نکات مهم در خرید وب کم که باید در نظر بگیرید

 این مقاله مخصوص شماست! وب کم یکی از ضروری‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای برقراری تماس‌های تصویری و جلسه‌های ویدئو کنفرانس است. 

امروزه بسیاری از کسب‌و‌کارها کارمندهای خود را دور کار کرده‌اند و جلسه‌های خود را به‌طور مجازی برگزار می‌کنند. وب کم یکی از اولین مواردی است که برای برگزاری جلسه‌های آنلاین باید تهیه کرد.

اگر شما نیز به‌دنبال خرید این دوربین‌های هوشمند هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نکات مهم خرید وب کم را برای‌تان بیان کنیم.

بررسی کیفیت و سرعت تصاویر ارسالی؛ اولین نکته برای خرید وب کم خوب

کیفیت و سرعت تصاویر ارسالی در وب کم‌های مختلف با هم تفاوت دارد. به‌طور‌کلی، وب کم‌های ارزان‌قیمت کیفیت پایین‌تری نسبت به دوربین‌های گران‌تر دارند. در هنگام خرید وب کم باید به مواردی مانند رزولوشن تصویر و‌ نرخ فریم توجه ویژه‌ای داشته باشید. این معیارها در خرید بهترین وب کم با قیمت مناسب اهمیت فراوانی دارند؛ بنابراین همواره پس از بررسی قیمت وب کم به این دو معیار مهم نیز توجه کنید.

رزولوشن تصویر وب کم؛ بررسی تعداد پیکسل‌ها

رزولوشن به‌معنای وضوح تصاویر ارسالی است. Resolution تصویر دوربین بر اساس تعداد پیکسل‌های آن مشخص می‌شود. معمولاً با‌کیفیت‌ترین وب کم‌های بازار از کیفیت اولترا اچ دی یا ۴K با تعداد پیکسل ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پشتیبانی می‌کنند. وضوح بالای تصاویر ارسالی توسط این دوربین‌ها باعث تولید تصویر با حجم بسیار بالا می‌شود. به‌همین‌خاطر، شاید این دستگاه‌ها برای برگزاری جلسه‌های کاری آنلاین مناسب نباشند.

وب کم‌هایی که از کیفیت فول HD یا ۱۰۸۰p  با تعداد پیکسل ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پشتیبانی می‌کنند، برای استفاده حرفه‌ای در ویدئو کنفرانس‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. البته حجم تصاویر ارسالی این نوع دوربین‌ها نیز بالاست؛ ولی مشکلی در تبادل داده‌ها و سرعت نت ایجاد نمی‌کند. در نهایت، وبکم‌هایی با کیفیت HD یا ۷۲۰p با تعداد پیکسل ۷۲۰ × ۱۲۸۰ برای استفاده روزانه در شبکه‌های اجتماعی کاربرد فراوانی دارند.

فریم

فریم ریت؛ بررسی تعداد تصاویر ثبت شده توسط وب کم

در هنگام خرید وب کم خوب و کاربردی، به معیار فریم ریت (Frame Rate) یا سرعت ثبت تصویر نیز توجه کنید. این معیار به معنای تعداد تصویرهایی است که وب کم در واحد ثانیه ثبت می‌کند تا خروجی به شکل ویدئو درآید. هر چقدر که معیار فریم ریت بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر خواهد بود. برای برگزاری یک ویدئو کنفرانس خوب، استفاده از یک وبکم با کیفیت 1080p و سرعت تصویر  30fpsرا پیشنهاد می‌کنیم.

برای برگزاری جلسه‌های مجازی از منزل یا محیط کار، ممکن است به تجهیزات دیگری مانند اسپیکرفون نیز نیاز پیدا کنید. این وسیله امکان صحبت هم‌زمان چند نفر با کیفیت بسیار بالا را برای شما فراهم می‌کنند. در‌صورت نیاز می‌توانید با بررسی قیمت اسپیکرفون از سایت پیرامون ارتباط، بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

میکروفون

پیش از خرید وب کم، حتماً میکروفون آن را بررسی کنید

بدون یک میکروفون با‌کیفیت، برگزاری یک جلسه ویدئو کنفرانس مناسب تقریباً غیر ممکن است. به‌طور‌کلی، وب کم‌هایی که در دو طرف لنز دوربین خود میکروفون‌های دوقلو دارند، کیفیت صدای ارسالی بهتر و مناسب‌تری خواهند داشت. اگر هدف شما از خرید وب کم، برگزاری جلسه‌های ویدئو کنفرانس حرفه‌ای است، برای بالا رفتن کیفیت صدا پیشنهاد می‌کنیم یک میکروفون جداگانه خریداری کنید.

