ضرورت آزادسازی قیمت‌ها در زنجیره فولاد

 مدیرعامل شرکت فولادیار کوروش، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی ضمن بیان این مطلب، گفت: شرکت ما تولیدکننده انواع مصنوعات فلزی است که به عنوان مواد اولیه در سقف، دیوار، نما و سایر قسمت‌ها در صنعت ساختمان به کار برده می‌شود.

آرش مرعشی با اشاره به فعالیت‌های شرکت تولیدی و صنعتی فولادیار کوروش، افزود: این شرکت در سال ۱۳۹۵، در زمینه تولید مصنوعات فلزی از ورق‌های رنگی، گالوانیزه و سرد با ظرفیت ۱۲۰ هزار تن انواع فرمینگ و ۴۷هزار تن برش‌های طولی و عرضی در سال، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی هدف از شرکت در نمایشگاه بین‌المللی متالورژی را معرفی محصولات این شرکت به مشتریان، متخصصان و فعالان صنعت فولاد عنوان کرد و گفت: نمایشگاه متالورژی ۱۴۰۰ فرصت خوبی است که فعالان صنعت فولاد از محصولات تولیدی یکدیگر مطلع و با یکدیگر آشنا  و همچنین مشتریان از توانایی تولیدی شرکت‌ها آگاه شوند.

 اشتغال ۱۰۰ نفر نیروی کار در سال ۱۴۰۱

مرعشی با اشاره به پیاده سازی طرح توسعه برای تولید انواع پروفیل از ورق‌های گرم، سرد و گالوانیزه فولادی به ظرفیت سالانه ۱۸۰ هزار تن، توضیح داد: زیر ساخت‌های ابنیه و تاسیساتی این طرح آماده است و منتظر نصب و آماده شدن خطوط تولید اروپایی خریداری شده هستیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این طرح توسعه به بهره‌برداری برسد که زمینه برای اشتغال ۱۰۰ نفر نیروی کار جدید در این شرکت و ورود به بازار‌های صادراتی محصولات تولیدی فراهم شود.

آرش مرعشی

مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش، تصریح کرد: محصولات ساختمانی که این شرکت عرضه می‌کند شامل سقف برای سوله‌های صنعتی، کشاورزی و دامپروری، عرشه‌های فولادی به عنوان سقف طبقات در ساختمان‌های بلند مرتبه و همچنین مصنوعات فلزی به کار رفته در سیستم‌های الکتریکی و تهویه ساختمان شامل تابلوهای برق، رایزر‌ها، کانال‌های هوارسانی و برج‌های خنک‌کننده است. وی خاطرنشان کرد: سایر محصولات این شرکت شامل ورق‌های رنگی به طرح سفال برای به کارگیری در ساختمان‌ها و ویلا‌ها در شمال کشور و مناطق ییلاقی و همچنین بخشی از تولیدات ما در سقف‌های کاذب و نماهای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 ثبات اقتصادی، مهم ترین خواسته فعالان اقتصادی

مرعشی، مهم‌ترین انتظار فعالان اقتصادی از دولت جدید را ثبات اقتصادی اعلام کرد و افزود: در واقع رشد اقتصادی در شرایط ثبات اقتصادی و روشن بودن افق آینده برای سرمایه‌گذاری و تولید تحقق پیدا می‌کند. وی همچنین کنترل نوسانات نرخ ارز و قیمت‌های مواد اولیه را از دیگر دغدغه‌های تولیدکنندگان بر شمرد.

این فعال اقتصادی در خصوص قطعی برق و تاثیر آن بر روند کاری و فعالیت شرکت‌ها، اظهار کرد: در تیر و مرداد امسال قطعی برق سبب کاهش تولید فولاد در کشور و اختلال در تامین مواد اولیه بسیاری از شرکت‌ها شد و این اختلال سبب افزایش کاذب قیمت مواد اولیه و به تبع آن محصولات شد. مدیر عامل شرکت فولادیار کوروش، در خصوص تامین مواد اولیه از بورس کالا نیز افزود: در یک سال‌و‌نیم گذشته شرکت‌های تولید کننده فولاد موظف شدند محصولات خود را در بورس کالا عرضه کنند و این اتفاق مثبتی بود، ولی برخی از قوانین دست‌و پاگیر نظیر محدودیت‌های خرید و همچنین محدودیت عرضه برخی از تولیدکنندگان در بورس کالا سبب بروز مشکلاتی شده است.

 تمرکز بر عرضه و تقاضا به جای قیمت‌گذاری دستوری

وی با تاکید بر اینکه باید دقت نظر لازم در خصوص تهیه شیوه‌نامه‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: باید از قیمت‌گذاری دستوری در زنجیره فولاد خودداری کرد و تمرکز را روی عرضه و تقاضا معطوف کرد و با تنظیم عرضه، ثبات را به قیمت‌ها و صنعت فولاد بازگرداند.

مرعشی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته، قیمت‌گذاری سنگ‌آهن و سایر مواد اولیه به صورت دستوری باعث شده  سرمایه‌گذاری در صنایع بالا دستی فولاد کمتر باشد و بیم از مشکلات تامین مواد اولیه در آینده برای کل صنعت فولاد کشور وجود داشته باشد. وی با بیان اینکه در کل زنجیره ارزش صنعت فولاد کشور قیمت‌ها از مواد اولیه تا محصولات نهایی باید متناسب با قیمت جهانی باشد، خاطرنشان کرد: تنها در این صورت است که کل زنجیره فولاد می‌تواند رشد و پیشرفت پایداری داشته باشد که به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور و همچنین صادرات محصولات فولادی نهایی در آینده‌ای نزدیک دست پیدا می‌کنیم.

 به زودی ۲۰درصد سهم بازار را از آن خود می‌کنیم

مرعشی با اشاره به اینکه شرکت فولادیار کوروش با ارائه محصولات باکیفیت و استفاده از جدیدترین و آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا، در این نمایشگاه حضور به عمل آورده است، یادآور شد: رسیدن به ۲۰ درصد سهم بازار ورق‌های فولادی سرد و پوشش‌دار و مصنوعات آن در ایران و حضور فعال در بازارهای صادراتی کشورهای همسایه در زمینه تخصصی شرکت، چشم‌انداز ما است که در این مسیر گام‌های مهمی ‌برداشته‌ایم.

به گفته مرعشی، گروه شرکت‌های  فولادیار، نقش مهمی ‌در توسعه صنعت ایران از طریق ارتباط نزدیک و شراکت تجاری با تولیدکنندگان ورق‌های فولادی و همچنین تامین دائمی‌ مواد اولیه صنایع زیردستی دارد. وی همچنین با اشاره به تولید انواع مصنوعات فلزی با استفاده از تکنولوژی به روزجهانی، افزود: این شرکت سهم بزرگی در تغییر فرهنگ بازار عرضه و تقاضای ورق‌های فولادی و مصنوعات آن از روش سنتی به روش مدرن و علمی ‌از طریق نوآوری و بهبود فرآیندها و توجه ویژه به نیاز مشتریان دارد.

http://www.fouladyargroup.com/

https://www.aparat.com/fouladyar

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.