مخاطبان پرسیده اند: چرا ارتودنسی نامرئی از همه ارتودنسی ها گران تر است؟

شواهد میدانی نشان می دهد که قیمت ارتودنسی نامرئی در سال ۱۴۰۰ برای هر فک از ۸ میلیون شروع می شود و همین طور بالا و بالاتر می رود. در این گزارش از عوامل افزایش قیمت این روش از ارتودنسی خواهیم گفت و یک جایگزین مناسب برای این روش درمانی پیشنهاد خواهیم داد.  

چرا ارتودنسی نامریی گران تر است؟

کم تر کسی هست که حاضر باشد سیم های ارتودنسی و بریس ها را در دهان خود این طرف و آن طرف ببرد، با آن ها لبخند بزند و یا در جمع های دوستانه شرکت کند. به خاطر همین خیلی ها ارتودنسی نامرئی را به عنوان یکی از بهترین گزینه های درمان به روش ارتودنسی انتخاب می کنند اما تا به قیمت های سرسام آور این روش ترمیمی بر خورد می کنند، پا پس می کشند. 

جدول تعرفه ارتودنسی نامرئی

قبل از هر چیز بگذارید نگاهی بیندازیم به تعرفه ارتودنسی نامرئی:

جدول قیمت ارتودنسی

همانطور که در جدول بالا هم پیداست، انواع ارتودنسی نامرئی نقش بسیار مهمی در تعیین هزینه ها دارند. در این میان ارتودنسی لینگوال بالاترین قیمت را دارد و ارتودنسی پلاک شفاف از دیگر انواع این ارتودنسی ارزان تر است. اما این تنها عامل تعیین کننده قیمت ارتودنسی نامرئی نیست. دیگر عوامل عبارتند از:

• کلینیکی که به آن مراجعه می کنید

• میزان خرابی دندان

• مهارت متخصص ارتودنسی

• سن بیمار

با وجود این بسیاری از مخاطبان می پرسند چرا باید این همه پول بالای ارتودنسی نامرئی یک فک داد؟! پیدا کردن جواب این سوال خیلی هم سخت نیست. واضح است: الاینرها برای آماده سازی باید به آزمایشگاه بروند. ممکن است بپرسید خیلی از انواع روکش ها هم در آزمایشگاه بازسازی می شوند و با این همه، مثل ارتودنسی نامرئی گران نیستند. 

ارتودنسی نامرئی

علت هزینه های بالای ارتودنسی نامرئی

واقعیت این است که مواد به کار رفته در ساخت این الاینرها گرانتر از چیزی اند که فکرش را می کنید. مثلا همین smart track، یک چیز پلاستیکی که در ساخت اینویزیلاین نقش مهمی ایفا می کند. این ماده پلاستیکی کیفیت درجه اولی دارد و مُختصِ ارتودنسی دندان است. در ادامه با دیگر عواملی تاثیرگذار در گرانی ارتودنسی نامرئی آشنا خواهید شد:

• استفاده از ماده منحصر به فرد smart track  در ساخت اینویزیلاین

• استفاده ازابزار پیشرفته برای نصب ارتودنسی

• استفاده از تصویربرداری سه بعدی iTero

• استفاده از نرم افزارهای مدلسازی پیشرفته

در نتیجه متریال و ابزاری که در ساخت آزمایشگاهی اینویزیلاین نقش دارند، عوامل بسیار تاثیرگذاری در گرانی ارتودنسی نامرئی اند. پرسش اما اینجاست که آیا این همه هزینه برای ارتودنسی نامرئی دندان ارزشش را دارد؟

ارتودنسی-نامرئی

آیا ارتودنسی نامرئی ارزش این همه هزینه کردن را دارد؟

این اولین سوالی است که بلافاصله پس از مطالعه جدول تعرفه ارتودنسی نامرئی در ذهن متبادر می شود. اینکه بالاخره آیا می ارزد آن همه پول بدهیم و ارتودنسی نامرئی انجام دهیم؟! بله! بی تردید ارزشش را دارد. کافی است نگاهی به مزایای ارتودنسی نامرئی بیندازید تا شما هم با ما هم نظر بشوید:

به راحتی تمیز می شود

تحمل بریس های سنتی کار سختی است، به ویژه وقتی می خواهید به میهمانی بروید، چیزی بخورید و لذت ببرید و در آخر بریس ها را تمیز کنید، حسابی به دردسر می افتید. اما الاینرهای ارتودنسی نامرئی را می توانید خیلی راحت از دهان تان خارج کنید، تر و تمیزش کنید و دوباره بگذارید سر جایش.

لازم نیست هر بار به پزشک مراجعه کرد

یکی از گرفتاری های بریس سنتی این است که باید دائما به دندانپزشک مراجعه کنید تا او سیم ها را تنگ کند اما برای تنظیم اینویزیلاین ها نیازی ندارید که هر دفعه بروید پیش دندانپزشک.

برای همه سنین مناسب است

معمولا پزشکان توصیه می کنند که برای کار گذاشتن اینویزیلاین روی دندان کودکان تان چند سالی صبر کنید و بگذارید او به دوره نوجوانی برسد و آن وقت دست به کار شوید. دلیلش هم این است که کودکان توان نگهداری و مراقبت لازم را ندارند. با وجود این اینویزیلاین برای همه سنین از نوجوانی تا بزرگسالی مناسب است. 

درد ندارد

هر بار که برای تنظیم بریس های سنتی به دندانپزشکی می روید و یا حتی وقتی در خانه مشغول جویدن غذا هستید ممکن است مجبور باشید برای یک دوره هر چقدر کوتاه دردی تحمل کنید. درحالیکه در ارتودنسی نامرئی نیازی نیست دائما اینویزیلاین ها را تنظیم کنید. همین طور می توانید هنگام غذا خوردن به راحتی از دهانتان درش بیاورید و باز از نو بگذارید سرجایش.

چه جایگزینی برای ارتودنسی نامرئی وجود دارد؟

هزینه ارتودنسی، به خصوص ارتودنسی نامرئی بسیاری را به این فکر می اندازد که بگردند و جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنند. باندینگ دندان یکی از این راه های جایگزین است. در این روش از رزین کامپوزیت برای درمان ناهنجاری های دندان استفاده می کنند. خوبی اش این است که هم یک روزه انجام می شود و هم هزینه بسیار پایین تری دارد. با وجود این باندینگ دندان به اندازه ارتودنسی کارامد نیست و خیلی زود مقاومتش را از دست می دهد. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.