راه اندازی سرویس خرید اعتباری همراه اولی ها؛ به زودی در اپلیکیشن اوانو

امروز بزرگترین اپراتورهای دنیا به نحوی در صنعت تکنولوژی مالی (فینتک) ورود پیدا کردند چون حوزه پرداخت به عنوان صنعتی با گردش مالی فراوان بیشترین تاثیر را در رشد چرخه اقتصاد کشور دارد و با دیجیتال شدن حوزه پرداخت علاوه بر تعریف سرویس ها و خدمات بیشتر متناسب با نیاز مشتریان می توان این روند گردش مالی را تسهیل و افزایش داد.

طی سال های اخیر این اتفاق در ایران نیز رقم خورده وتوسعه خدمات مالی در دنیای دیجیتال با شتاب بالاتری دنبال شده است. به نحوی که هم اکنون بخش قابل توجهی از جامعه برای انجام امور بانکی خود به بانک ها مراجعه نمی کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با استفاده از اپلیکیشن های مختلف، نیازهای خود را برطرف می کنند.

اپلیکیشن اوانو که تحت نظارت شرکت همراه اول فعالیت می کند نیز با درک این نیاز مهم و اساسی جامعه خدمات بانکی قابل توجهی به کاربران خود ارائه می کند و در تلاش بوده با ایجاد نقاط تمایز و ارائه خدمات عالی رضایت حداکثری کاربران خود را جلب کند.

به همین منظور اوانو روز به روز همکاری خود با بانک های فعال در کشور را توسعه داده و هم اکنون بخش قابل توجهی از بانک های کشور با این اپلیکیشن همکاری می کنند و خدمات متعدد بانکی به کاربران ارائه می شود.

خدمات مالی و بانکی اوانو در حوزه های متعددی از جمله «خرید اعتباری»، « پرداخت با استفاده از مجوز پرداخت یاری»، «اتصال کیف پول اوانو به حساب بانکی»، «کارت به کارت»، «دریافت موجودی»،  «پرداخت انواع قبض» و ... تعریف شده و علاوه بر توسعه روزانه این خدمات، چشم انداز اوانو ارائه کلیه خدمات مالی در بستری امن و با خلق بهترین تجربه برای کاربران است. 

فعالیت اوانو تحت نظارت بانک مرکزی

هم اکنون اوانو مجوز «پرداخت یاری» را از بانک مرکزی دریافت کرده و فرآیند خرید و پرداخت برای کاربران اوانو در این فضا انجام می شود که گام بلندی در راستای ارائه خدمات نوین مالی و بانکی به کاربران است.

خرید اعتباری آسان در اوانو

شرکت همراه اول به منظور توسعه خدمات مالی و بانکی منحصر به فرد به کاربران اقدام به توسعه زیرساخت های خدمات قابل ارائه به کاربران کرده و در همین راستا اپلیکیشن اوانو راه اندازی شده است. هم اکنون اوانو با فراهم ساختن زیرساخت های لازم به منظور ارائه خدمات منحصر به فرد، بخش عمده نیازهای مالی کاربران خود را برطرف کرده و در تلاش است تا در گام های بعدی بتواند تمام نیازهای مالی و بانکی کاربران خود را برطرف کند.

خرید اعتباری یکی از خدمات منحصر به فردی است که کاربران اپلیکیشن های اوانو و همراه من امکان بهره مند شدن از آن را به زودی خواهند. به این صورت که شرکت همراه اول پس از اعتبارسنجی کاربران خود بر الگوریتم های اختصاصی خود، مبلغی را به عنوان اعتبار به اکانت آنها در اپلیکیشن های اوانو و همراه من تخصیص می دهد.

کاربران می توانند با استفاده از این اعتبار که توسط همراه اول ه آنها تخصیص داده شده اقدام به خرید از دو اپلیکیشن اوانو و همراه من کرده و در زمان پرداخت قبض تلفن همراه خود خرید انجام شده را تسویه کنند.

اتصال کیف پول به حساب بانکی کاربران

ویژگی منحصر به فرد دیگر خدمات مالی و بانکی اوانو اتصال کیف پول کاربران به حساب بانکی آنها است. اپلیکیشن اوانو با ایجاد تعامل دو جانبه و با همکاری بانک های فعال در کشور و با هدف توسعه خدمات مالی و راحتی کاربران اقدام به راه اندازی این سرویس کرده است.

هم اکنون دارندگان حساب در ۱۴ بانک پارسیان، ملی، ملت، دی، سپه، کشاورزی، اقتصاد نوین، انصار، ایران زمین، سرمایه، سینا، پست بانک، مهر ایران و سامان می توانند حساب کاربری خود در اوانو را به حساب بانکی خود متصل کنند و از امکاناتی که در این سرویس به آنها ارائه می شود استفاده کنند.

کاربران در صورت اتصال حساب بانکی خود به حساب کاربری اوانو می توانند مبلغ ثابتی را به عنوان شارژ اتوماتیک کیف پول خود تعیین کنند و بر همین اساس در صورتی که موجودی کیف پول رو به اتمام باشد این مبلغ مجددا در آن واریز گردد و می توانند نیازهای خود را برطرف کنند. 

