چرا باید شیشه رومیزی بخریم؟ + معرفی انواع شیشه رومیزی

شیشه ‌(اعم از رنگی و غیررنگی) متریال به‌شدت پرکاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید که مدت مدیدی‌ست نظر معماران را جلب کرده است. شما می‌توانید از شیشه‌ به‌عنوان بخشی از نمای ساختمان (مثلاً پنجره یا پارتیشن‌بندی) استفاده کنید یا اینکه آن را در کنار دیگر وسایل خانه قرار بدهید.

در این نوشته سعی کردیم تا استفاده از شیشه رومیزی را در خانه یا محل کار بررسی کنیم، دلایل و مزایای استفاده از آن را مطرح کنیم و در قدم بعدی شما را با انواع شیشه‌ های رومیزی، نحوۀ خرید و قیمت آنها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا باید شیشه رومیزی بخریم؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیشه‌ها در دیزاین داخلی نماد شفافیت و صمیمیت هستند. استفاده از انواع شیشه می‌تواند محیط‌های بسته را باز‌تر و بزرگتر نشان دهد و باعث شود که فضای خانه یا محل کار شما دلباز‌تر به نظر بیاید. در ادامه بقیۀ مزایای استفاده از شیشه‌ های رومیزی را می‌خوانید:

• ایجاد حس تنوع در یکنواختی دیزاین خانه

• محافظت از پایهٔ اصلی میز در طول زمان در برابر رطوبت

• محافظت از پایۀ زیرین میز در برابر انواع خط و خش

• دادن شکوه و جلوهٔ بیشتر به میز‌هایی که طراحی ساده‌ای دارند

• ایجاد حس تمیزی و پاکیزگی در محیط

• نصب و جابجایی آسان

• و...

انواع شیشه‌ رومیزی

احتمالاً هنگام انتخاب رویه‌ برای میز‌ خانۀ خودتان (مثلاً میز‌ تحریر یا میز ناهار‌خوری) گزینه‌های مختلفی از انواع شیشه را پیش رو داشته باشید که کمی در تصمیم‌گیری گیج‌تان کند. در ادامه سعی می‌کنیم این گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم و توضیح کوتاهی هم دربارۀ هرکدام از آنها بدهیم تا شما بتوانید خیلی راحت بهترین نمونه‌ را بسته به احتیاج و نیاز خودتان انتخاب کنید.

شیشه رومیزی معمولی

اولین مورد از شیشه‌های رومیزی، شیشه‌های معمولی هستند که از آنها به‌عنوان شیشۀ پنجره نیز استفاده می‌کنیم. تنها مزیت این نوع شیشه‌ها در کنار درخشان بودن ظاهرشان، قیمت کمتری است که نسبت به سایر موارد دارند. البته بهتر است بدانید که این شیشه‌ها مقاومت چندانی در برابر خط و خش ندارند و تحملشان هم در برابر شکستگی پایین است. 

شیشه رو میز

شیشه رومیزی سکوریت

شیشه سکوریت یا گرمادیده، دسته‌ای از شیشه‌های رومیزی است که فرآیند تولید پیچیده‌تری دارد. برای تولید شیشه‌های سکوریت، مادۀ اولیه را تحت‌ شرایط کنترل‌شده به‌خوبی گرما می‌دهند. سپس این مادۀ اولیه را پله‌پله خنک می‌کنند، همین شوک دمایی باعث می‌شود که مقاومت این نوع شیشه‌ها نسبت به انواع معمولی ۴ برابر بیشتر باشد.

تفاوت دیگر شیشه سکوریت با انواع معمولی در این است که در صورت شکستن (که البته به ندرت اتفاق می‌افتد) به قطعات بسیار ریزی تبدیل می‌شود و در اصطلاح به‌صورت پودری می‌شکند که خب از لحاظ ایمنی و حفظ سلامت می‌تواند مسئله مهمی باشد.

شیشه رومیزی رنگی 

گاهی لازم است تا برای ست کردن رنگ وسایل خانه یا محل کارمان سراغ شیشه‌ رومیزی رنگی برویم. مجموعهٔ فرکو یکی از برترین تولیدکنندگان شیشه ‌رومیزی رنگی در ایران به حساب می‌آید که می‌تواند انواع مختلفی از این محصول را در شکل و رنگ‌های خاصی به آسانی به دست شما برساند.

