رستوران‌ها در شهر تهران تبدیل ساخته است. این رستوران خدمات بسیار مناسبی به مشتریان ارائه داده و غذاهایی بسیار با کیفیت را در اختیار آنان، قرار می‌دهد. رستوران حوض‌ خونه، دارای ۲ طبقه بوده و از یک سالن بسیار بزرگ نیز به‌ وجود آمده است.

ظاهر این رستوران و دکوراسیون آن نیز جالب‌ توجه است. شیشه‌های رنگی این رستوران، میزهای چوبی آن، گچ‌بری های سنتی و… یادگارهای سنت را در ذهن شما تداعی و زنده خواهند کرد. بنابراین در هنگام سفر به شهر تهران برنامه بازدید از این رستوران را نیز تدارک ببینید.

معروف‌ترین بریونی در اصفهان کجاست؟

قبل از هر چیز با رزرو خانه روزانه و اجاره سوئیت اصفهان می‌توانید با سرعتی بالا و با صرف زمانی کم به این رستوران‌ها رفت‌ و آمد کرده و طعم غذاهایشان را امتحان کنید.

بریونی‌های اصفهان زبانزد گردشگران داخلی و خارجی هستند. بسیاری از افرادی که به این شهر زیبا و فرهنگ‌ دوست سفر می‌کنند، قصد دارند طعم بریونی‌های این شهر را نیز امتحان کنند. بسیاری از آنان تمایل دارند بدانند معروف‌ترین بریونی در اصفهان کجاست تا به آن سر بزنند. در این بخش چند رستوران بریانی پز را در اصفهان معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید از میان آن‌ها بهترین و معروف‌ترین بریونی­ها در اصفهان را پیدا کنید.

غذای بریانی اصفهان

یکی از معروف‌ترین بریانی‌ها در شهر اصفهان، بریانی حاج محمود شفاعت است‌. این بریانی نزدیک به ۱۰۰سال قدمت دارد و محل آن در بازار بزرگ اصفهان و در نزدیکی‌های میدان عتیق این شهر است. نرسیده به کوچه حمام شیخ بهایی می‌توانید این بریانی را پیدا کنید. بریانی اعظم یکی دیگر از معروف‌ترین بریونی‌ها در شهر اصفهان است. بریانی‌های این رستوران با روشی کاملا سنتی طبخ شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

این رستوران چندین شعبه دارد. یکی از شعب آن در دروازه دولت و ابتدای خیابان چهارباغ عباسی است. شعبه دیگر در خیابان مسجد سید واقع شده و جنب اداره پست قرار دارد. خیابان کمال اسماعیل و چهارباغ بالا نیز از دیگر شعبه‌های این بریانی هستند. سفره خانه جارچی باشی، رستوران و سفره خانه سنتی نقش‌ جهان، بریانی شاد و… از دیگر رستوران‌هایی هستند که برای چشیدن طعم معروف‌ترین بریونی در اصفهان می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.