چهار برند برتر لوله و پروفیل مبلی در ایران

با توجه به کاربرد گسترده ی مقاطع فولادی به ویژه لوله سبک و پروفیل مبلی، افزایش کارخانه های تولید کننده به منظور تامین نیاز بازار جزء ضروریات است.

مقاطع فولادی با توجه به این که معمولا به عنوان ماده اولیه تولید سایر قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و کاربرد زیادی به شکل خام ندارند، کیفیت آن ها تحت فرآیندهای مختلف برای صنعتگران بسیار حائز اهمیت است، چرا که بروز هرگونه ایراد و اشکال طی این فرآیندها میتواند منجر به  خسارتی بزرگ بشود.

در ادامه تصمیم داریم با توجه به فاکتورهای مهم خرید لوله و پروفیل مبلی چهار برند برتر تولیدکننده ی آن در ایران را معرفی کنیم.

عمومی ترین فرآیندها برای پروفیل مبلی و لوله سبک، خمکاری و آبکاری است. انجام این فرآیندها بدون بروز مشکل زمانی امکان پذیر است که کیفیت ورق و درزجوش مقطع استاندارد و مناسب تولید باشد.

۱- کیفیت ورق

 برای خمکاری و آبکاری کیفیت ورق بسیار مهم و تعیین کننده است. اگر زبری ورق بیشتر از حد معمول باشد بعد از آبکاری سطح صاف و صیقلی مورد انتظار ایجاد نمی شود و در صورت کم بودن زبری، آبکاری یا پوشش های دیگر مانند رنگ به سادگی به شکل ورقهای نازک از سطح، بلند می شود. در فرآیند خمکاری نیز با توجه به این که در محل خم، دیواره ی داخلی مقطع فشرده و دیواره خارجی آن کشیده می شود اگر کیفیت ورق مناسب نباشد ممکن است لوله و پروفیل دچار شکستگی، پارگی و یا چین خوردگی بشود. در نتیجه استفاده از تولیدات کارخانه ای که کیفیت ورق بالایی دارد برای تولید کنندگانی که در طراحی محصول خود از فرآیند های خمکاری یا آبکاری استفاده می کنند بسیار مهم است و اگر ورق مصرفی کارخانه برای تولید لوله، استاندارد های لازمه را نداشته باشد می تواند باعث هدر رفت مقدار قابل توجهی از سرمایه تولید کننده بشود.

۲- کیفیت درز جوش

برای تولید لوله و پروفیل سبک درزدار، رول بزرگ ورق روغنی به شکل نوار های باریک برش می خورد و در فرآیند رول فرمینگ به شکل استوانه ای تو خالی در می آید که برای تبدیل آن به لوله یا پروفیل باید دو لبه ی ورق فرم گرفته و به هم جوش داده شود. کیفیت درز جوش نیز برای این دو فرآیند پرمصرف بسیار مهم است. اگر درز جوش کیفیت مناسبی نداشته باشد طی خمکاری باز می شود. در مورد آبکاری لوله و پروفیل سبک درزدار نیز اگر زائده های جوشکاری به خوبی از سطح برداشته نشود آبکاری با کیفیت مناسب انجام نمی شود. پس تولید کننده هنگام خرید مقاطع فولادی با توجه به ویژگی های مد نظر خود برای تولید باید به کارخانه تولید کننده و استانداردهای تولید آن توجه داشته باشد تا در زمان انجام فرآیند ها دچار مشکل نشود.

چهار برند برتر لوله و پروفیل مبلی در ایران

در ایران بیش از 120 کارخانه نورد و لوله فعال هستند که ازین بین کمتر از 20 مجموعه به تولید لوله و پروفیل مبلی مشغولند، لوله و پروفیل مبلی بدلیل ورق نازک و جوش حساس، تولید سخت تری دارد و هزینه های تولید آن در مقایسه با پروفیل های سنگین بیشتر است ، در ادامه به معرفی 4 برند تخصصی تولید پروفیل مبلی و لوله سبک می پردازیم .

کارخانه لوله و پروفیل صبا

گروه صنعتی صبا تولید و تامین کننده لوله و پروفیل مبلی با بیش از 35 سال سابقه فعالیت در این زمینه است وعلاوه بر تامین این مقاطع بشکل خام ، مجهز به کارگاه های برشکاری PLC، کشش سرد، پلیش لوله و خمکاری نیز می باشد.

صادرات لوله و پروفیل نیز توسط این مجموعه به اکثر کشورهای همجوار همچون آذربایجان، عراق، ارمنستان و ... صورت میپذیرد .

گروه صبا را میتوان تخصصی ترین مجموعه در زمینه خدمات مشرف به لوله و پروفیل های مبلی دانست ، که سعی دارد تا حد امکان فرآیند های پیش تولید مصرف کنندگان را نیز بعهده گیرد .

کارخانه خاورصنعت هما

این کارخانه فعالیت خود را از سال 77 با هدف تولید انواع لوله و پروفیل مبلی آغاز کرد. امروز با بیش از 16 خط تولید یکی از قدرتمندترین مجموعه های فعال در زمینه لوله و پروفیل سبک است. ورق محصولات این کارخانه از کیفیت بالایی برخورد است که آنها را مناسب انجام انواع فرآیندها از جمله آبکاری و خمکاری کرده است. این مجموعه از سال 88 صادرات خود را به کشورهای همسایه آغاز کرد و هم اکنون با ظرفیت 6000 تن در ماه یکی از بزرگترین صادر کنندگان این صنعت است.

کارخانه نورد و پروفیل ساوه

نورد و پروفیل ساوه فعالیت خود را در سال 54 با ظرفیت تولید 50000 تن انواع لوله و پروفیل فولادی آغاز کرد. این مجموعه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید محصولات فولادی در خاومیانه است و پیشینه و کیفیت بالای محصولات آن را به یکی از شناخته شده ترین کارخانه های تولید مقاطع فولادی تبدیل کرده است. این مجموعه هم اکنون با ظرفیت تولید 2000000 تن درسال یکی از بهترین ها از نظر سرعت و حجم تولید محصول است.

کارخانه فولاد ساب قزوین

سابقه ای طولانی در زمینه تولید لوله و پروفیل مبلی دارد. این مجموعه با دارا بودن تجهیزات و امکانات مناسب توانسته محصولاتی با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد های بین المللی تولید کند. کیفیت بالای درز جوش لوله و پروفیل مبلی تولیدی کارخانه فولاد ساب قزوین آنها را به مناسب ترین گزینه برای آبکاری تبدیل کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.