10 شرکت ثروتمند بازی سازی جهان در سال 2021

کدام شرکت ثروتمندترین شرکت بازی سازی جهان است؟ ذهن هایی که پشت بازی های کامپیوتری هستند که ما آنها را دوستشان داریم، چقدر ارزش دارند؟ آیا میدانید سرمایه گذاری های آنها صدها میلیون دلار است؟

صنعت بازی های ویدیویی یکی از پردرآمدترین صنعت های جهان است. نسبت به موسیقی و فیلمسازی از میزان موفقیت بالاتری برخوردار است.

اما ثروتمندترین و سودآورترین شرکت های بازی دنیا در سال ۲۰۲۱ چه شرکت هایی بودند؟

به نقل از سایت معتبر تعمیر پی سی، این لیست در دل خود شرکت های معتبری را گنجانده است که عبارتند از:

۱۰. سگا (SEGA)

ارزش خالص تخمینی ۴.۹ میلیارد دلار

شرکت سگا، واقع در شیناگاوای توکیو، یک توسعه دهنده و ناشر چند ملیتی بازی های ویدئویی ژاپنی است. همچنین، Sega of America و Sega Europe، که پروژه های خارجی این شرکت را بر عهده دارند، به ترتیب در کالیفرنیا و لندن مستقر هستند. سگا گیمز، یک بخش جداگانه برای ساخت بازی‌های ویدئویی کنسولی و آرکید، از سال ۲۰۲۰ به ساختار شرکت خود اضافه کرده است.

سگا

همانطور که میدانید، مجموعه بازی های Sonic، که از بازی های قدیمی و جذاب است و طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر جهان دارد، یکی از تولیدات این شرکت بازی سازی قدیمی است. شما می توانید دانلود بازی کامپیوتری سونیک در نسخه های مختلف (از قدیمی تا جدید) را انجام داده و از این بازی نوستالژیک لذت ببرید.

9. King

ارزش خالص تخمینی 5.9 میلیارد دلار

King.com Limited که با نام King در صنعت بازی سازی فعالیت می کند، به عنوان King Digital Entertainment هم شناخته می شود. یک توسعه دهنده بازی اجتماعی است که در سنت جولیان مالت واقع شده است.

کینگ، پس از انتشار گسترده بازی Candy Crush Saga در سال 2012، که به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های تجاری freemium تا کنون شناخته می شود، به شهرت رسید. این شرکت در Candy Crush Saga، اصول ساده بازی و یک سیستم اعتیاد آور را با هم ادغام کرد تا مخاطبان خود را جلب کند. ناگفته نماند، آنها یکی از معدود شرکت هایی بودند که پتانسیل اضافه کردن تراکنش های خرد را در کاربران دیدند، که برای آنها بیشتر یک امتیاز بحساب می آمد.

8. نامکو (Bandai Namco)

ارزش خالص تخمینی 6.72 میلیارد دلار

Bandai Namco Entertainment، یک ناشر بازی ویدیویی در سراسر جهان است که در محله Minato-ku توکیو مستقر است. Bandai Namco Entertainment America و Bandai Namco Entertainment Europe دفاتر و شعبه های خارجی این شرکت هستند. این دفاتر به ترتیب در سانتا کلارا، کالیفرنیا، و لیون فرانسه مستقر هستند. هولدینگ Bandai Namco مالک 100 درصد سهام این شرکت است.

7. Valve

ارزش خالص تخمینی 10 میلیارد دلار

Valve در Bellevue واشنگتن مستقر است که یکی از ثروتمندترین شرکت های بازی سازی است. بازی های Counter-Strike، Half-Life، Day of Defeat، Portal، Left 4 Dead، Team Fortress و Dota 2 تنها چند بازی فوق العاده هستند که توسط این شرکت ساخته شده اند.

6. Nintendo

ارزش خالص تخمینی 71.20 میلیارد دلار

Nintendo Co., Ltd یک شرکت سرگرمی خانگی ژاپنی است که بازی‌ها را توسعه، تولید و به فروش می‌رساند.

آنها همچنین، ماشین‌ها و نرم‌افزارهای بازی‌های قابل حمل (پرتابل) و کنسول، Karuta (کاروت‌های بازی به سبک ژاپنی)، لوازم الکترونیکی مصرفی چندملیتی، سخت‌افزار کنسول خانگی مانند Nintendo Wii،

Nintendo DS، Nintendo 3DS را تولید می کنند. نرم افزار دستگاه های بازی کنسول دستی و خانگی از جمله محصولات سرگرمی این شرکت است.

5. اکتیویژن بلیزارد (ATVI)

ارزش خالص تخمینی 72 میلیارد دلار

اکتیویژن

اکتیویژن بلیزارد، یکی از ثروتمندترین شرکت ها و ناشران بازی است. Blizzard Entertainment، Activision Entertainment و King Digital Entertainment سه حوزه ای هستند که این شرکت از طریق آنها درآمدزایی می کند. همچنین Activision Publishing نرم افزارهای تعاملی و سرگرمی را عمدتاً برای کنسول ها تولید کرده و به فروش می رساند. Blizzard Entertainment نرم افزارها و بازی های سرگرم کننده را ساخته و پخش میکند. البته بیشتر برای کامپیوترهای شخصی. Call of Duty با فروش بیش از 250 میلیون نسخه در سراسر جهان درآمد فوق العاده ای را برای این شرکت رقم زد.