این سرویس باعث می شود کاربر در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به پرداخت انواع قبض و یا خرید بسته های اینترنت و شارژ سیم کارت های اعتباری کند و حتی به صورت خودکار قبض های خود را پرداخت کرده و یا بسته اینترنتی و شارژ خریداری کند.

به این ترتیب کاربرانی که دارای سیم کارت های همراه اول هستند می توانند در لیست مشتریان خوش حساب همراه اول قرار بگیرند و از مزایایی که برای آنها تخصیص یافته استفاده کنند.

کارت به کارت با چاشنی کسب درآمد

در بخش کارت به کارت که یکی از محبوب ترین سرویس های مالی اپلیکیشن اوانو به شمار می رود هم اکنون امکان انتقال وجه از مبدا ۱۸ بانک که شامل بانک ملت، پارسیان، ملی، تجارت، صادرات، پاسارگاد، سپه، اقتصاد نوین، انصار، دی، حکمت ایرانیان، ایران زمین، کارآفرین، مهر اقتصاد، موسسه مالی اعتباری توسعه، پست بانک، رفاه و موسسه مالی ملل می شوند، وجود دارد.

یکی از مزایای استفاده از سرویس کارت به کارت اوانو علاوه بر انجام فعالیت در بستری آسان و امن، دریافت هدیه برای کاربران است. به این صورت که کاربران برای انجام اولین تراکنش کارت به کارت رقم ۵۰۰۰ ریال هدیه نقدی دریافت می کنند و با انجام تراکنش های بعدی نیز رقمی به عنوان پیشکش به کیف پول آنها افزوده می شود.

در زمینه دریافت موجودی حساب، شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و با وارد کردن مشخصات حساب بانکی خود از موجودی حساب خود مطلع شوید. مزیت ویژه این سرویس اوانو این است که به شما برای دریافت نخستین موجودی حساب خود در این اپلیکیشن رقمی به عنوان پیشکش اهدا می شود.

پرداخت انواع قبض در کوتاه ترین زمان ممکن

پرداخت انواع قبض تلفن، آب، برق، گاز و جریمه بخش دیگر سرویس مالی و بانکی اوانو را تشکیل می دهند و شما به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن با استعلام قبض خود می توانید اقدام به پرداخت و تسویه کنید. اوانو برای این سرویس هم هدیه ای برای کاربران در نظر گرفته و کاربران می توانند با پرداخت اولین قبض خود در این اپلیکیشن رقم ۱۹۹۹۹ ریال هدیه نقدی دریافت کنند. علاوه بر این با انجام تراکنش های بعدی نیز رقمی به عنوان هدیه به کیف پول کاربران افزوده خواهد شد.

همچنین این امکان برای دارندگان سیم کارت های همراه اول فراهم است که در صورت پرداخت قبض خود در اوانو، وصول قبض آنها در لحظه انجام می شود و بلافاصله پس از پرداخت، قبض تسویه شده را می توانند مشاهده کنند.

احراز هویت کاربران به صورت خودکار

یکی دیگر از مزایای استفاده از خدمات مالی و بانکی اوانو مربوط به احراز هویت کاربران اوانو به صورت خودکار می شود. طبق قانون مصوب شورای عالی فضای مجازی که به منظور تأمین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی تصویب شده است کاربرانی که قصد انجام خدمات مالی به صورت آنلاین و با استفاده از پلتفرم های مختلف را دارند باید احراز هویت شوند.

بر این اساس باید کد ملی مالک سیم کارت و کد ملی صاحب حسابی که به منظور استفاده در بخش خدمات مالی پلتفرم های آنلاین معرفی می شود یکسان باشد تا کاربران بتوانند از خدمات مالی آنلاین استفاده کنند. 

این احراز هویت از طریق سامانه شاهکار (شبکه احراز هویت کاربران ارتباطی) که یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است انجام می شود و اپراتورها باید پیش از ارائه سرویس به مشترکین خود، از طریق این سامانه، هویت مشترکین را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن صحت‌سنجی ‌کنند و در صورت تأیید درستی اطلاعات در سامانه، اپراتورها اجازه ارائه سرویس به مشترکین را دارند.

اوانو به منظور تسهیل خدمت رسانی به کاربران خود، با در نظر گرفتن این قانون احراز هویت را به صورت خودکار از طریق سیستم احراز هویت همراه اول انجام می دهد. به این ترتیب کاربران اوانو که از سیم کارت های همراه اول استفاده می کنند نیازی به اعتبارسنجی در سامانه شاهکار را ندارند و این موضوع به صورت اتوماتیک از سوی اوانو انجام می شود و کاربران می توانند به راحتی از خدمات مالی اوانو استفاده کنند.

گفتنی است نصب اپلیکیشن اوانو کاملا رایگان است و این اپلیکیشن با حجم پایین طراحی و در دسترس قرار گرفته شده است تا کاربران برای نصب این برنامه با مشکل مواجه نشوند. کاربران می توانند برای گوشی ها با سیستم عامل اندروید از طریق کافه بازار، پلی استور و مایکت اوانو را نصب کنند و در صورتی که از سیستم عامل ios استفاده می کنند می توانند از طریق استورهای مربوطه اوانو را دانلود و نصب کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.