دوج کوین، از ایده تا واقعیت

 اما این اتفاق دلیلش چه بود و چطور این میم کوین ایجاد شد؟ جکسون پالمر اولین کسی بود که در سال ۲۰۱۳،‌ در پی ۱۰۰۰ دلاری شدن قیمت بیت کوین، در وبسایت خود از رمز ارزی با نام دوج کوین سخن گفت و مردم را دعوت به خرید آن کرد. اما این اتفاق در حالی بود که هیچ رمز ارزی به این نام وجود نداشت!

در واقع قصد پالمر شوخی بود و در نظر داشت که به کاربران بازار ارزهای دیجیتال برساند که رمز ارزها بیشتری از چیزی که باید جدی گرفته شده‌اند. حال سوال این است که چطور شد که با وجود این عقیده رمز ارز دوج کوین شکل گرفت؟! اگر می‌خواهید داستان شکل گیری این رمز ارز را بدانید و اطلاعاتی مختصر درباره این میم کوین و ساز و کار آن داشته باشید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم قصد جکسون پالمر تنها شوخی با رمز ارزها بود اما بر خلاف او بیلی مارکوس، یک برنامه نویس آمریکایی،‌ این شوخی او را به عنوان یک ایده در نظر گرفت و پیشنهاد خود را مبنی بر خلق دوج کوین به عنوان اولین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال مطرح کرد. البته بیلی مارکوس نیز در ابتدا به دوج کوین به عنوان یک راه انتقال پول در ابعاد گسترده نگاه نمی‌کرد و قطعا تصور نمی‌کرد که خرید دوج کوین تا این حد مورد استقبال کاربران قرار گیرد.

به شکلی او نیز به این داستان به چشم شوخی نگاه می‌کرد و به همین دلیل عکس سگ معروف ژاپنی،‌ شیبا اینو را به عنوان نماد این میم کوین در نظر گرفت. اما نه تنها دوج کوین مورد استقبال عموم قرار گرفت، بلکه توجه افراد زیادی از جمله ایلان ماسک و اسنوپ داگ را به خود جلب کرد تا حدی که به بزرگترین حامیان این میم کوین تبدیل شدند و در پی اعلام حمایت این افراد، حجم زیادی از مردم به خرید دوج کوین روی آوردند.

نگاهی به ساختار دوج کوین

ساختار دوج کوین بر اساس کدهایی است که در لاکی کوین، پیش‌تر در لایت کوین و در نهایت از بیت کوین بکار رفته است. از این رو می‌توان گفت که شباهت‌های بسیار زیادی بین این کوین‌ها وجود دارد. البته تفاوت‌هایی از جمله عرضه نامحدود و بی هدفی نیز دارد! به عبارتی هدف بیت کوین غیر متمرکز سازی سیستم پرداخت، برداشتن مرز و … می‌باشد. در صورتی که دوج کوین به دنبال احقاق هیچ هدفی نمی‌باشد و صرفا به جهت شوخی ایجاد شده. این عامل نیز یکی از دلایلی است که خرید دوج کوین به عنوان سرمایه گذاری را پر ریسک می‌کند.

تفاوت بیت کوین و دوج کوین

همانطور که اشاره کردیم دوج کوین بر خلاف بیت کوین عرضه محدود ندارد. این تفاوت باعث می‌شود در حالی که بیت کوین با مرور زمان به دلیل سخت شدن فرآیند استخراج، گران‌تر شود، قیمت دوج کوین ثابت باشد و تغییری نکند. سخت بودن فرآیند استخراج همچنین باعث می‌شود که به مرور زمان ماینینگ بیت کوین برای عده زیادی از ماینرها به صرفه نباشد. در پی این اتفاق استفاده از دوج کوین به دلیل ماینینگ راحت آن باعث می‌شود که استفاده از این میم کوین برای عده زیادی به صرفه باشد. البته با این که این تفاوت باعث می‌شود استفاده از دوج کوین برای عده‌ای تا حد زیادی به صرفه باشد اما بی‌هدف بودن این رمز ارز عاملی است که خرید دوج کوین را پر ریسک می‌کند.

دوج-کوین

خرید دوج کوین از اوکی اکسچنج

اگر قصد خرید دوج کوین را دارید می‌توانید از طریق پلتفرم خرید و فروش آنلاین ارز دیجیتال اوکی اکسچنج اقدام نمایید. این پلتفرم دانش بنیان با 5 سال سابقه و بیش از 700 رمز ارز به کاربران امکان خرید دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و… را می‌دهد. برای این کار تنها کافی است که کاربران اقدام به ایجاد حساب کاربری کرده و احراز هویت نمایند. سپس با شارژ کیف پول، کاربر می‌تواند نام دوج کوین را جست و جو کرده و پس از وارد کردن مقدار مورد نظر خرید خود را ثبت نماید.

سخن نهایی

همانطور که گفتیم دوج کوین اولین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال می‌باشد. از این رو این مقاله را به بررسی داستان ایجاد این میم،‌ ساختار آن و تفاوت آن با بیت کوین اختصاص دادیم و امیدواریم که برایتان جالب توجه و کارآمد بوده باشد. شما می‌توانید برای آشنایی با خرید دوج کوین از طریق لینک زیر (صرافی خرید ارز دیجیتال اوکی اکسچنج) استفاده بکنید:

https:// HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"ok- HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"ex. HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"io/ HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"buy- HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"and- HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"sell/ HYPERLINK "https://ok-ex.io/buy-and-sell/DOGE"DOGE

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.