خدمات مالیاتی چیست و شامل چه خدماتی می شوند؟

سازمان امور مالیاتی، کلیه اشخاص مشمول مالیات را طبقه بندی نموده و بر اساس معیارهای کارشناسی شده، تکالیف مشخصی را برای ایشان تعیین نموده است. یک کارشناس امور مالیاتی نیز ممکن است در یک یا چند مورد از حوزه های مالیاتی تخصص داشته باشد، خدماتی که از اولین مراحل ثبت نام مالیاتی شروع و به تخصصی ترین قسمتهای آن مانند لایحه نویسی در پرونده های مالیاتی و ارائه گزارشات خاص به اداره امور مالیاتی ختم می شود.

شرکت حسابداری اقتصاد قرن، مجموعه ای از کارشناسان مالی است که علاوه بر تخصص در حوزه های حسابداری و حسابرسی، انواع خدمات مالیاتی از قبیل تهیه، تنظیم و ارسال اظهارنامه های عملکرد و ارزش افزوده، تهیه صورتهای مالی،  تهیه صورت معاملات فصلی ( ماده 169)، تهیه لیست مالیات بر حقوق ماهیانه و ارائه مشاوره های کاربردی مالیاتی را ارائه می نماید.

خدمات مالیاتی شامل چه مواردی می شود؟

خدمات مالیاتی

اظهارنامه مالیات بر عملکرد چیست و چگونه تهیه می شود؟

طبق برنامه ریزی که سازمان امور مالیاتی در قالب قانون تعیین نموده است، مشمولین مالیاتی، بایستی در مهلت های مقرر نسبت به ارائه اطلاعات عملکردی خود اقدام نمایند؛ مهمترین اظهارنامه ای که به نوعی جمع بندی کارکرد یک ساله و وضعیت مالی یک شخص حقیقی یا حقوقی را نشان می دهد، اظهارنامه عملکرد نامیده می شود؛ طبق قانون، اشخاص حقیقی تا سه ماه پس از پایان سال و اشخاص حقوقی چهار ماه پس از پایان آن، برای ارسال این اظهارنامه فرصت دارند.

مهم ترین قسمتهای این اظهارنامه، ترازنامه و صورت سود و زیان می باشد که به تاریخ منتهی به پایان سال تهیه و گزارش می شود؛ در این گزارش، میزان مالیات که به میزان 25 درصد سود ابرازی خود شخص بوده، تعیین شده و باید در مهلت مقرر قانونی پرداخت شود. تهیه اظهارنامه عملکرد، جزو مهمترین خدمات مالیاتی است که متخصصان این حوزه نسبت به تهیه آن اقدام می نمایند و به لحاظ اهمیت این گزارش، پیشنهاد می شود که در تکمیل و ارسال آن، حتما با یک مشاور مالیاتی حرفه ای در ارتباط باشید.

با توجه به این که سازمان امور مالیاتی، اظهارنامه عملکرد را به عنوان گزارش ابرازی خود مؤدی در نظر میگیرد، اهمیت تکمیل آن را دو چندان می نماید، اگر می خواهید اظهارنامه حرفه ای و بدون نقصی داشته باشید، می توانید با متخصصان مالیاتی مجموعه اقتصاد قرن به آدرس اینترنتی www.ithce.ir در ارتباط بوده و از خدمات مالیاتی آنها بهره مند شوید.

اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، اشخاص مشمول این قانون، باید اطلاعات مالی دارای ارزش افزوده خود را در قالبی که در این قانون مشخص شده ارائه نموده و رسید دریافت نمایند؛ این اظهارنامه ها که باید حداکثر تا پانزده روز پس از پایان هر فصل تهیه و ارسال شوند، در صورت بیشتر بودن مالیات ارزش افزوده فروش از مالیات بر ارزش افزوده خرید همان فصل، مقدار مابه التفاوت دریافتی را باید طبق قبضی که سایت ارزش افزوده ارائه میکند، پرداخت نمایند. مهلت پرداخت قبوض، به همان ترتیبی است که برای ارسال این اظهارنامه تعیین گردیده است.

