طعم غذاهای سنتی در رستوران های بومی قشم

قشم یکی از بهترین مقصد‌ها برای سفر است. سفر به قشم به‌صورت فردی یا با تور قشم (https://www.alibaba.ir/tour/iran-qeshm) پکیج کاملی از همه خوبی‌های یک سفر را دارد.

شما با سفر به این‌جزیره، امکان بازدید از بنا‌ها و آثار تاریخی بسیاری را دارید، مراکز خرید و امکانات مدرن بسیاری برای مسافران فراهم شده و حتی شما می‌توانید از بسیاری از تفریحات آبی به‌روز بهره‌مند شوید.

پس سفر به قشم برای هر‌فردی با هر سن و سلیقه‌ای جذاب و مهیج خواهد بود. اهالی قشم نیز مانند بسیاری از مردمان خون‌گرم جنوب، غذا‌های محلی و خوشمزه بسیاری دارند که باید در سفر خود از آن‌ها امتحان کنید. رستوران‌های بسیاری هم در قشم وجود دارد که اهالی یا مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

 اگر دوست دارید با این‌رستوران‌ها آشنا شوید یا قرار است به‌زودی به قشم سفر کنید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید. موضوع را با توضیحی درباره غذا‌های سنتی قشم آغاز می‌کنیم.

غذاهای سنتی قشم

جزیره قشم، علاوه بر جاذبه‌های دیدنی زیبایی که دارد، غذاهای سنتی خوشمزه و متنوعی دارد. درواقع غذا‌های سنتی قشم به‌نوعی یکی از جاذبه‌های مهم شهر قشم به شمار می‌آیند. اغلب شغل مردم جزیره قشم ماهیگیری است و مشاهده می‌شود که بیشتر غذاهای قشم را نیز غذا‌های دریایی تشکیل می‌دهند.

ازجمله غذاهای معروف قشم غذا‌هایی مانند قلیه‌ماهی و میگو، کباب بز، کلمبا، هواری، برنج دیشو، مهیاوه، عنکاس، ماهی کباب و غیره معروف و محبوب هستند. اگر تور قشم به این‌جزیره زیبا سفر می‌کنید، حتما تعدادی از این‌غذا‌ها را امتحان کنید. در ادامه تعدادی از رستوران‌‎های سنتی و معروف قشم را مشاهده می‌کنید که میزبان بسیاری از مسافران هستند و از آن‌ها با انواع غذا‌های سنتی و محلی پذیرایی می‌کنند.

رستوران حاج نعیم

رستوران حاج نعیم یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های جزیره قشم است. رستوران حاج نعیم میان مردم زبانزد است و تندی غذاهای آن معروف است. این‌رستوران با‌توجه‌به قیمت منصفانه و سرویس‌دهی مناسب، یکی از بهترین رستوران‌های جزیره قشم است. به‌طور‌کلی رستوران حاج نعیم با منویی از غذاهای جنوبی، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به غذاهای سنتی و دریایی است.

رستوران حاج نعیم

رستوران قلعه قشم

رستوران قلعه قشم ظاهری منحصر‌به‌فرد دارد. معماری زیبا و طراحی دکوراسیون داخلی رستوران طوری است که مسافران می‌توانند در نزدیکی ساحل با صدای امواج غذای خود را میل کنند. رستوران به‌وسیله افراد محلی مدیریت می‌شود. منوی رستوران قلعه قشم به صید آن روز صیادان بستگی دارد و غذا‌هایی مثل خوراک ماهی مرکب، خوراک صدف و میگو در رستوران با بهترین کیفیت سرو می‌شوند.

رستوران الوند

رستوران الوند با منو غذا‌های خوراک کوسه و بشقاب میکس دریایی خود، شهرت فراوانی دارد. همچنین غذا‌های متنوع دیگری مانند کباب نیز در رستوران سرو می‌شود. الوند یکی از رستوران‌های لوکس جزیره قشم است و با طراحی داخلی زیبا و باشکوه خود می‌تواند شما را میهمان وعده غذایی بی‌نظیری کند. رستوران الوند دارای فضا‌های مختلفی مانند فضا‌های خانوادگی و فضاهایی مناسب جلسات اداری است.

رستوران آبشار قشم

یکی از اصیل‌ترین رستوران‌های جزیره قشم، رستوران آبشار است. نزدیکی به مرکز خرید یکی از مزایای بزرگ رستوران آبشار است که مسافران زیادی به این‌ویژگی علاقه دارند. در منوی رستوران، میگو سوخاری و ماهی‌ها معروف هستند. البته غذاهای غیر دریایی دیگری هم در رستوران سرو می‌شود تا هر‌کس با‌سلیقه و ذائقه‌های بتواند غذای مناسبی را برای خود انتخاب کند. رستوران آبشار با داشتن محیطی دلنشین و زیبا، یکی از مناسب‌ترین محل‌ها برای جمع‌های خانوادگی به‌شمار می‌رود.

رستوران حاج غفور قشم

اگر با تور قشم به این‌جزیره زیبا سفر می‌کنید حتما درباره رستوران‌هایی که قرار است در سفر به آن‌ها مراجعه کنید، تحقیق کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنید. رستوران حاج غفور یکی از رستوران‌های محبوب جزیره است که مسافران زیادی برای امتحان کردن انواع غذا‌های سنتی به آن مراجعه می‌کنند.

رستوران حاج غفور قشم

از معروف‌ترین غذا‌های این‌رستوران می‌توان به غذا‌های دریایی تند و همچنین قلیه‌ماهی فوق‌العاده خوشمزه آن اشاره کرد. البته اگر به میگو علاقه داشته باشید، خوراک میگوی رستوران، بدون شک یکی از بهترین خوراک‌های میگویی خواهد بود که شما ممکن است در رستورانی بیابید.

سخن آخر

پس از یک روز گشت‌وگذار در دیدنی‌ها و تفریحات قشم و سر‌زدن به مراکز خرید متنوع این‌جزیره زیبا، یک وعده غذایی مناسب در یکی از رستوران‌های فوق‌العاده جزیره می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های سفر، داشتن وعده‌های غذایی سالم است و اعتماد به رستوران‌های غریب برای مسافران کار سختی است. اگر با تور قشم

به این‌جزیره زیبا سفر می‌کنید، می‌توانید از راهنما‌های تور درباره رستوران‌های جزیره سوال کنید و حتی می‌توانید رستوران‌هایی که درباره آن‌ها صحبت کردیم را به دیگران معرفی کنید. سعی کنید حتما برای وعده‌های غذایی خود نیز بدانی چه می‌خواهید و برنامه‌ریزی نسبی داشته باشید. احتمالا بتوانید تجربه‌های خوبی از میل کردن غذا‌های محلی و سنتی در رستوران‌های قشم برای دفتر خاطرات خود ثبت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.