دستگاه‌ برش لیزری مناسب برای لاستیک

یکی از کاربردهای مهم در دستگاه‌های لیزر، برش لاستیک‌ها در صنایع مختلف است که در بسیاری از موارد مثل تولید واشرهای مخصوص آب‌بندی، برچسب‌های پلاستیکی، روکش‌های لاستیکی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای برش هرنوع لاستیک اگر از روش‌های سنتی استفاده شود، نیاز به قالب‌های فلزی در اندازه‌های مختلف دارد؛ به همین دلیل در تیتراژهای بالا استفاده از این قالب‌ها به‌صرفه نخواهد بود و حتی برای تعداد کم نیز نیاز به هزینه‌ی زیادی دارد.

در دستگاه‌های برش لیزری فقط با داشتن طرح اولیه برش با کیفیت و سرعت بالا انجام می‌گیرد.

کاربردهای دستگاه برش لیزری

به‌طور کلی کاربرد دستگاهای لیزر در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  • کاربرد دستگاه برش لیزری در صنایع مختلف

  • کاربرد دستگاه لیزر برای برش

  • کاربرد دستگاه لیزر برای حکاکی

کاربرد دستگاه برش لیزری در صنایع

دستگاه لیزر در صنایع مختلف کاربردهای متفاوت بسیاری دارد؛ صنعت تبلیغات، ساخت وسایل و هدایا برای تبلیغ، صنعت الکترونیک، تابلو سازی و ماکت سازی، دکوراسیون و طراحی داخلی، مهرسازی و واشرسازی، در صنعت بسته بندی، صنایع دستی و... از جمله مواردی هستند که استفاده از دستگاه‌های لیزر سرعت فراید و کیفیت در آن را بالا می‌برد.

کاربرد دستگاه لیزر برای برش متریال‌های مختلف

کاربرد دیگر دستگاه لیزر صنعتی برای برش متریال‌های مختلف در دونوع فلز ماندد طلا و نقره و غیرفلز مانند چوب و لاستیک است.

کاربرد دستگاه لیزر برای حکاکی انواع متریال

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه لیزر، حکاکی انواع متریال است؛ به‌صورتی که ابتدا طرح اولیه انتخاب شده سپس توسط اشعه لیزر حکاکی می‌شود.

مزایای برش با دستگاه لیزر

برش بدون تماس مستقیم با متریال

از مزیت‌های مهم در این روش انجام فرآیند برش بدون تماس فیزیکی با محصول است؛ در دستگاه‌های لیزر با استفاده از اشعه لیزر برش انجام می‌شود. برش بدون نیاز به تماس فیزیکی باعث می‌شود هیچ آسیبی به محصول وارد نشود و نیاز به تعمیر و نگهداری و هزینه‌های مربوط به آن‌ها به حداقل می‌رسد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

استفاده از دستگاه لیزر نسبت به روش‌های سنتی انرژی کم‌تری نیاز دارد؛ مصرف برق دستگاه لیزر حدود ۱۰ کیلو وات است درصورتی که بسیاری از روش‌های دیگر بیش از 50 کیلو وات برق مصرف می‌کنند بنابراین برش با استفاده از دستگاه لیزر بسیار مناسب تر از روش‌های دیگر است.

ایمنی بالا دستگاه برش لیزری

مزایای دیگر این دستگاه ایمنی بالای آن است؛ چون در این روش فقط با اشعه لیزر فرآیند برش انجام می‌شود که در مقابل خیلی از روش‌ها اپراتور ایمنی بیشتری دارد.

برش‌های مشابه و دقیق

نکته‌ی مهمی که در دستگاه‌های لیزر وجود دارد آسانی کار با دستگاه است؛ با آموزش‌های ابتدایی اپراتور می‌تواند برش‌ها را بسیار دقیق و بدون نقص انجام دهد. به علت ظرافت در این روش دور ریزی در مواد و محصولات وجود ندارد و ضایعات محصولات بسیار کاهش می‌یابد و حتی قطعات بسیار کوچک نیز در کیفیت بالا برش می‌خورند.

تنظیم قدرت اشعه دستگاه لیزر

یکی دیگر از مواردی که جزو مزیت‌های این دستگاه حساب می‌شود، تنظیم قدرت اشعه لیزر است که با توجه به نوع محصول و متریال مختلف تغییر می‌کند؛ درصورتی که بسیاری از دستگاه‌های مشابه این قابلیت را ندارند.

متنوع بودن کاربردهای دستگاه لیزر

علاوه بر مزایا ذکر شده این دستگاه کاربردهای مختلف دیگری هم دارد؛ از جمله این که با این دستگاه می‌توان حکاکی، نشانه گذاری، حفاری و… انجام داد. برش لیزر بر روی انواع مواد قابل اجرا است و تنها مختص لاستیک نیست و با آن می توان مواد مختلف با جنس های متفاوت مثل الماس، فلز، پلاستیک، چوب، شیشه، آهن و آلومینیوم و… را در اشکال و اندازه های مختلف برش داد.

کم بودن صدای دستگاه درمقابل روش‌های قدیمی

از مزایای دیگر این دستگاه باید به سر و صدای کم آن و عدم تولید مواد آلاینده اشاره کرد. عدم تماس مستقیم این دستگاه با مواد اولیه و محصول باعث می‌شود که دستگاه سر و صدای کمی داشته باشد و در مقایسه با سایر دستگاه‌ها مواد زائد و آلاینده بسیار کمی تولید کند.

دستگاه برش لیزری

دستگاه لیزر 130در90 و دستگاه لیزر خانگی 60در40 برای برش و حکاکی متریال‌های غیر فلز کاربردهای زیادی دارند؛ به همین علت در بسیاری از صنایع برای تولید محصولات خاص و متفاوت استفاده می‌شوند. مهم‌ترین مزیت دستگاه‌های لیزر صنعتی شرکت روتک  انجام فرایند برش و حکاکی در کیفیت و سرعت بالا است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.