4. Electronic Arts

ارزش خالص تخمینی 133.88 میلیارد دلار

الکترونیک آرتز، شرکتی است که بازی های تعاملی دیجیتال می سازد. با این حال، بازی‌ها، سرگرمی‌ها و خدمات آنلاین را برای کنسول‌های دارای اینترنت، دستگاه‌های تلفن همراه و کامپیوترهای شخصی ساخته و توزیع می‌کند.

این شرکت به دو بخش جغرافیایی تقسیم می شود: آمریکای شمالی و بقیه جهان. ویلیام ام. هاوکینز سوم و ویلیام گوردون در سال 1982 این شرکت را برپا کردند و در شهر Redwood کالیفرنیا مستقر شدند. فیفا از بازی های مشهور این شرکت است. 250 میلیون نسخه از فیفا در سراسر جهان فروخته شد.

3. SONY

ارزش خالص تخمینی 137.3 میلیارد دلار

شرکت سونی تجهیزات الکترونیکی، ابزارآلات، دستگاه‌ها، کنسول‌های بازی و نرم‌افزار را به مصرف‌کنندگان، متخصصان و صنعت توسعه، طراحی و تولید عرضه می کند. همچنین خدمات بازی و شبکه، موسیقی، تصاویر، سرگرمی های خانگی، محصولات و راه حل های تصویربرداری، ارتباطات سیار، نیمه هادی ها، خدمات مالی، و همه بخش های دیگر بخش هایی هستند که شرکت از طریق آنها درآمد کسب می کند.

تجهیزات بازی، دانلود نرم افزار و خدمات شبکه بخشی از فعالیت های این شرکت هستند. Sony Entertainment در حال حاضر چندین رکورد صنعتی را در اختیار دارد. هر چهار نسل پلی استیشن در هفت سیستم پرفروش تمام دوران قرار دارند و پلی استیشن 2 با فروش 155 میلیون دستگاه در صدر فهرست قرار گرفته است.

برخی از موفق ترین فرنچایزهای سونی عبارتند از: Gran Turismo با بیش از 76 میلیون نسخه، Uncharted با 28 میلیون نسخه فروش، Ratchet and Clank با 26 میلیون نسخه، God of War با بیش از 21 میلیون نسخه و Crash Bandicoot 22 میلیون نسخه فروش در سراسر جهان هستند.

2. Tencent

ارزش خالص تخمینی 150 میلیارد دلار

Tencent Holdings Ltd یک شرکت خدمات ارزش افزوده و تبلیغات اینترنتی است. بازی‌های آنلاین و موبایلی و برنامه‌های کاربردی در بسترهای مختلف اینترنت و موبایل، همگی در بخش خدمات این شرکت گنجانده شده‌اند. تبلیغات نمایشی و مبتنی بر کلیک (تبلیغات کلیکی) در بخش تبلیغات آنلاین و فضای وب است.

همچنین Tencent به دومین شرکت ثروتمند بازی در جهان تبدیل شده است. همچنین Riot Games، سازندگان League of Legends، Epic Games و چندین شرکت بازی سازی دیگر توسط این شرکت خریداری شده اند.

اگر Tencent به خرید شرکت‌های تولید بازی ادامه دهد، احتمالاً در نهایت به رهبر این صنعت تبدیل شود.

1. Microsoft

ارزش خالص تخمینی ۱ تریلیون دلار

مایکروسافت

مایکروسافت نه تنها یکی از ثروتمندترین شرکت های بازی سازی جهان است، بلکه یکی از ثروتمندترین شرکت های جهان است. مایکروسافت از نظر فیزیکی از بسیاری از کشورهای جهان اول ثروتمندتر است و ارزش خالص آن بیش از 1 تریلیون دلار تخمین زده می شود. برخلاف اکثر شرکت‌های موجود در لیست ما، مایکروسافت بیشترین درآمد خود را از بازی‌های ویدیویی به دست نیاورده! این شرکت توسعه دهنده و فروشنده پلتفرم Xbox و بازی‌های مرتبط شناخته می شود.

همچنین این شرکت را با دروه تخصصی شبکه در سطح های مختلف می شناسید. مایکروسافت تولید کننده انواع نرم افزارها و سیستم عامل ها مانند: انواع ویندوز، نرم افزار crm، شیرپوینت، Exchange و... است.

بعضی از پرفروش ترین سری های مایکروسافت عبارتند از: Gears of War با فروش بیش از 27 میلیون نسخه در سراسر جهان، Halo بیش از 60 میلیون نسخه، Age of Empire 18 میلیون نسخه، Kinect Adventures  24 میلیون نسخه و Forza Motorsport بیش از 10 میلیون نسخه هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.