تکمیل و ارسال اظهارنامه های ارزش افزوده پس از پایان هر فصل، جزو خدمات مالیاتی است که شرکت حسابداری اقتصاد قرن سالهاست که به این امر، به صورت تخصصی مبادرت ورزیده است.

صورت معاملات فصلی چیست؟

گزارش صورت معاملات فصلی، که از آن با عنوان تکالیف ماده 169 نیز نام برده می شود، گزارشی است که کلیه معاملات، از جمله خرید، فروش، هزینه و ... یک شخص حقیقی یا حقوقی در آن به تفصیل درج شده و به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود. در این گزارشات هیچ گونه پرداختی به سازمان اتفاق نمی افتد.

طبق قانون، مهلت ارسال این گزارشات، تا 45 روز پس از پایان هر فصل تعیین شده است و باید به این نکته توجه شود که اطلاعات هویتی طرف حساب ها از جمله فروشندگان، خریداران و ... قبل از ارسال، به صورت منظم گردآوری شوند تا در هنگام ارسال، مواردی که تکمیل آنها ضرورت دارند به درستی پر شوند.

ارسال صورت معاملات فصلی، قوانین خاص و پیچیده ای دارد که جزئیات تهیه آن، در طی بخشنامه ها و آیین نامه های مختلف منتشر گردیده است که ممکن است مؤدیان از آنها به خوبی مطلع نباشند، یک مشاور مالیاتی، می تواند کمک مفیدی را در تکمیل این نوع گزارش ارائه نماید.

خدمات تحریر دفاتر قانونی

دفاتر روزنامه و کل، دفاتری هستند که مؤدیان باید هر ساله قبل از شروع سال مالی، با ثبت نام از طریق سامانه ثبت شرکتها، اقدام به دریافت دفاتر به صورت پلمپ کرده و کلیه عملیات مالی را در آن ثبت نمایند؛ تحریر دفاتر، برای کسی که از علم حسابداری و قوانین مخصوص آن مطلع نباشد غیر ممکن است؛ علاوه بر آن، آیین نامه مخصوصی برای این کار منتشر گردیده که باید حتما توسط تحریر کننده آن رعایت گردد. پس از پایان سال مالی، درخواست سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارائه اسناد مدارک، ارسال می شود که باید دفاتر تحریر شده به همراه سایر مدارک، جهت رسیدگی، تحویل سازمان امور مالیاتی گردد. مشاور مالیاتی کسی است که میتواند شما را در تحریر دفاتر و قوانین مربوط به آن راهنمایی نماید.

پیگیری پرونده های مالیاتی، دفاع و لایحه نویسی

پیگیری و دفاع در پرونده های مالیاتی از جمله تخصصی ترین بخش های خدمات مالیاتی به شمار می آید؛ یک مشاور مالیاتی، با اطلاع از جزئی ترین موضوعات قوانین مالیاتی، مشکلات پرونده های مالیاتی را حل و فصل کرده و از این طریق در احقاق حقوق مؤدی موثر واقع می شود. شرکت در جلسات هیئت ها و کمیسیونهای حل اختلاف سازمان امور مالیاتی و تنظیم لایحه، از جمله امور تخصصی است که باید حتما از یک کارشناس متخصص مالیاتی راهنمایی های لازم اخذ گردد.

شرکت حسابداری اقتصاد قرن، به عنوان یکی از برترین شرکتها در زمینه امور مالیاتی، با سالها تجربه توانسته است خدمات مناسب و با کیفیتی را در زمینه های مذکور ارائه نماید. خدمات مالیاتی فوق، تنها بخش کوچکی از خدماتی است که در زمینه های مختلف مالی و مالیاتی توسط این شرکت ارائه می گردد. برای ارتباط با این شرکت و بهره مندی از انواع خدمات مالی و مالیاتی، به آدرس اینترنتی ithce مراجعه و با کارشناسان متخصص این شرکت در ارتباط باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.