6 نکته مهم سئو که باید در سال 1401 آن را رعایت کنید

در دنیای سئو موارد زیادی تغییر کرده و نکات زیادی وجود دارد که باید در سال جدید به آن دقت کنید و در سایت خود این تغییرات را اعمال کنید. اما برخی از اصول هنوز هم ثابت هستند و تغییر نکرده اند.

به عنوان مثال قرار دادن کلمه کلیدی در صفحات با هدف بهبود رتبه سایت در نتایج هنوز هم یک اصل مهم است. 

اگر بر روی این تکنیک ها تمرکز کنید قطعا ترافیک بیشتری را می توانید به سایت خود هدایت کنید و رتبه خود را نتایج بهبود ببخشید.

۱. هر چیزی که سایت شما را کند می کند را حذف کنید.

سرعت یکی از فاکتورهای مهم سئو سایت است. در گذشته سرعت سایت خیلی اهمیت نداشت و بودند سایت هایی که ۵ دقیقه زما میبرد تا از صفحه ای به صفحه ی دیگر بروید. اما در حال حاضر وضعیت متفاوت شده است و دیگر کاربران زمان زیادی را برای لود یک صفحه قبول نمی کنند. سرعت سایت بر تجربه کاربری تاثیر می گذارد و میتواند کاربران را ناامید و در نهایت از خرید منصرف کند.

۲. لینک به سایت های دیگر با محتوای مرتبط

بعضی از افراد گمان می کنند لینک دادن به محتوای مرتبط بد است چون باعث می شود افراد از صفحه شما خارج شوند. اما اینطور نیست ساخت لینک سازی بخش اساسی از استراتژی سئو است. در بسیاری مواقع لینک دادن به مطالب مرتبط میتواند به خوانایی بیشتر مطالب سایت شما کمک کند.

اگر شما سایت های دیگر لینک دهید نباید انتظار داشته باشید تا دیگران به شما لینک دهند. اگر میخواهید از سایت های معتبر لینک دریافت کنید باید تمایل خود را از طریق لینک به آن با محتواهای خود نشان دهید.

۳. ابتدا برای انسان ها بنویسید سپس برای موتور جستجو

برخی از سایت ها محتوایی می نویسند تا فقط رتبه ای در نتایج دربافت کند و اهمیتی به رضایت کاربر نمی دهد. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید روش خود را تغییر دهید. ربات های گوگل فقط اسکریپت هستند، آن ها محصولات شما را نمی خرند، در شبکه های اجتماعی با شما ارتباط نمی گیرند و به مشتری وفادار شما تبدیل نمی شوند.

نوشتن مطلب برای کاربران به چه معناست. وقتی کاربران را در الویت قرار می دهید در واقع محتوای مفیدی می نویسید که موتور جستجو به آن رتبه می دهد، زیرا موتور جستجو از کاربران پیروی می کند.

تجزیه و تحلیل

4. تجریه و تحلیل عملکرد خود را انجام دهید

برای اینکه بدانید استراتژی سئو به خوبی پیش می رود نیاز دارید تا از ابزارهای استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول و ابزارهای دیگر می تواند به شما در پیگیری موفقیت شما کمک کند.

5. با سیگنال های اجتماعی شتاب ایجاد کنید

شبکه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئو هستند از این رو سیگنال های اجتماعی بسیار مهم هستند. شما باید روی افزایش آن تمرکز کنید. درست است که گوگل سیگنال های شبکه اجتماعی را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی اعلام نکرده است، اما تحقیقات نشان می دهد که سیگنال های شبکه اجتماعی بر روی رتبه کلمات کلیدی شما تاثیر می گذارد.

اگر میخواهید سوشال سیگنال را افزایش دهید، به طور خلاصه در ادامه به آن اشاره کردیم:

• محتوای مفیدی ایجاد کنید که ارزش به اشتراک گذاری در سوشال ها را داشته باشد

• دکمه های به اشتراک گذاری را به بلاگ پست هنای خود اضافه کنید 

• با درخواست از کاربران، آن ها را به اشتراک گذاری تشویق کنید

• در پست خود به اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی اشاره و لینک دهید

6. برای بهبود سئو، محتوای منحصر به فرد منتشر کنید

تولید محتوای منحصر به فرد و جذاب برای اکثر تولید کننده محتوا یک چالش است. محتوای منحصر به فرد به تازگی و جذب مخاطب برای ماندن و خواندن محتوا تا انتها کمک می کند. همچنین این محتوا با جذابیتی که برای کاربر دارد درصد بیشتر از کاربران را ترغیب می کند تا در سوشال ها به اشتراک بگذارند.

توجه: دامین خود را دائما تغییر ندهید

سن دامنه و یا صفحه نیز یکی از مهم ترین نکات سئو است که باید در نظر داشته باشید. زیرا برای موفقیت استراتژی شما بسیار موثر است. به همین دلیل دامین خود را تغییر ندهید. یک نام انتخاب کنید و به آن پایبند باشید، مگر آن که دلیل قانع کننده ای برای تغییر آن داشته باشید.

خلاصه تکنیک های سئو

امیدوارم تکنیک های سئو برای شما مفید بوده باشد. خدمات سئو کیان تجارت با 10 سال سابقه در زمینه سئو سایت های B2B و B2C، فروشگاهی و ... با آگاهی از آخرین آپدیت ها و تغییرات الگوریتم گوگل در تلاش است تا بهترین و کارآمدترین تکنیک ها را در سئو سایت های مشتریان خود اجرا کند. تا در رسیدن مشتریان به اهدافشان ان را همراهی و در موفقیتشان سهیم باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.