بهترین ژل میکروسیلیس را از کجا بخریم؟

 با اضافه کردن این ماده، میکروساختار بتن چگال‌تر می‌شود و افزایش مقاومت فشاری بتن را به همراه خواهد داشت. میکروسیلیکا تا حد زیادی موجب تقویت بتن با کارایی بالا در مقابل واکنش سنگدانه قلیایی و توزیع کلرایدی خواهد شد.

اندازه میکروسیلیس یا میکروسیلیکا دو برابر از سیمان پرتلند کمتر است و می‌تواند فضای میان ذرات سیمان را بگیرد. کیفیت های متفاوت این ماده میتواند کیفیت بتن تولیدی را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل همواره این دغدغه وجود دارد که بهترین ژل میکروسیلیس را از کجا بخریم؟

در ادامه با این ماده آشنا می شویم تا بتوانیم نسبت به انتخاب بهترین ژل میکروسیلیس اقدام کنیم.

این ماده در بتن به صورت ژل استفاده می‌شود. زیرا کاربرد آن به شکل پودر با وجود مزایای فراوانی که برای بتن دارد، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. به دلیل داشتن وزن ویژه به نسبت کم و سطح مخصوص خیلی زیاد منجر به مشکلات زیست محیطی می‌شود. حتی اجرای آن هم به سادگی اتفاق نمی‌افتد. تمام این مشکلات صنعتگران ساخت و ساز را بر آن داشت تا میکروسیلیس را به شکل ژل به کار ببرند.  

کارکرد ژل میکروسیلیس به عنوان فوق روان کننده

ژل میکروسیلیس ترکیبی از میکروسیلیکا و فوق روان کننده است. یک افزودنی پلیمری که دفع کننده آب است و می‌تواند ویژگی نفوذناپذیری را به بتن اعطا کند. نفوذپذیری بتن با این ژل ۲۰ برابر کمتر از بتن معمولی است. دوام و طول عمر بتن با اضافه شدن این ماده بیش از پیش خواهد شد. بتن بعد از اضافه شدن این ژل از مقاومت فشاری، کششی، خمشی و سایشی بیشتری برخوردار می‌شود. این ویژگی‌های فوق العاده به دلیل وجود الیاف پلی پروپیلن در این ژل است.  

برای دست یافتن به یک بتن با اسلامپ بالا با خصوصیات مطلوب این ماده بسیار کمک کننده است. اختلاط این ژل با بتن از نفوذپذیری آن می‌کاهد و این کار را با پوشاندن ریزترین حفره‌ها انجام می‌دهد. این ژل مناسب‌ترین جایگزین روان‌ کننده‌ها و فوق روان‌کننده‌ها و آب بندهایی است که به بتن اضافه می‌شوند. در واکنش با جذب آهک آزاد و بدل کردن آن به سیلیکات کلسیم با بازده‌ای اثرگذار خصوصیات بتن را بهبود می‌بخشد.

در کل، می‌توان گفت اضافه کردن ژل میکروسیلیس به بتن آن را با ماده‌ای شگفت‌ انگیز بدل می‌کند. هر آنچه یک بتن معمولی نیاز دارد تا به یک بتن عالی تبدیل شود می‌تواند از این ژل دریافت کند.

استفاده از ژل میکروسیلیس در سازه‌های آبی و ساحلی

ژل میکروسیلیس در سازه‌های ساحلی و آنها که برای نگهداری آب مورد استفاده قرار می‌گیرند به کار می‌رود. تونل‌ها و کانال‌های آب و تصفیه خانه‌ها را می‌توان با آن آب بندی کرد. تأمین استحکام سازه‌های بتنی که می‌توانند نقش اسکله، پل، عرشه پل، مخزن‌ و سد را داشته باشند با مصرف این ژل امکان پذیر است. برای بتن ریزی‌های با حجم بالا هم می‌توان از این ژل استفاده کرد. بتن‌هایی که در معرض سیکل‌های ذوب و انجماد باشند، با این ژل در امان خواهند ماند. برای روسازی بتنی هم کاربرد دارد. بتن شیمی خاتم تولید کننده انواع ژل میکروسیلیس با کیفیت مورد قبول کاربران می باشد.

