«بانجی جامپینگ» گنجنامه دومین سکوی پرش در  خاورمیانه!

روانشناسان، جامعه‌شناسان و مردم‌شناس‌‎ها، هر کدام به نوعی این حس‌های آدمی را تعریف و تعبیر می‌کنند و برای افزایش یا کاهش آن نسخه می‌پیچند؛ اما آنچه مسلم است، وجود چنین حس‌هایی در تمام آدم‌هاست، حس‌هایی که برخی می‌توانند منفی‌های آن را کمترل کنند و مثبت‌هایش را افزایش دهند، و عده‌ای نمی‌توانند.

این توانستن و نتوانستن، گاهی فطری (وراثتی‌ست و با شما به دنیا آمده) و برخی جاها هم اکتسابی (آنچه از راه سعی و کوشش بدست می‌آید) است؛ یعنی می‌تواند با ممارست، تمرین و تفریح تغییر کند.

راه‌های کنترل یا افزایش حس‌هایی که بر شمردیم در آدمی دو مسیر دارد، مسیر اول درون آدم‌ها و راه دوم در بیرون و خارج از اختیار انسان‌هاست. در یک حالت اولیه و طبیعی، انسان‌ها نیازمند این هستند که روح خود را به آرامش برسانند.

بدیهی است که روح به عنوان راه‌برنده‌ی جسم، تمایلاتی دارد که فقط با خوردن و خوابیدن و برطرف کردن نیازهای جسمی، برطرف نمی‌شود، بنابراین نیاز به این دارد که  به خواسته‌هایش توجه شود. 

آدم‌هایی که زندگی عادی، سالم و طبیعی دارند، آدم‌هایی که بدن سالم و صحت عقل دارند، آدم‌هایی هستند که توانسته‌اند تعادلی بین خواسته‌های روح و جسم‌شان ایجاد کنند.  روح هم نیاز به تفریح دارد. تفریح روح آن چیزی است که ما از وراثت، خانواده، اجتماع، مراکز آموزشی و تربیتی و ورزشی آموخته‌ایم و بر اساس سلیقه به برخی از آن‌ها میدان بیشتری داده‌ایم.  

همانطور که برخی از اتفاقات برای جسم ما مضر است، برای روح هم برخی رخدادها مفید نیست. از همین روست که امروزه بسیار زیاد مردم از انرژی‌های مثبت و منفی صحبت می‌کنند، این‌ها به تعبیر ساده همان غذای سالم و ناسالم برای بدن است.

ما تا می‌توانیم باید انرژی‌های مثبت را دریافت کنیم و این دست نمی‌دهد مگر اینکه هم در کلام، هم در رفتار و هم در اندیشه، از انرژی‌های منفی دوری کنیم، هیجانات درونی ما اگر به درستی تخلیه نشوند ممکن است در مسیرهای انحرافی از درون ما بیرون بیایند؛ ورزش، ورزش‌های هیجانی در این راه خیلی به ما کمک می‌کنند که ما به درستی و در مسیر خوب، این هیجانات را تخلیه می‌کنیم. 

IMG_0325

از میان هیجاناتی که باعث می‌شود، تخلیه هیجانات روحی ایجاد شود می‌توان به انواع ورزش‌های هوایی (کایت‌سرفینگ، پاراگلایدر، تونل باد، پرواز با لباس بالدار یا وینگسوت، و ...)، دریایی (جت‌اسکی، موج‌سواری و ...) اشاره کرد. شاید از میان این ورزش‌های پرشی، ورزشی که بیش از بقیه برای عموم مردم قابل دسترسی است «بانجی جامپینگ» باشد. 

همدان از جمله استان‌هایی است که در دهکده گردشگری گنجنامه دارای «بانجی جامپینگ» است. حالب است بدانید که «بانجی جامپینگ» همدان، بلندترین بانجی در ایران با ارتفاع 42 متر و دومین بانجی دوبال (سکوی پرش) خاورمیانه است. این بانجی محدودیتی برای پرش خانم و آقا ندارد و افرادی که از 45 تا 90 کیلو وزن دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند. 

سورتمه ریلی گنجنامه

سورتمه، البته به اندازه‌ی «بانجی جامپینگ» نمی‌تواند در شما باعث ترشح آدرنالین شود، اما در نوع خود، و برای آدم‌هایی که کمتر حاضر به ریسک هستند یا وزن‌شان زیاد است بهترین پیشنهاد است. 

94d47227-a2e6-4bd0-b87f-ebb82e80066a

طول مسیر سورتمه ریلی گنجنامه، 1150 متر است، و در دل طبیعت الوند شما را به سرعتی معادل 45 کیلومتر بر ساعت به گونه‌ای حرکت می‌دهد که احساس خوشایندی داشته باشید، حُسن دیگر سورتمه نسبت به «بانجی جامپینگ» این است که می‌توانید کودکان خود را هم همراه‌تان داشته باشید، خانم‌ها هم ترجیح می‌دهند تخلیه هیجان را با سورتمه امتحان کنند تا «بانجی جامپینگ».  

غار آکواریوم گنجنامه

هر جا اسم غار می‌آید، ناخداگاه به یاد غار علیصدر می‌افتیم، همان جایی ویکی‌پدیا در معرفی‌اش می‌گوید: «یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است». همچنین علیصدر دارای طولانی‌ترین مسیر قایقرانی درون غار در جهان است، اما غار آکواریوم اگرچه در همدان است اما با غار علیصدر چندین کیلومتر فاصله دارد.  

اینجا – یعنی در غار آکواریوم گنجنامه - خبری از تخلیه هیجانات درونی نیست، اینجا بیش از اینکه بخواهید تخلیه انرژی کنید، می‌توانید مخلوقات زیبای خداوند را ببینید و لذت ببرید، به نوعی بعد از تخلیه انرژی در بانجی و سورتمه، می‌توانید برای گرفتن انرژی‌های مثبت به سراغ غار آکواریوم بروید.

AVOH9420

 «در ساخت این غار آکواریوم که از غار علی‌صدر همدان الهام گرفته شده، تلفیقی از سنگ و صخره به زیبایی تمام در کنار آب به کار رفته‌اند که برای مسافران و گردشگران تور همدان بسیار جذاب است».

آنطور که دهکده گردشگری گنجنامه به گردشگران اعلام کرده: «غار آکواریوم گنجنامه بزرگترین غار مصنوعی کشور است که پروژه ساخت آن در سال ۱۳۹۰ آغاز شده، آکواریوم در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با مساحت نزدیک به هزار متر مربع توسط مجسمه‌سازان حرفه ای ایرانی و خارجی ساخته شده است.» 

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.