تماشای فیلم های سینمایی در سینماهای ایران

در سال های گذشته که تمامی جهان با موج جدیدی از بیماری کرونا روبرو شد، صنعت سینما آسیب جدی دید؛ چرا که تمامی سینما ها در سراسر جهان برای مدت زمان نامعلومی تعطیل شدند و تولیدکنندگان نیز برای حفظ سلامتی شان باید در خانه می ماندند.

البته با پیدا شدن درمان این بیماری، صنعت سینما باز هم به حالت سابق خود بازگشت. به مرور زمان سینما ها با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شدند و تولید فیلم و سریال نیز همانند سابق اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کار شان را آغاز کردند.

از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۰ آثار سینمایی متنوع و مختلفی تولید و اکران شد که برخی از آنها به علت تعطیل شدن سینما ها، به صورت خانگی اکران شدند. سینما های به نامی مانند سینما چارسو، سینما کوروش، سینما بهمن، سینما سپیده و... نیز در ابتدای شیوع کرونا بسته شدند؛ اما پس از گذشت مدتی و تصویب قوانین جدید جهت پیشگیری از بیماری کرونا باز شدند و به فعالیت شان ادامه دادند. افراد برای سلامتی شان به جای خرید بلیط سینما به صورت حضوری می توانستند از طریق سایت های معتبری مثل سینماتیکت به راحتی بلیط تهیه نمایند و به سینما بروند.

قطعا تماشای فیلم در سینما لذت بیشتری نسبت به تماشای خانگی آن فیلم دارد؛ اما شرایط به صورتی بود که افراد نمی توانستند به سینما بروند. فیلم های سینمایی تولید شده در سال های اخیر بسیار جذاب و هیجان انگیز است به صورتی که پس از اکران مردمی، علاقه مندان به تماشای فیلم های سینمایی استقبال بی نظیری از آن فیلم ها کردند. فیلم های سینمایی مثل شادروان، سگ بند، مرد بازنده، روز صفر، موقعیت مهدی، گل به خودی، مورچه خوار، مستطیل قرمز، عنکبوت، مرد نقره ای و... در حال حاضر بر روی پرده سینما های ایران در حال اکران هستند.

آثار سینمایی تولید شده در سال های اخیر موجب شد تا ما این مقاله را برای شما عزیزان تدوین نماییم و لیستی از بهترین فیلم های سینمایی ایرانی را که هنوز تماشا نکرده اید، به شما عزیزان معرفی کنیم تا لذت تماشای آن را از دست ندهید.

لیست فیلم های سینمایی در حال اکران در سینماها

همانطور که گفتیم، در سال جاری تماشای فیلم های سینمایی تولید شده در سینما محدودیتی ندارد و تمامی افراد می توانند با خرید بلیط برای تماشای فیلم مورد علاقه شان به سینما بروند. در این بخش بهترین فیلم های درحال اکران بر روی پرده سینما را به شما عزیزان معرفی می نماییم.

فیلم سگ بند

یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی که به تازگی بر روی پرده سینما قرار گرفته است، فیلم سینمایی سگ بند می باشد. این فیلم سرتاسر خنده توانست در همان ابتدای اکران با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شود. فیلم سگ بند به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی می باشد.

این فیلم جذاب و تماشایی در سال ۱۳۹۸ تولید شده و در سی و هشتمین جشنواره فجر اکران گردیده است. هنرمندانی چون امیر جعفری، مهران احمدی، بهرام افشار، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، ناهید مسلمی، سیامک صفری، عزت الله مهرآوران، ویدا جوان، میرطاهر مظلومی و... نقش آفرینی کرده اند.

سگبند

خلاصه داستان این فیلم سینمایی پر بیننده در رابطه با این است که شما هیچگاه نباید گول اسم و ظاهر افراد را بخورید؛ چرا که ارتش هیتلر با آن عظمتش اسمش نازی بود. شما عزیزان برای تماشای این فیلم سینمایی جذاب و خنده دار می توانید بلیط سینما مد نظرتان را خریداری کرده و به سینما بروید.

فیلم سینمایی شادروان

یکی دیگر از فیلم های سینمایی که با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شده است، فیلم شادروان می باشد. این فیلم کمدی، خانوادگی در تمامی سینما های ایران بر روی پرده سینما است و شما عزیزان می توانید از طریق خرید بلیت فیلم شادروان از سینماتیکت به تماشای این فیلم به سینما بروید.

فیلم سینمایی شادروان به کارگردانی و نویسندگی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران می باشد. این فیلم در اسفند ماه سال 1400 تولید شده و در حال حاضر بر روی پرده سینما است. فیلم شادروان نیز دارای ژانر کمدی است و شما با تماشای این فیلم از خنده روده بر می شوید.

هنرمندانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند شامل سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، رویا تیموریان و... می باشند. خلاصه داستان این فیلم تماشایی درباره پسری به نام نادر است که پدرش به صورت ناگهانی فوت می کند. پس از فوت ناگهانی پدر اتفاقات و ماجرا های تازه ای برای این خانواده رخ می دهد که تماشای آن را جذاب کرده است. خانواده نادر در حاشیه شهر زندگی می کنند و درآمد دیگری جز فروش سبزی ندارند.

فیلم سینمایی مرد بازنده

یکی دیگر از فیلم های سینمایی تولید شده در بهمن ماه سال 1400، فیلم مرد بازنده می باشد. این فیلم در ژانر پلیسی و جنایی اثری جذاب و تماشایی است. فیلم سینمایی مرد بازنده به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی امیر بنان و کامران حجازی است. نویسندگان این فیلم جنایی، ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمد حسین مهدویان هستند.

فیلم سینمایی مرد بازنده در چهلمین جشنواره فجر نیز اکران شد و توانست موفقیت های خوبی را کسب نماید. بازیگران و هنرمندانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده اند اعم از جواد عزتی در نقش سرهنگ احمد خسروی، رعنا آزادی ور در نقش سمیه، بابک کریمی در نقش رسول، آناهیتا درگاهی در نقش بهار، مهدی زمین پرداز در نقش حسام، مجید نوروزی در نقش اردلان، امیر حسین هاشمی در نقش سینا، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی و... هستند.

این فیلم سینمایی سرتاسر هیجان توانست در جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه های ویژه بصری و بهترین موسیقی متن شود. خلاصه داستان این فیلم درباره سرهنگ احمد خسروی می باشد که در گیر و دار مشکلات زندگی شخصی اش، مسئول رسیدگی به پرونده ای می شود که بسیار راز آلود و عجیب است. شک ها و نگرانی هایی که این پرونده برای او به وجود می آورد موجب می شود که بر روی زندگی شخصی اش نیز تاثیراتی را بگذارد و همین مسائل موجب هیجان انگیز تر و جذاب تر شدن این داستان می شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.