مقدار استفاده دقیق و مقاومت ۲۴ ساعته ژل میکروسیلیس با آزمایش‌های کارگاهی قابل تشخیص است. نیاز است که برای انتخاب دقیق مقدار مصرف با کارشناسان مشورت شود. وابسته به این که چه میزان عمر مفید و دوام بتن نیاز باشد، به درصدی از این ژل نیاز است. به طور معمول، ۵ تا ۷ درصد از وزن سیمان را این ژل تشکیل می‌دهد. این ژل باید زمانی اضافه شود که تمام اجزای بتن با هم به خوبی مخلوط شده باشند. برای اختلاط به ۵ دقیقه زمان نیاز است. PH این ژل خنثی و حدود ۷ است و در آب هم توان انحلال دارد. رنگ آن هم خاکستری و طوسی است. حالت فیزیکی این ژل به شکل یک خمیر کشسان است.  

کاربرد ژل میکروسیلیس برای ایجاد مقاومت در بتن

مصرف ژل میکروسیلیس هم در سازه‌های دریایی و هم در سازه‌های خشکی مؤثر واقع شده است. در سیکل‌های ذوب ـ یخبندان به انواع سازه‌های بتنی خسارت‌هایی وارد می‌شود. برای مقابله با این خسارت‌ها و آسیب‌ها هیچ چیز به اندازه وجود این ژل در بتن اثرگذار نخواهد بود. برای این که بتوان مصرف سیمان را در مقاومت ثابت کم کرد، می‌توان این ژل را وارد میدان کرد. حتی نگرانی که درباره خوردگی سازه‌های بتنی وجود دارد، با وجود این ژل مرتفع خواهد شد. دوامی که این سازه‌ها در محیط‌های با درجه حرارت بالا نیاز دارند با استفاده از این ژل تأمین خواهد شد. 

یکی از مهم‌‌ترین مسائلی که سازه‌های بتنی با آن درگیر هستند، دوام آنها در مقابل ضربه‌ها، تنش‌ها و خستگی‌ها است. استحکام بتن بعد از اضافه شدن این ژل قابل مقایسه با بتن معمولی نیست. ضمن این که هر سازه‌ای در معرض نفوذ یک سری از مواد شیمیایی قرار دارد. موادی مانند یون‌های کلر، سولفات‌ها، هیدروکسیدها و نمک‌ها که این سازه‌ها را هدف قرار می‌دهند. اما استفاده از این ژل از نفوذ این مواد جلوگیری می‌کند. بارهای متناوب دینامیکی وارد به ساختمان‌های بتنی هم بعد از استفاده از این ژل خنثی می‌شوند.

استفاده از ژل میکروسیلیس مزایای بسیاری را در صنعت ساختمان سازی به دنبال داشته است. کاربرد این ژل بسیار ساده است و اجراکنندگان را به دردسر نمی‌اندازد. از آنجا که مصرف آب در ساختمان سازی اهمیت دارد، می‌توان با این ژل در مصرف آب صرفه جویی ‌کرد. ماده‌ای که می‌تواند چسبندگی بتن را چند برابر کند، این ژل ساخته شده از میکروسیلیکا است.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ژل میکروسیلیس

مصرف ژل میکروسیلیس از جمع شدگی که از خشک شدن بتن ناشی می‌شود، جلوگیری خواهد کرد. می‌توان درزها و ترک‌هایی را که در اثر جمع شدگی ایجاد می‌شود با این ژل کاهش داد. این ژل واکنش مواد قلیایی و سنگ دانه‌ها را در بتن کم می‌کند. برای کم کردن انقباضی که از کربناسیون ناشی می‌شود، می‌توان از این ژل استفاده کرد. برای این که بتوان مانع خوردگی فلزها و میلگردها شد هم می‌توان به مصرف این ژل روی آورد.

