تقویت آنتن چیست و انواع دستگاه های تقویت کننده آنتن موبایل؟

 علاوه بر برقراری تماس، آپشن‌های دیگری مانند اتصال به اینترنت و شبکه‌های مجازی جهانی را نیز دارد. تمام این موارد تنها از طریق برقراری و دریافت سیگنال توسط سیم‌کارت داخل گوشی و تقویت آنتن امکان‌پذیر است. حتما تاکنون برایتان پیش آمده است که از عدم آنتن‌دهی مناسب یا اینترنت ضعیف احساس ناخوشایندی تجربه کرده باشید. این مسئله گاهی واقعاً آزاردهنده است چون در مواقع حساس به علت عدم پوشش شبکه نمی‌توانید به بسیاری از کارهای خود رسیدگی کنید. ضمن این که امروزه و در شرایط فعلی اپیدمی کرونا اکثر کارها از طریق اینترنت انجام می‌شوند. تقویت آنتن در این شرایط اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

اگر با تقویت کننده آنتن موبایل آشنا شوید، می‌توانید بسیاری از مشکلات خود را در این زمینه رفع کنید. برای تقویت آنتن موبایل دستگاهی طراحی و تولید شده که می‌تواند آنتن گوشی را افزایش دهد. این دستگاه در واقع سینگنال‌های ضعیف موبایل را تقویت کرده و سوار بر امواج استاندارد باز‌نشر می‌کند. همچنین می‌تواند سرعت اینترنت را افزایش داده و شرایط را برای برقراری یک مکالمه سالم فراهم کند. برای این که بتوانید بهتر با این دستگاه آشنا شوید، باید بدانید که موبایل چگونه کار می‌کند. موبایل در حقیقت یک وسیله ارتباطی است که در هر نقطه‌ای برای برقراری ارتباط به یک بستر ارتباط و یک بستر انتقال احتیاج دارد. در مواقعی که این شرایط برقرار نباشد، دستگاه تقویت تلفن همراه روی کار می‌آید.

مزایای دستگاه تقویت موبایل

دستگاه تقویت کننده موبایل یک سیستم پیشرفته است که از چند اجزا شامل: آنتن بیرونی، آنتن داخلی، تقویت کننده به علاوه آدابتور و کابل تشکیل شده است. به عبارتی این دستگاه یک سیستم بی سیم برای افزایش پذیرش تلفن همراه در شرایط و نقاط مختلف است. این سیستم هیچ محدودیت مکانی ندارد. یعنی می‌توان آن را در مکان‌های مختلف از جمله نقاط کور خارج از شهرها و نقاط مختلف درون شهری مانند فروشگاه‌ها، مراکز تفریحی، سالن‌های مختلف، مراکز اداری، ساختمان‌های مسکونی و تمام مناطقی که پوشش شبکه مناسبی ندارند، نصب کرد. این دستگاه در تمام شهرهای کشور از جمله تهران، اصفهان، شیراز، اراک، مشهد و غیره استفاده می‌شود. استفاده از تقویت آنتن در بسیاری از مناطق درون شهری مانند فروشگاه‌ها به مسئله ای مهم و جنبه اساسی تبدیل شده است. برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید.

اگر فروشگاه‌های مختلف در سطح شهر به دلایل مختلفی مانند استفاده از مصالح ساختمانی سخت، از پوشش شبکه و آنتن دهی ضعیفی برخوردار باشند، قطعا مشتریان آن‌ها تجربه خوشایندی از خرید در آن مکان را نخواهند داشت. هر مرکز فروشی برای فروش بیشتر و سوددهی بالا به مشتری نیاز دارد. از طرفی مشتری هرچه زمان بیشتری را در یک فروشگاه صرف کند، قطعا لوازم بیشتری توجهش را جلب کرده و درصد خرید مشتری افزایش می‌یابد. اینترنت پرسرعت و برقراری تماس‌های بدون مشکل تأثیر بسیاری در میزان جذب مشتری به فروشگاه دارند. به همین دلیل تقویت موبایل در این موارد به مسئله اساسی تبدیل شده است. در فروشگاه‌ها سیگنال تقویت شده از طریق آنتن خارجی به آنتن داخلی منتقل شده و آنتن داخلی سیگنال‌های تقویت شده را بین تمام موبایل‌های داخل فروشگاه باز نشر می‌کند.

تقویت آنتن موبایل

تقویت آنتن نه تنها در فروشگاه‌های مختلف اهمیت دارد، بلکه این مسئله در خانه‌ها و حتی محل کار افراد نیز مطرح می‌شود.‌ به طور مثال تصور کنید در محل کار شما یک اتاق در زیر زمین، سالن ورزشی، استخر و مکان‌های این چنینی است و یا شما ساکن طبقه اول آپارتمان هستید و موانعی مانند آپارتمان‌ها و برج‌های اطراف، شما را در یک نقطه کور قرار داده‌اند. در این صورت تقویت کننده آنتن می‌تواند سیگنال‌های بسیار ضعیف شبکه شما را تقویت کند. بنابراین اگر داخل ساختمان یا ماشین باشید، حتی در نقاط دور، این دستگاه از طریق آنتن درونی، آنتن گوشی شما را تقویت کرده و تلفن همراه شما مورد پذیرش شبکه قرار می‌گیرد.