شیشه رومیزی

شیشه رومیزی سندبلاست

سندبلاست‌ها نوعی از شیشه‌ هستند که در روند ساختشان، پودر شیشه با سرعت و نیروی بالایی به سطح بیرونی‌شان برخورد می‌کند و از این رو ظاهری مات دارند. شما می‌توانید از شیشه‌های مات برای میز‌های ناهارخوری و میز‌های اداری استفاده کنید؛ چراکه خاصیت پوشانندگی و لکه‌گیری هم دارند. در ضمن امکان حک کردن انواع الگو‌ها و طرح‌های موردنظرتان هم روی این شیشه‌ها به‌سادگی وجود دارد. 

شیشه رومیزی گلس برد

شیشه‌های گلس برد خاصیتی مانند تخته‌های وایت‌برد دارند و می‌توانند گزینۀ بسیار خوبی برای شرکت‌هایی باشند که کارکنان‌شان مدام مشغول نوشتن و پلن ریختن هستند. این شیشه هم‌چنین می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای میز تحریر کودک دلبند شما باشد. لازم است بدانید که اثر ماژیک وایت‌برد روی این نوع از شیشه‌ها به‌آسانی و تنها با یک دستمال پاک می‌شود.

شیشه رومیزی کریستال

علت انتخاب این نام برای این مدل از شیشه‌ها، ظاهر جذاب آنهاست که به دانه‌های کریستال شباهت دارد. وجود ترکیباتی از اکسید و سرب باعث شده است تا این شیشه‌ها مات به نظر برسند و برای حکاکی لوگو گزینۀ بسیار مناسبی محسوب شوند.

شیشه‌ رومیزی سوپر کلیر

اگر به‌دنبال شیشه‌ای هستید که درخشندگی و وضوح بالایی داشته باشد و همینطور به دیزاین خانه شکوه خاصی ببخشد، شیشه‌های سوپر کلیر مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

شیشه رومیزی چاپی 

نام دیگر شیشه‌ های رومیزی چاپی، اسپندرال است. در تکنیک ساخت این شیشه‌ها از چاپ روی شیشه استفاده می‌شود، به همین دلیل شیشه‌های چاپی خاصیت پوشانندگی بالایی دارند و بخش زیرین میز از روی آنها پیدا نیست. یکی از مزیت‌های استفاده از این شیشه‌ها این است که می‌توانید طرح محبوبتان را روی شیشه و به‌طور کاملاً رنگی چاپ کنید.

قیمت شیشه رومیزی چطور تعیین می‌شود؟

عوامل متعددی روی قیمت شیشه رومیزی تاثیر دارند. در ادامه تعدادی از آنها را باهم مرور می‌کنیم:

• روند ساخت و طراحی شیشه رومیزی

• ابزار دور شیشه

• ابعاد شیشه (طول، عرض و ضخامت) 

• رنگ و متریال به‌کار رفته در ساخت شیشه

• و ...

شیشه

از کجا شیشه رومیزی بخریم؟

اگر تمایل دارید تا با خرید شیشه رومیزی دستی به سر و روی خانه‌تان بکشید مجموعۀ فرکو می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار عالی باشد. این مجموعه با به‌کارگیری بهترین متریال و مواد اولیه، انواع شیشه رومیزی و آینه‌ را مطابق با مد روز جهانی و البته باب سلیقۀ شما می‌سازد.

مزایای خرید شیشه رومیزی از فرکو

• قابلیت ثبت سفارش شخصی در هر ابعاد و طرحی که مدنظر مشتری است (شیشه رومیزی گرد، شیشه میز ناهارخوری، شیشه‌هایی با طرح‌های نامنظم و...)

• امکان اعزام کارشناسان برای اندازه‌گیری دور میز

• تحویل ۴۸ ساعته

• امکان حک لوگو و نماد برند شرکت شما برای استفاده در محیط‌های اداری

• قیمت مناسب

شما می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت‌ فرکو به آدرس farkoo شوید و با چند کلیک ساده شیشه رومیزی جذاب و باکیفیتی را انتخاب کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. درضمن کارشناسان این مجموعه همواره گوش‌به‌زنگ هستند تا شما را در انتخاب شیشه رومیزی موردنیازتان کمک ‌کنند. پس هر سوالی داشتید بدون معطلی با تیم فروش و پشتیبانی فرکو در میان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.