حروف الفبا در تلویزیون درباره چه چیزی صحبت می‌کنند؟

 تبلیغاتی با نام "ایران من" که توانسته توجه افراد بسیاری را در این روزها به خود جلب کند. "ایران من" همانطور که خودش می‌گوید با هدف معرفی دوباره کشور ایران از سه ‌منظر طبیعت، تاریخ و اقتصاد شروع به فعالیت کرده است. با ما در ادامه همراه باشید تا برخی از این تیزرهای تبلیغاتی را با هم دیگر مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. 

حرف الف، شروع یک داستان حماسی 

این تیزر تبلیغاتی که بارها آن را با نام" ایران من" دیده‌ایم، همراه با آماده شدن یک کارشناس، شروع می‌شود. زمانی‌که از دکل مخابراتی بالا میرود تا برای لحظه‌ای هم که شده، ارتباط قطع نشود. 

https://iranemanpooyesh.ir/campaigns/%d۸%a۷%db%۸c%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۹%۸۵%d۹%۸۶/

هدف نویسنده این تیزر به نمایش گذاشتن اهمیت ارتباط در تمامی نقاط ایران است. همانطور که در ویدیو می‌بینید، دکل مخابراتی در یک پهنای گسترده و بی‌آب و علف قرار دارد. به این مفهوم که قرار است نقطه ارتباطی باشد برای یک منطقه دور افتاده که خود بیانگر تلاش برای آبادانی این کشور است. 

حرف "الف" نمادی از "استقامت" ایران است که به صورتی نمادین در کنار کوه‌ها قرار گرفته، تا نشان دهد ایران همواره باید به استواری کوه باشد.

حرف "ی" به وسعت خلیج همیشه فارس 

این تیزر تبلیغاتی با صحنه آماده شدن ماهیگیران جنوبی برای شروع یک روز پرنشاط آغاز می‌شود. نویسنده تیزر تلاش کرده تا با به تصویر کشیدن حضور ماهیگیران جنوبی سوار بر لنج‌های قدیمی زمانی‌که در حال تلاش برای کسب روزی حلال هستند، سخاوتمندی این آبی بیکران را به نمایش گذارد. هر کسی می‌تواند بسته به توان خود روزی خود را از آب‌های نیلگون خلیج فارس کسب کند. ماهیگیرانی که در ابتدای این تیزر در حال آماده شدن برای انداختن تور ماهیگیری در آب‌های جنوب هستند و پس از آن با همکاری یکدیگر تور را از آب بیرون می‌کشند، نشانی از تلاش گروهی مردم برای به ثمر رساندن آمال و آرزوهایمان برای ایران من است.

حرف "ی" یادآور "یک‌صدایی" مردم خطه جنوب است که تلاش کردند تا ذره‌ای از خاک این مرز و بوم در چنگال بیگانگان نباشد. خلیج همیشه فارس با همدلی آحاد مردم ایران، خصوصاً مردمان همیشه در صحنه جنوب، همیشه خلیج فارس باقی خواهد ماند.

ایران من

دماوند، قله‌ استوار کشور ایران 

حروف ساده را که در کنار هم قرار می دهیم، کلمه‌ای با صلابت و با عظمت، همچون ایران من شکل می گیرد.  سرزمینی پهناور و بخشنده که در هر قدم از آن زندگی جاری است. به پهنای زمین‌های کشاورزی، به سبزی جنگل‌های هیرکانی، به وسعت کویرهای داغ، به بلندای کوه دماوند و به عمق آبی خلیج همیشه فارس، حرف برای گفتن از ایران هست. 

بعد از شکل‌گیری "ایران من" چه اتفاقی می‌افتد؟

البته بعد از اینکه تمامی حروف الفبا مربوط به "ایران من" در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد و مخاطبان را با خود درگیر کرد، تیزرهای جدیدی پخش شد. تیزرهایی که در آن، شهرهای مختلف ایران را با نام‌هایی مانند: سرزمین دلیران، حرکت و برکت، قصه نهان و ... معرفی می‌شود. همانطور که می‌دانیم، هدف "ایران من" چیزی جز معرفی توانایی‌های کشور ایران نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا تیزرهای در حال پخش "ایران من" را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

ایران من، سرزمین قصه‌های نهان 

میدان امام اصفهان، اکنون مکانی فراتر از یک بنای تاریخی است، محلی که علاوه‌بر تاریخ پُر بار این کشور، مرکز تبادلات فرهنگی و هنری است، محلی که نشان‌دهنده فرهنگ غنی ایران و ایرانی است. ایران کشوری است با هزاران هزار قصه‌ ناشنیده! با ما همراه باشید تا بیشتر از قصه‌های نهان ایران، حرف بزنیم.

اولین ویدیویی که در تلویزیون با نام قصه‌های نهان پخش شد، توانست مورد توجه قرار بگیرد. وقتی که یک خانم در بالای ساختمانی ایستاده و جمله خود را اینگونه شروع می‌کند: "اینجا یک شاهکار معماریه"

شاهکاری که امروز آن را با نام میدان "نقش جهان" می‌شناسیم. میدانی که به عنوان یکی از میراث جهانی ایران در سازمان یونسکو ثبت شده است. نویسنده این تیزر سعی کرده تا مردم ایران را نسبت به برخی از بناهای تاریخی و البته قصه‌‌های نهانی که شاید تا به امروز آن‌ها را نشنیده‌ایم آگاه کرده و وسعت نگاه مردم را بیشتر کند. 

ایران

ایران من، سرزمین حکمت و دانایی 

سیستم پیچیده و کاملا پیشرفته ساخته شده در شهر شوشتر، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر است. 

فردی که ما به عنوان یک مهندس در تصویر می‌بینیم، می‌خواهد تا یکی از بهترین مکان‌ها و بناهای طراحی شده در ایران را به افراد معرفی کند. اگر به‌صورت کامل این تیزر را تماشا کرده باشید، متوجه کلمه "سرزمین حکمت و دانایی" خواهید شد. نویسنده تیزر سعی کرده تا دانایی مهندسان ایرانی را با به‌تصویر کشیدن یکی از بناهای مهندسی شده یعنی سازه آبی شهر شوشتر، نشان دهد. وقتی که تصویر از فرد ایستاده به سمت عقب می‌آید و سازه آبی بی‌نظیر این شهر را به صفحه تلویزیون خانه ایرانی‌ها می‌آورد، می‌‌توان دریافت که نویسنده با اطلاعات کافی درباره دانایی و حکمت مهندسان ایرانی، این تیزر ویدیویی را نوشته و ساخته است. 

"ایران من" یک مسئولیت اجتماعی است!

قطعا در دوره کنونی مشکلات بسیار زیادی وجود دارند که نیاز به رسیدگی و برطرف شدن توسط گروه کارشناسی دارند. اما نکته بسیار مهم در برطرف کردن مشکلات، نقطه شروع و مسیر حرکت صحیح است که شامل شناخت، بررسی و درنهایت حل مساله خواهد شد. اتفاقی که با نشان دادن تمامی این تبلیغ‌ها قادر به دیدن است. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.