برای منازل بهتر است از دستگاه تقویت کننده خانگی موبایل استفاده کنید چون از لحاظ هزینه کاملاً به صرفه و اقتصادی است. مهم‌تر از آن می‌تواند به خوبی با دستگاه‌هایی مانند: گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ که به اینترنت وصل هستند، همگام شود و سیگنال‌های سلولی را به سیگنال‌های پر قدرت  3G، 4G،5G تبدیل کند. این دستگاه تقویت آنتن به خوبی تمام خانه را پوشش می‌دهد و از این جهت برای خانه‌هایی که در حاشیه شهرها هستند و یا در نقاط کور قرار دارند بسیار ایده آل است.

تفاوت ریپیتر با تقویت کننده آنتن

امواج فرکانسی موبایل و سیگنال گوشی همراه در شرایط مختلف یکسان نیستند. عوامل بسیاری این امواج را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این عوامل می‌تواند موانع فیزیکی مانند تپه‌های بزرگ، کوه، درخت و جنگل و غیره با موانع مصنوعی مانند مصالح ساختمانی باشد. تقویت آنتن موبایل در این مواقع به قدرت سیگنال اشاره دارد. وقتی سیگنال توسط دستگاه دریافت و تقویت شد و تلفن همراه مورد پذیرش قرار گرفت، این سیگنال در ابتدای پذیرش موبایل، توسط آنتن خارجی ضبط می‌شود. گاهی در بعضی از نقاط قرار می‌گیرید که پوشش شبکه یا آنتن ضعیف است، گاهی نیز ممکن است در محلی باشید که آنتن به کل قطع می‌شود. با توجه به این مسئله می‌توانید تفاوت ریپیتر و تقویت کننده را بهتر درک کنید.

سیگنال‌های دریافتی روی شبکه تلفن همراه از طریق دکل‌های مخابراتی دریافت می‌شوند. وقتی در جایی دکل نتواند اتصال داده را به خوبی انجام دهد، شبکه قطع شده و به اصطلاح تلفن از دسترس خارج می‌شود. به این مناطق نقطه کور گفته می‌شود. در این صورت تقویت کننده با مشکل محدودیت مکانی مواجه می‌شود و دیگر به کار نمی‌آید. تقویت کننده زمانی عملکرد صحیح دارد که آنتن ضعیفی وجود داشته باشد. در این موارد ریپیتر وارد عمل می‌شود. ریپیتر یا تکرار کننده به تجهیزات و سیستمی گفته می‌شود که توان و گین بالاتری نسبت به سیستم تقویت آنتن دارد و به خوبی پاسخگوی انتقال و دریافت داده است. این سیستم طوری طراحی شده است که در وضعیت‌های مختلف عملکرد ثابت، مصرف پایین، راندمان بالا و هدر رفت انرژی بسیار پایینی دارد.

ریپیتر بیشتر در محیط‌های باز مانند: جاده‌ها، روستاها، معادن و غیره کاربرد دارد و به خوبی ضعیف‌ترین امواج گوشی همراه را دریافت و به خوبی تقویت می‌کند. این نوع دستگاه تقویت آنتن موبایل به دو صورت indoor و outdoor  نصب می‌شود و در فضاهای بالای ۱۰۰۰ متر مربع آنتن دهی می‌کند. تشخیص این که در هر منطقه برای پوشش بالای شبکه چه نوع دستگاهی نیاز است، به تخصص نیاز دارید. در این مواقع باید متخصصان و کارشناسان آن را به محل مورد نظر ببرید تا نقطه کور را بررسی کنند و دستگاه تقویت موبایل  مناسب را به شما معرفی کنند.

تقویت آنتن گوشی

انواع دستگاه‌های تقویت کننده آنتن گوشی همراه

تقویت کننده در سه نوع تک باند، دو باند و سه باند یا فول باند وجود دارد. هر سیستم تقویت آنتن با توجه به دکل مخابراتی، تعداد باند فرکانسی، توان و گین برای مناطق مختلف استفاده می‌شوند‌. اگر این تقویت کننده‌ها به درستی انتخاب نشوند عملکرد صحیح را در محل مورد نظر نخواهند داشت. همچنین اگر به درستی استفاده شوند، به خوبی سرعت اینترنت را افزایش می‌دهند و امکان ایجاد مکالمات سالم را فراهم می‌کنند. در ادامه  به معرفی این سیستم‌ها می‌پردازیم.