برای این که بتوان هزینه‌های اجرایی سازه را کم کرد، مصرف این ژل می‌تواند کمک کننده باشد. حتی تجهیزات هم با این ژل دچار استهلاک کمتری می‌شوند. وزن سازه‌های بتن را می‌توان با مصرف ژل میکروسیلیس کاهش داد. بالا رفتن خاصیت الاستیسیته بتن را هم می‌توان به مزایای مصرف این ژل اضافه کرد. پمپاژ بتن امری زمان گیر و سخت است که با این ژل می‌توان آن را بهبود بخشید. هر چیزی که بتواند فرایند استفاده از بتن را سهل‌تر کند مفید است. این ژل یکی از مهم‌ ترین این مواد است که توانسته است اثرگذاری خود را به اثبات برساند.

بتن شیمی خاتم تولید کننده بهترین ژل میکروسیلیس

این شرکت با استفاده از آخرین استانداردهای روز دنیا از بهترین تولید کننده گان انواع افزودنی های بتن و فرآورده های مصرفی در صنایع مختلف عمرانی ، نفت ، گاز و پتروشیمی ، سد سازی ، راه سازی و تونل سازی و... می باشد.  باعث افتخار است که خرید ژل و پاور ژل میکروسیلیس از این مجموعه، تجارب بسیار سودمندی را برای همراهان همیشگی ما به ارمغان داشته است.

معرفی چند ژل‌ میکروسیلیس

ژل‌های میکروسیلیس الیاف دار BC7 و BC8 هر دو نوعی از همین افزودنی بتن هستند. خواص بی‌نظیرشان آنها را برای کاربرد در کف سازی صنعتی مناسب کرده است. ژل‌هایی که به آسانی می‌توان نقش نفوذناپذیر کردن بتن را به آنها واگذار کرد. بتن شیمی خاتم ارائه کننده انواع مختلف این ژل می باشد.

پاور ژل BC7-PW حاوی ابر روان ساز کربوکسیلاتی و انواع آب بند و همچنین پودر میکروسیلیس است. پودری که مقاومت بتن را در کف سازی به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. ژل ضد یخ بتن BC7-AP2 برای تولید بتن با مقاومت زودهنگام کاربرد دارد. برای جبران مقاومت ناشی از مصرف ضد یخ گزینه مناسبی محسوب می‌شود. 

ژل ضد یخ بتن BC7-AP2 افت مقاومتی را که در اثر مصرف ضد یخ ناشی می‌شود جبران می‌کند. از آن زمانی استفاده می‌شود که به تولید بتن با مقاومت زودهنگام نیاز است. روان کننده و انواع آب بند و پودر سیلیس به کار رفته در آن منجر به افزایش مقاومت و دوام بتن می‌شود. این ژل هم توانایی تبدیل کردن بتن به ماده‌ای نفوذناپذیر را داراست. 

ژل فیلر BCB4 اقتصادی‌ترین افزودنی بتن است. برای ساخت آن از روان کننده میکروسیلیس، الیاف پ پ و فیلرهای پرکننده و کاتالیزور استفاده شده است. این ماده این ویژگی را داراست که خطرهای زیست محیطی ناشی از مصرف میکروسیلیس را از بین می‌برد. 

ژل سیلیکافیوم BCB5 برای ارتقای کیفیت بتن به کار می‌رود. این ماده از بتن‌هایی که در معرض حمله یون‌های مخرب شیمیایی هستند، به خوبی دفاع می‌کند. ژلی حاوی فوق روان ساز، میکروسیلیس، الیاف پ پ و مواد دافع آب که بر مقاومت فشاری بتن می‌افزاید.  

مکمل بتن BCB6 یک افزودنی بتن حاوی مواد فوق روان کننده، میکروسیلیس و الیاف پ پ است. البته برای کارایی بیشتر به آن مواد دافع آب هم افزوده شده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.