فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری

از مهم‌ترین راهکارها در پاسخ به لزوم کاهش ظرفیت کلانشهرها و کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست، برنامه‌ریزی و احداث شهرهای جدید بوده است که در نیمه دوم قرن نوزدهم در کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان شروع شد.

شهرهای بزرگ کشورمان نیز در دهه‌های اخیر با مشکلات جمعیتی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی زیادی مواجه بوده‌اند به دنبال اتخاذ سیاست‌هایی برای کنترل چنین مسائلی، طرح ایجاد شهرهای جدید ابتدا در قالب کمیته رفاهی کارکنان دولت از طرف وزارت مسکن و شهرسازی پیشنهاد شد که در نهایت منجر به مصوبه سال ۱۳۶۴ هیئت وزیران شد.

هدف از احداث شهرهای جدید کاهش مشکلات و مسائل ناشی از تمرکز بیش از حد جمعیت و به عبارت دیگر تمرکززدایی از شهرهای بزرگ است؛ به بیانی دیگر اهداف طراحی و احداث شهرهای جدید ارائه مسکن، پالایش و ساماندهی فضایی مادر شهرهای ناحیه‌ای، جذب سرریزهای جمعیتی، کنترل رشد مادر شهرها، انتقال مراکز سیاسی- اداری، جلوگیری از تخریب زمین‌های کشاورزی پیرامون، توسعه نواحی عقب مانده، تجدید بنای شهرهای مخروبه، اسکان کارگران بخش صنعت، تمرکززدایی، جلوگیری از رشد پایتخت‌ها و توزیع فضایی صنعت و جمعیت است.

تفاوت شهر جدید با شهر سنتی می‌تواند در چگونگی و وضعیت کیفیت زندگی در این گونه شهرها باشد؛ هنگامی که قصد مهاجرت به یک شهر جدید را داریم، انتخاب سیستم‌های حمل و نقل، تأسیسات، تسهیلات و زیرساخت‌های شهری، انتظار دستیابی به استاندارد بالاتری را نسبت به شهرهای موجود پیش می‌آورد.

در میان چندیدن شهر جدید احداث شده در کشور «پرند» از نظر جغرافیایی و استراتژیک موقعیت ممتازی دارد. این شهر به انواع حمل‌ونقل ریلی، جاده‌ای و هوایی دسترسی دارد و در کنار دو شاهراه اصلی کشور یعنی آزادراه تهران- ساوه و تهران- قم قرار دارد که از نظر ترانزیتی و موقعیت دسترسی بسیار حائز اهمیت است.

همچنین این شهر در کنار دو منطقه آزاد و ویژه اقتصادی زرندیه و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار دارد. مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بستگی نزدیکی با موضوعات حمل‌ونقل و مسیرهای ارتباطی دارند؛ وجود شهرک صنعتی پرند نیز عامل محرک توسعه و اشتغال است. در کنار این موارد، خط ریلی تهران-پرند به‌صورت ریل‌باس فعال شده و روزانه ۲۴ رام قطار از تهران به این شهر رفت و آمد می‌کند.

به تازگی فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری در این شهر فراهم شده است. شرکت عمران شهر حدید پرند در نظر دارد تعدادی قطعه زمین با کاربری مسکونی را از طریق فراخوان عمومی با کاربری مسکونی را از طریق فراخوان عمومی با بهره گیری از سامانه تدارکات دولت واگذار نماید. مهلت شرکت در فراخوان تا روز ۲۲/۱/۱۴۰۱ می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس: شهر جدید پرند، ‌فاز ۴، بلوار ۲۲ بهمن خیابان ۱۲ فرودین، ‌شرکت عمران شهر جدید پرند، اداره املاک و حقوقی یل تارنمای WWW.PARAND.NTDC.IR مراجعه فرمایید.

تلفن تماس:  ۸- ۵۶۷۹۰۰۳۶-۰۲۱ داخلی: ۲۰۹

پرند

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.