ارز دیجیتال چگونه به کشور های در حال توسعه کمک خواهد کرد؟

ارزهای دیجیتال همچنان در حال توسعه هستند و با قابلیت های خود می توانند به توسعه کشور ها کمک های زیادی کنند. ارز رمزنگاری شده با کاهش فساد و ارتقا شفافیت،کاهش هزینه و زمان معامله و فراگیری مالی بیشتر ، باعث توسعه کشور ها می شوند.

در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

کاهش فساد و ارتقای شفافیت 

ارز رمزنگاری شده به دلیل داشتن قابلیت رهگیری کامل معاملات، کشورهای در حال توسعه  را در مقابله با فساد کمک می کنند.بعنوان مثال پروژه های دولتی اکنون می توانند نحوه مصرف بودجه های تخصیص یافته را رهیابی کنندو با استفاده از رمزارز ها می توان به مصرف کنندگان مجاز این وجوه، بازه های زمانی مشخصی برای دسترسی اختصاص داد و آن ها فقط می توانند از این وجوه برای اهداف مورد نظر استفاده کنند. در حقیقت، ارز رمزنگاری شده این امکان را دارد که سالانه ۱.۵ تریلیون دلار تا ۲ تریلیون دلار از رشوه های غیرقانونی بخش عمومی بکاهد، که این قطعا  پیشرفت چشمگیری در راستای تلاش های یک کشور درحال توسعه است.

علاوه بر این، ارز های دیجیتال از طریق ویژگی های ردیابی و دستیابی به داده ها، شفافیت را ارتقا می دهد. از آنجا که داده ها در بلاک چین غیرمتمرکز است و بر روی سیستم های متعددی ذخیره می شود، دست بردن به داده ها، ارتکاب جرم و همچنین خطر از بین رفتن داده ها مرتفع شده و عموم مردم امکان رهیابی معاملات را خواهند داشت.هیچ کاربر مبهمی یا گمنامی وجود ندارد و از آنجا که هر معامله ای ردیابی می شود، می توان ضمن غنی سازی شفافیت، از بروز فساد جلوگیری کرد.

کاهش هزینه

کاهش هزینه و زمان معامله

طبق گفته های فوربس، بانک ها و ارزهای رمزپایه در یک رقابت هستند، زیرا ارز رمزنگاری شده قابلیتی را ارائه می دهند که بانک ها قادر به ارائه آن نیستند، یعنی: اجتناب از هزینه های بالا برای معاملات.

 با توجه به اینکه ارز رمزنگاری شده برای عملکرد به زیرساخت های خصوصی گران قیمت احتیاج ندارد، کارمزد های حساب بانکی و معاملات بانکی کاهش می یابد.

نکته جالب دیگر این است که ارز رمزنگاری شده با کاهش هزینه های حواله، وضعیت کارگران خارجی را بهبود می بخشد. تصور کنید یک کارگر فیلیپینی در خارج از کشور خود کار میکند و نیاز دارد تا درآمد خود را برای خانواده خود حواله کند، استفاده از رمز ارز ها بدلیل ناچیز بودن کارمزد حواله بهترین گزینه خواهد بود. این قدرتی است که رمز ارز ها به کشورهای درحال توسعه و افراد آن هدیه می کند.قدرت صرفه جویی در زمان و هزینه.درحال حاضر سامانه های قدرتمندی مانند ompfinex وجود دارند که در سریعترین زمان ممکن می توانند خرید و جابجایی ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

ارز رمزنگاری شده به زیرساخت فیزیکی احتیاج ندارد، زیرا مبتنی بر نرم افزار است و از طریق اینترنت به راحتی در دسترس کاربران است. ماهیت زیرساخت های ارز رمزنگاری شده برای کشورهای در حال توسعه سودمند است ، زیرا فراگیری مالی بیشتر، یک عامل اصلی در کاهش فقر و گسترش ثروت است.

از نظر بانک جهانی،یکی از بزرگترین موانع در فراگیری مالی،عدم دسترسی به شعب بانک ها می باشد. این عدم دسترسی، افتتاح حساب ها را محدود به مکان هایی خاص می کند، همینطور حداقل مانده بالاتری را برای افتتاح حساب تحمیل کرده و اسناد و مدارک بیشتری نیاز داشته و زمان زیادی از مشتریان هدر می دهد.همچنین برخی از افرادی که دسترسی به بانک ها ندارند، برای انتقال پول به حساب خود شاید نیاز به حمل پول در مسافت طولانی را داشته باشند. بنابراین خطرهای بسیاری آن هارا تهدید می کند.

شاید با خود بگویید که امروزه موبایل بانک ها این معضلات را کاهش داده اند اما در واقع این چنین نیست! توسعه خدمات موبایل بانک ها نیز نیازمند گسترش زیرساخت های فیزیکی بخصوصی برای بانک ها می باشد و هزینه زیادی را برای آن ها دارد.درحالیکه ارز رمزنگاری شده هیچگونه از این محدودیت ها را در زیر ساخت های خود ندارد.

شما با داشتن یک کیف پول مجازی که روی تلفن همراه شما نصب می شود،به صورت کامل دسترسی به حساب خود دارید.این یعنی هرشخصی که حتی دسترسی به خدمات بانکی ندارد،تنها با استفاده از بستر اینترنت می تواند از خدمات رمزارز ها استفاده کند.

پر واضح است که عدم وجود پول فیزیکی نیز باعث افزایش امنیت خواهد شد.

درنهایت اینکه استفاده از رمز ارز ها باعث پیشرفت خواهد شد به شرط آنکه علم استفاده از آن را کسب کنیم و بی گدار به آب نزنیم.امروزه مجموعه های معتبری مانند ompfinex به صورت اختصاصی درحال آموزش رمز ارز ها می باشند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.