تقویت کننده تک باند

 این تقویت کننده در مناطقی که از یک بازه فرکانسی برای برقراری ارتباط استفاده می‌شود، سیگنال‌های استاندارد را تقویت می‌کند. به عنوان مثال: تقویت کننده تک باند در روستاها یا حاشیه شهرها که تنها یک اپراتور یا باند فرکانسی مانند ایرانسل یا همراه اول استفاده می‌شود و از سیگنال کمتری نیز برخوردارند، کاربرد دارد. این سیستم تقویت آنتن، باند ۹۰۰ تا ۲۱۰۰ را تقویت می‌کند. با توجه به گین و توانی که دارد، بهترین انتخاب برای آنتن دهی بالا در کانکس‌ها و اتاقک‌های بیرون شهر است.

تقویت کننده دو باند

در مناطق و شهرهای کوچک که دو باند فرکانسی یا دو اپراتور مانند همراه اول و ایرانسل به سیگنال موبایل سرویس می‌دهند، تقویت کننده تک باند در تقویت سیگنال دچار اختلال می‌شود و مشترک با هر سیم کارتی که بخواهد تماس برقرار کند یا از اینترنت آن استفاده کند، به مشکل بر می‌خورد. در این مواقع تقویت کننده دو باند مورد استفاده قرار می‌گیرد چون می‌تواند دو باند فرکانسی را به صورت هم‌زمان تقویت کند.

تقویت کننده سه باند

تقویت کننده سه باند

تقویت آنتن سه باند یا فول باند را می‌توان مناسب‌ترین گزینه برای مناطق مسکونی، اداری، تجاری، فروشگاهی و غیره در سطح شهرها در نظر گرفت. معمولاً در سطح شهرهای بزرگ دکل‌های مخابراتی تمام اپراتورها از قبیل ایرانسل، رایتل، همراه اول، آذرتل و غیره وجود دارد. تقویت کننده فول باند به خوبی تمام باندهای فرکانسی یا اپراتورها را پشتیبانی کرده و پوشش مناسبی برای شبکه آن‌ها در موبایل‌های مختلف ایجاد می‌کند. این سیستم تقویت آنتن موبایل کابردهای بسیاری دارد. این سیستم به مراتب سیگنال‌های  تری جی، فور جی و ال تی ای را افزایش می‌دهد و باعث افزایش و بهبود آنتن دهی در زیر زمین، برج‌ها و مناطق آزاد مانند کوه و تپه می‌شود. همچنین برخی از گوشی‌های ارزان و مدل پایین که از سرعت اینترنت ضعیفی برخوردار هستند را پشتیبانی می‌کند .

بر اساس توضیحاتی که داده شد، به این نتیجه می‌رسیم که برای کدام از سه دستگاه معرفی شده فوق، کاربردهای مختلفی تعریف شده است. این دستگاه‌ها از لحاظ توان، گین، سرعت نت، پشتیبانی اپراتور و غیره با هم تفاوت دارند؛ هر کدام باید به درستی انتخاب شوند تا  بتوانند مشکل ضعیف بودن آنتن را بر طرف کنند. بنابراین در عملکرد صحیح این دستگاه‌ها جای هیچ شکی نیست. با توجه به این که اینترنت به یک بستر بزرگ برای برقراری ارتباط و کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است،  تقویت آنتن و افزایش سرعت نت به یک نیاز اساسی برای بشر تبدیل شده است. هر فرد برای این که بتواند محصولی را به صورت اینترنتی خریداری کند باید از تمام جزئیات آن مطلع شود. این کار با سرچ در اینترنت اتفاق می‌کند که بدون وجود پوشش داده مطمئن، محقق نمی‌شود.

نکته پایانی

در کشور ایران این قابلیت وجود دارد که اگر در موقعیتی قرار گرفتید که شبکه تلفن همراه شما توسط اپراتور آن پشتیبانی نشد و  تقویت آنتن مناسب نیز در آن منطقه نبود، می‌توانید از گزینه تماس اضطراری استفاده کنید. برای برقراری این تماس نوع اپراتور اصلاً مطرح نیست و با هر سیم کارتی می‌توانید با شماره ۱۱۲ تماس برقرار کنید. این تماس فوریتی ارتباط شما را با سازمان هلال اهمر کشور برقرار می‌کند.

تقویت کننده تلفن همراه مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

اگر از مشکل آنتن دهی موبایل خود در محل زندگی یا محل کارتان رنج می‌برید، می‌توانید با خرید یک دستگاه تقویت کننده مشکل خود را بر طرف کنید و به راحتی از اینترنت‌های پر سرعت استفاده کنید. ممکن است شما تخصصی در مورد این تجهیزات نداشته باشید. بنابراین بهتر است از مرکزی خرید کنید که شما را در جهت خرید دستگاه مناسب راهنمایی کنند و خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه دستگاه  تقویت آنتن به سایت مای ریپیتر یا ریپیتر من مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی در عرصه فروش دستگاه‌های تقویت کننده گوشی همراه تجربه‌های موفق بسیاری داشته و مورد رضایت مشتری واقع شده است. لینک زیر ارتباط مستقیم شما را با سایت فروش ریپیتر من برقرار می کند.

https://myrepeater.ir

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.