وکالت و طلاق برای ایرانیان خارج از کشور با دادنیک

 بنابراین زوجین با شناخت کمی برای ازدواج اقدام می‌کنند. عدم شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر و هم‌چنین دخالت خانواده‌ها در زندگی خانم و آقا یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در ایران است. 

مواردی که توضیح دادیم به مرور زمان باعث مشکل شده و زوجین تصمیم به طلاق توافقی می‌گیرند. توصیه ما به شما این است که قبل از جدی شدن تصمیم خود حتما به مشاور خانواده مراجعه کنید چرا که بعضی از مشکلات زوجین به کمک درمانگر خانواده برطرف می‌شود.

 اما گاها حتی مراجعه به مشاور خانواده هم نمی‌تواند کمکی برای ادامه زندگی زوجین باشد. بنابراین برای طلاق اقدام می‌کنند. در این متن خلاصه‌ای درباره طلاق برای شما توضیح می‌دهیم که می‌توانید با توجه به شرایط زندگی خود تصمیم گیری کنید. 

طلاق توافقی

یکی از انواع طلاق که در جامعه امروز آمار بیشتری نسبت به سایر انواع طلاق دارد، طلاق توافقی می‌باشد. طلاق توافقی به این معناست که زوجین هر دو رضایت برای جدایی دارند و سر موضوعات مربوط به طلاق به توافق رسیده‌اند. قبل از اقدام برای طلاق توافقی بهتر است بدانید که اگر امکان حضور در جلسات دادگاه به دلیل مشغله کاری را ندارید، می‌توانید به وکیل طلاق توافقی وکالت دهید.

هچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره در خصوص طلاق توافقی دارید، می‌توانید با کارشناسان حقوقی موسسه دادنیک از طریق واتس‌اپ یا تماس در ارتباط باشید. در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که اگر قصد طلاق به کمک وکیل طلاق توافقی یا بدون کمک وکیل را دارید باید سر چه موضوعاتی به توافق برسید. 

وکیل طلاق توافقی با دادنیک

نکته دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که اگر در داخل یا خارج ایران زندگی می‌کنید باید همین توافقات را در نظر داشته باشید و به وکیل در ایران اعلام کنید. از مهم‌ترین موضوعاتی که در این نوع طلاق باید زوجین به توافق برسند، مهریه، نفقه، اجرت المثل و استرداد جهیزیه می‌باشد. باورهای اشتباهی در بین عوام مردم در طلاق توافقی وجود دارد. برای مثال فکر می‌کنند که در طلاق توافقی، مهریه باید بخشیده شود. در حالی که همان‌طور که از اسم آن پیداست اگر آقا قصد پرداخت مهریه خانم خود را داشته باشد و هر دو سر این موضوع رضایت داشته باشند دادگاه به این تصمیم احترام گذاشته و قابل اجرا است. 

برای مثال زوجین می‌توانند توافق کنند که مهریه خانم به صورت یک‌جا یا در قالب اقساط به خانم پرداخت شود. یا قسمتی از مهریه بخشیده و قسمت دیگر به خانم پرداخت شود. نفقه نیز به همین روال است و هر تصمیمی که زوجین توافق داشته باشند قابل اجرا است. 

در خصوص حضانت فرزند باید توضیح دهیم که سن قانونی حضانت فرزند دختر و پسر تا 7 سالگی با مادر است. حضانت فرزند دختر از 7 تا 9 و فرزند پسر از 7 تا 15 سالگی با پدر است. بعد از این سن از مدار حضانت خارج شده و تصمیم با خودشان است که با پدر یا مادر زندگی کنند. اما موضوع حضانت فرزند هم مانند توافقات مالی برعهده زوجین است. برای مثال اگر زوجین توافقی غیر از سن قانونی برای حضانت فرزند خود داشته باشند (که با مصلحت فرزند مغایرت نداشته باشد) قابل اجرا است.

 موسسه حقوقی دادنیک

استرداد جهیزیه نیز مانند موضوعات دیگر به صورت کامل بر عهده تصمیم زوجین است. خانم و آقا می‌توانند توافق کنند که خانم همه جهیزیه را از منزل مشترک خارج کند یا همه وسایل خانه را آقا از منزل مشترک خارج کنند. یا قسمتی از وسایل برای خانم و قسمت دیگر برای آقا باشد. 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طلاق توافقی مطرح است انجام این طلاق به کمک وکیل طلاق توافقی یا زوجین است. طبق قانون قدیم زوجینی که قصد طلاق به صورت توافقی را داشتند به دفتر ثبت طلاق مراجعه کرده و رضایت خود را نسبت به جاری شدن صیغه طلاق اقدام می‌کنند. اما با توجه به قوانین امروز زوجین باید ابتدا به جلسات مشاوره بهزیستی مراجعه کرده تا گواهی عدم امکان سازش را دریافت کنند. بعد از دریافت گواهی می‌توانند به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرده تا ثبت دادخواست انجام دهند.

سپس در زمان مشخص شده به جلسات دادگاه مراجعه می‌کنند. این پروسه ممکن است بین 6 تا 9 ماه زمان ببرد که حضور هر دو نفر در همه جلسات اجباری است. اما گاها ممکن است زوجین امکان حضور در این جلسات را نداشته باشند که در این صورت می‌توانند به وکیل طلاق توافقی وکالت دهند. حضور وکیل طلاق توافقی همچنین باعث تسریع روند انجام پرونده می‌شود. 

وکیل در ایران 

مراحلی که برای شما توضیح دادیم برای ایرانیان داخل و خارج از کشور یکسان است. به این معنا که زوجینی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند باید در ایران حضور پیدا کنند تا بتوانند برای طلاق توافقی اقدام کنند. اما اگر قصد حضور در ایران به دلیل مشغله‌های فراوان را ندارند، می‌توانند به وکیل در ایران وکالت دهند تا بدون نیاز به حضور دادنامه طلاق صادر شود. دو راه برای ثبت وکالت به وکیل در ایران وجود دارد. ثبت نام در سامانه ثنا (متعلق به قوه قضاییه) و یا ثبت نام در سامانه میخک (متعلق به وزارت امور خارجه) شرایط را برای وکالت دادن به وکیل در ایران فراهم می‌کند. 

همان طور که در ابتدای متن توضیح دادیم در صورتی که نیاز وکیل طلاق توافقی دارید می‌توانید از طریق واتس‌اپ با کارشناسان موسسه حقوقی دادنیک در ارتباط باشید. بعد از دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان وکیل مربوطه را به شما معرفی می‌کنند تا در جهت تسریع پرونده به شما کمک کنند

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.