در هر‌صورت، مهم‌ترین نکته در خرید وب کم و  راه اندازی ویدئو کنفرانس تحت وب رایگان، توجه به کیفیت تصاویر ارسالی و صدای میکروفون است. بررسی این موارد شما را در برگزاری حرفه‌ای جلسه‌ها و تماس‌های تصویری یاری می‌کند.

برای خرید بهترین وب کم با قیمت مناسب، به میدان دید و نوع لنز آن توجه کنید

روی جعبه هر دستگاه وب کم گزینه‌ای به‌نام FOV هک شده که نشان‌دهنده میدان دید یا پهنای تصاویر ارسالی آن دوربین است. وبکم‌های موجود در بازار میدان دید متفاوتی دارند. اگر قرار است فقط یک نفر رو‌به‌روی دوربین باشد،‌ زاویه لنز ۶۰ درجه مناسب خواهد بود.

نوع لنز دوربین وب کم نیز در کیفیت تصویر آن تأثیر فراوانی دارد. دوربین‌هایی با لنز شیشه‌ای، تصاویر با‌کیفیت‌تر و شفاف‌تری نسبت به دوربین‌های با لنز پلاستیکی ارسال می‌کنند. البته این وب کم‌ها از نظر قیمت نیز گران‌تر از وب کم‌هایی با لنز پلاستیکی هستند.

برای وب کم خود لوازم جانبی مناسب تهیه کنید

بیشتر وب کم‌های موجود در بازار قابلیت نصب روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های شخصی را دارند. افرادی که تحرک دوربین و چرخاندن آن برای‌شان اهمیت دارد، بهتر است از لوازم جانبی مانند سه‌پایه وبکم استفاده کنند. وسایلی مانند درپوش یا کاور روی وب کم نیز به سالم ماندن دستگاه در طول زمان کمک فراوانی می‌کند.

وب کم با قابلیت تشخیص چهره؛‌ به فوکوس خودکار دوربین توجه کنید

وب کم‌های امروزی و مدرن به قابلیت تشخیص چهره و فوکوس خودکار مجهز هستند؛ بنابراین در هنگام خرید وب کم به ویژگی زوم و تنظیم نور خودکار آن نیز توجه کنید. این ویژگی مخصوصاً‌ زمانی کاربرد دارد که فرد ارائه‌دهنده کنفرانس قصد حرکت جلوی دوربین را داشته باشد. معمولاً وبکم‌های گران‌تر قابلیت زوم خودکار بهتری نسبت به دیگر دوربین‌های بازار دارند.

همواره سعی کنید که بهترین مارک وب کم را از مکانی معتبر تهیه کنید. ارائه کارت گارانتی در هنگام خرید، یکی از مهم‌ترین عواملی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. در قسمت بعدی مطلب، بهترین ارائه‌کننده وب کم و سایر تجهیزات ویدئو کنفرانس در ایران را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

حرفه‌ای‌ترین تجهیزات ویدئو کنفرانس را از سایت معتبر پیرامون ارتباط خریداری کنید

در این مقاله با نکات مهم در خرید وب کم خوب و با‌کیفیت آشنا شدیم. پیشنهاد ویژه ما برای تهیه وبکم و البته سایر تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری جلسه‌های ویدئو کنفرانس، خرید از وبسایت معتبر و با‌سابقه پیرامون ارتباط است. این شرکت، تجهیزات اصل و با‌کیفیت اتاق کنفرانس را با ارائه گارانتی ضمانت عرضه می‌کند.

برای مشاهده انواع محصولات و خرید آن‌ها، می‌توانید وارد سایت پیرامون ارتباط به آدرس piramoonertebat شوید. همچنین، شماره تماس ۰۲۱۹۱۳۰۰۰۹۰ پل ارتباطی شما با این مجموعه معتبر خواهد بود. کارشناسان فروش و پشتیبانی مجموعه پیرامون ارتباط مشتاقانه آماده پاسخ‌گویی به سؤال‌ها و شنیدن نظرهای ارزشمندتان هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.