«سوگ یار» روی صحنه رفت

در آستانه اربعین حسینی تعزیه ملی «سوگ یار» با حضور مسئولان شهر پرند، شهرستان رباط‌کریم و شهروندان این شهر به مدت ۱۰ شب از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۵ مهر به صورت رایگان برای عموم اجرا می‌شود.

طی این مدت، تعزیه‌های شهادت حر بن یزید ریاحی و حضرت عباس (ع) با حضور اساتید تعزیه‌خوانی، در فاز چهار شهر جدید پرند (روبروی دفتر شرکت عمران پرند) و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی روی صحنه می‌رود.

محسن وطن خواهی، مدیر عامل شرکت عمران شهر پرند در حاشیه اجرای این تعزیه گفت: این اجرا اولین اجرای تعزیه ملی در سطح کشور با حضور اساتید برجسته و هنرمندان کشوری و بازیگران ، ادوات و تجهیزات و سوارکاران اسب و کاروان شترها با موضوع دشت کربلا و شهادت امام حسین (ع) صحنه آرایی و اجرا شد.

وی افزود: سعی کردیم به منظور تعظیم شعائر اسلامی و مذهبی، برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی برای شهروندان در شهر پرند اجرا کنیم و در همین راستا ایجاد بستر و مکان های اختصاصی برای امور فرهنگی در دستور کار شرکت عمران می باشد که برخی از آنها در دست‌ اقدام است.

تعزیه1

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند عنوان کرد: امور فرهنگی و هنری، تعزیه خوانی و اجرای نمایش‌های مذهبی نیاز به مکان های خاص و تکیه دارد و کمبود این مکان در کارهای فرهنگی احساس می شود، به همین مناسبت، شرکت عمران برنامه ای را برای احداث چنین مکانی درنظر دارد تا بتواند چنین برنامه های مذهبی را برای شهروندان اجر نماید.

تعزیه2

تعزیه و تعزیه خوانی به عنوان یکی از نمادهای مهم عزاداری امام حسین (ع) از دیر باز در ایران جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته است. اهمیت تعزیه در ایران به گونه‌ای بوده که در طول دو ماه محرم و صفر حدود ۶۰۰ مراسم تعزیه در سراسر کشور برگزار می‌شده است. در هر شب ماه محرم و متناسب با منصوب شدن هر یک از این شب‌ها به یکی از یاران و اولاد امام حسین (ع)، تعزیه گردانی می‌شود.

تعزیه های حضرت مسلم بن عقیل، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت عباس (ع)، تعزیه طفلان زینب (س) و در روز عاشورا نیز تعزیه امام حسین (ع) خوانده می‌شود. از دیدگاه اسلام شکل و صورت عزاداری باید به گونه‌ای باشد که بتواند هسته و محتوای اصلی پیام عاشورا را به مردم ابلاغ و باور انسان ها را نسبت به آنها تقویت کند.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.