فاز نخست "کارخانه شیرخشک" بروجرد در آستانه افتتاح

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صنایع عمومی تامین، فاز اول کارخانه شیر خشک با ظرفیت ۳۰۰ تن آماده بهره‌برداری است و با بهره برداری کامل از پروژه شیر خشک، این کارخانه به یک مجموعه تولیدی تبدیل خواهد شد و می‌توان ۸۰۰ تن شیری که در لرستان و شهرهای همجوار تولید می‌شود را در بروجرد فرآوری کرد. 

براساس این گزارش، هلدینگ صنایع عمومی تامین، در راستای سیاست‌های حمایتی شستا در حوزه پدافند غیرعامل اقدام به تکمیل زنجیره لبنی و سلامت، به عنوان محصولات استراتژیک سلامت کرده است و با هدف‌گذاری تولید یک میلیون تن شیر در روز، اقدام به راه اندازی کارخانه شیر خشک بروجرد، با هدف راه اندازی خطوط تولید شیرخشک، خامه و کره جهت تکمیل زنجیره خود نموده است.

پروژه مهم تولید شیر خشک را می‌توان بستر مناسبی، برای توجیه اقتصادی واحدهای دامپروری که هلدینگ صنایع عمومی تامین، در نقاط مختلف کشور احداث کرده و در دستور کار قرار داده است دانست. همچنین این پروژه در کنار دیگر ظرفیت‌های شهرستان بروجرد می‌تواند زمینه تحول در حوزه اشتغال و اقتصاد در شهرستان را فراهم کند.

کارخانه شیر

گفتنی است این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۶۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت تولید سالانه حدودا ۶۰۰۰ تن شیر خشک اسکیم و ۶۰۰۰ تن خامه ۴۰ درصد و اشتغالزایی مستقیم برای ۴۲ نفر آماده بهره برداری می باشد.

کارخانه شیر خشک

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.