متافو فرصتی برای حضور در کنار بزرگان فولاد

در حقیقت نمایشگاه ها به عنوان پلی نیرومند میان تولیدکننده و مصرف کننده عمل می کنند و اماکن ارائه این محصولات را در سطح بین المللی فراهم می نمایند.

کشور ما به عنوان یک کشور در حال توسعه نیاز فراوانی به وارد کردن اندیشه ها و تکنولوژی هایی دارد که بتواند از آن ها به طور صحیح در مسیر رشد و توسعه اقتصاد داخلی خود استفاده کند و نیز به عرضه توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه خود بپردازد و آن ها را در عرصه جهانی معرفی نماید.

نمایشگاه متافو یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های تخصصی و بین المللی در حوزه متالورژی بوده و حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای این منظور است و در آن با جلب مخاطبین به تبادل اطلاعات و تجارت در حوزه های مختلف صنعت پرداخته می شود.

این نمایشگاه فرصت مناسبی را برای صاحبان صنایع در زمینه های مختلف فولاد، ریخته گری، قالب سازی، آهنگری، معدن و صنایع معدنی، صنایع سرامیک و نسوزها، فلزات غیر آهنی و شیرهای صنعتی فراهم نموده تا آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند. نخستین دوره نمایشگاه متافو در سال ۷۷ برگزار شد و اکنون با اعتبار بیش از هفده سال برگزاری به یکی از بزرگ ترین رویدادهای صنعت کشور تبدیل گشته است.

اهداف برگزاری نمایشگاه متافو

  • شناسایی صنعتگران و تولیدکنندگان در رشته های مختلف صنعتی در سراسر کشور و اطلاع از توان تولیدی و کیفیت عرضه کالاها و توسعه صادرات کالاهای تولیدی کشور در زمینه های مختلف صنعتی مانند فولاد و ریخته گری.

  • اطلاع از موانع و مشکلات در راه تولید و ارائه نظرات و پیشنهادها از سوی صاحبان صنایع مختلف جهت بهبود شرایط تولیدی محصولات

  • تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری به منظور توسعه مبادلات اقتصادی و مقایسه مصنوعات داخلی با فرآورده های خارجی به منظور رشد کیفی اقتصادی و رقابت سالم

  • ایجاد زمینه مساعد برای معرفی آخرین پدیده های صنعتی

  • ایجاد تسهیلات لازم در جهت رشد بخش های مختلف اقتصادی از طریق همکاری های ملی و بین المللی

  • ایجاد زمینه مساعد برای نمایش کالاهای صادراتی جهت رشد و توسعه صادرات 

  • آشنایی بازدیدکنندگان ایرانی با کالا و تکنولوژی خارجی و انتخاب اصلح از میان آن ها

  • ایجاد جو مناسب جهت پروژه های سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف اقتصادی بین جمهوری اسلامی و سایر ملل

  • بسط و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با سایر ملل

آثار اقتصادی برگزاری نمایشگاه متافو

افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی و گسترش ابعاد بازرگانی خارجی نیاز به تلاش سازنده و کوشش پیگیر دارد و بدیهی است که افزایش مبادلات تجاری در سطح بین المللی در مقیاسی وسیع موجبات رونق و شکوفایی اقتصادی کشورها را فراهم می نماید. بدون تردید تشکیل نمایشگاه های بین المللی به عنوان عامل مهم برقراری ارتباط نزدیک تر میان بازارهای جهان به توسعه بازرگانی کشورهایی که در برپایی یک نمایشگاه بین المللی با یکدیگر مشارکت می کنند، کمک شایان توجهی می نماید.

از نتایج بسیار مهم برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران متافو، عقد قراردادهای عمده و انجام سرمایه گذاری های مشترک بین بخش های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای شرکت کننده می باشد که در مقیاس قابل توجهی بر روابط بازرگانی خارجی کشور تاثیری مثبت می گذارد.

سرمایه گذاری های مشترکی که در طول برگزاری نمایشگاه بین شرکت کننده ها صورت می گیرد آغازی است برای به وجود آمدن واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ داخل کشور که طبیعتا اشتغال بیشتر و درآمد افزون تر را برای مردم بومی با خود به ارمغان می آورد.

علاوه بر این تشکیل نمایشگاه متافو به افزایش دانش و شناخت بازدیدکنندگان کمک نموده و بازدیدکنندگان از هر قشر و طبقه با اطلاعات جدیدی که به دست می آورند بر غنای علمی خود و جامعه می افزایند.

آثار اجتماعی نمایشگاه متافو

امروزه صنعت جهانگردی در بسیاری از کشورهای جهان درصد قابل توجهی از درآمدهای ملی را به خود اختصاص داده است و بدین لحاظ دولت ها می کوشند با بهره گیری از ابزارهای متعدد و متنوع جهانگردان خارجی را جذب نمایند. در این خصوص نمایشگاه های بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردارند چراکه در زمان برپایی نمایشگاه ها گروه کثیری از کشورهای مختلف جهت شرکت در نمایشگاه راهی کشور می گردند. 

چرا باید در نمایشگاه متافو شرکت کنیم؟

مشارکت در یک نمایشگاه جهانی بهترین فرصت را به شرکت کنندگان می دهد تا از آن طریق کالاهای خود را در عرصه رقابت های بین المللی محک بزنند.

با شرکت در نمایشگاه متافو می توانید فرصت بررسی بازار را به دست آورید. با ارائه نمونه ای از یک تولید جدید در نمایشگاه، شرایط مناسبی برای شناساندن آن به بازدیدکنندگانی که به غرفه مراجعه می کنند فراهم می شود. گرچه ممکن است در میان بازدیدکنندگان رقبایی نیز وجود داشته باشد ولی به هرحال این کاری است که به خطر آن می ارزد.

حضور رسانه های گروهی در نمایشگاه مانند رادیو، تلویزیون و رسانه های اقتصادی به شرکت کنندگان فرصت می دهد تا از این رسانه ها به بهترین طریق ممکن استفاده نمایند.

نمایشگاه یک محیط آزاد و در عین حال بی طرف است. در یک نمایشگاه بین المللی، خریدار و فروشنده در محیطی به دور از دغدغه های اداری با یکدیگر مذاکره نموده و به نتایج مهمی می رسند که در نهایت به عقد قراردادهای کلان ختم می شود.

در هر حال نمایشگاه متافو را می توان یکی از بزرگ ترین رویدادهای حوزه فولاد و صنایع وابسته به شمار آورد و شرکت در این نمایشگاه به تمامی دوستداران و فعالان صنعت توصیه می گردد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.