«نمودار عمق بازار» ابزار جدید ایزی تریدر مفید برای معامله‌گران بورس

طبق بخشنامه سازمان بورس و اوراق بهادار از ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ تمامی مظنه‌های قیمتی سهم‌ها به نمایش در‌آمد. نمایش تمامی مظنه‌ها، امکانی است که از طریق آن معامله‌گران می‌توانند از حجم و قیمت همه سفارش‌های ثبت شده یک سهم مطلع شوند.

کارگزاری مفید از روز ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در سامانه‌ ایزی تریدر در کنار نمایش تمامی مظنه‌ها که طبق بخشنامه سازمان بورس انجام شد، «نمودار عمق بازار» را نیز به عنوان یک خدمت و ابزار اختصاصی برای تحلیل ساده‌تر مظنه‌ها در اختیار کاربران قرار داد.

«نمودار عمق بازار» به بیان ساده همه مظنه‌ها و نمای کلی از تمامی سفارشات مرتبط با یک سهم را با طراحی جذابی به نمایش در‌ می‌آورد که نسبت به نمایش مظنه‌ها به صورت جدولی اطلاعات تحلیلی بیشتری را به نمایش می‌گذارد.

اطلس

در «نمودار عمق بازار»، محور افقی نشانگر قیمت و محور عمودی نمایشگر حجم تجمعی سفارش‌ها است. نمودار عمق بازار مزیت‌هایی از جمله، شناسایی حمایت و مقاومت، نقد شوندگی اوراق بهادار، عرضه و تقاضای کل، تفاوت خرید و فروش در قیمت مچینگ و… را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

همچنین «نمودار عمق بازار» تشخیص حمایت و مقاومت نمادها را تسهیل می‌کند، این نمودار امکان تشخیص سفارش ترس(فروش کاذب) و سفارش حمایت (خرید کاذب) برای معامله گران را فراهم می‌کند.

با استفاده از «نمودار عمق بازار» می‌توان تفاوت خرید و فروش در قیمت مچینگ را مشاهده کرد و میزان نقد‌شوندگی، عرضه و تقاضای کل در نماد مورد نظر را بهتر تشخیص داد. جهت کسب اطلاعات و آشنایی بیشتر با این دو خدمت جدید می‌توانید به مطلب آموزشی مرتبط از طریق این لینک مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.