احراز هویت آنلاین چگونه به مردم کمک می‌کند؟

دکتر علی رسولی‌زاده، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: همه‌گیری کرونا در کشور، با وجود همه سختی‌ها، به تلاش‌های چندین ساله برای توسعۀ فعالیت‌های آنلاین، سرعت مضاعفی بخشیده است. حساسیت‌های حاکمیت و جامعه برای عدم ایجاد تجمع افراد در اماکن و ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی را وادار کرد تا حد امکان، بخش بیشتری از خدمات خود را به صورت غیرحضوری در اختیار مخاطبان قرار دهند و از مراجعۀ حضوری آن‌ها جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پارت، علی رسولی‌زاده خاطر نشان ساخت: شرکت دانش‌بنیان پارت، به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه سرمایه انسانی هوش مصنوعی کشور، بستری را در اختیار نهادهای مختلف کشور قرار داد تا از طریق آن افراد بتوانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعۀ حضوری از خدمات متنوعی بهره‌مند شوند: زیرساخت احراز هویت غیرحضوری، در قالب سامانه‌ای به نام «فراشناسا» به ارائه خدمت می‌پردازد.

وی افزود: اهمیت فراوانِ احراز هویت از آنجا ناشی می‌شود که خود، پیش‌نیازی برای بسیاری از خدمات غیرحضوری است. در عموم خدمات رسمی و حقوقی، احراز هویت فرد دریافت‌کنندۀ خدمات حیاتی است و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رسولی‌زاده در ادامه تاکید کرد: عزم دستگاه قضا برای الکترونیکی شدن دادرسی و دسترسی آسان افراد به خدمات این قوه، نیز بر پایۀ این پیش‌نیاز امکان تحقق می‌یافت. بر همین اساس سامانۀ فراشناسا در یکی از مهم‌ترین همکاری‌های خود با قوه قضائیه، امکان تحقق این مهم را برای این قوه فراهم کرد.

وی افزود:سامانه‌ مشترک قوه قضائیه و فراشناسا، که در سایت «ثنا» پیاده‌سازی و با حضور معاون قوه قضائیه، حجت‌الاسلام اژه‌ای، رونمایی گردید، از طریق سامانه فراشناسا سرویس‌های احراز هویت خود را در اختیار قوه قضائیه قرار داد تا امکان ثبت‌نام افراد برای بهره‌مندی از خدمات غیرحضوری این قوه، فراهم شود.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان پارت گفت: کاربران می‌توانند پس از ورود به سامانه و ثبت اطلاعات هویتی خود، احراز هویت الکترونیک را انتخاب کنند تا به درگاه احراز هویت غیرحضوری فراشناسای شرکت دانش‌بنیان پارت هدایت شوند. بدین ترتیب با بارگذاری فیلم و عکس سلفی از خود، بدون فوت وقت و در کمترین زمان ممکن از خدمات مورد نیازشان بهرمند شوند.

وی افزود: گسترده‌ترین درگاه فعال فراشناسا در این زمینه، احراز هویت غیرحضوری در سجام و دریافت کد بورسی روی اپلیکیشن سیگنال است. علاوه بر قوه قضائیه و سازمان بورس، فراشناسا، خدمات احراز هویت الکترونیکی خود را به بیش از ده نهاد و سازمان دولتی و غیردولتی ارائه داده و تا کنون موفق به انجام بیش از سه و نیم میلیون احراز هویت الکترونیکی شده است.

رسولی‌زاده خاطر نشان ساخت: برای ایجاد فضایی امن و مطمئن، فراشناسا از سرویس‌های متنوعی بهره می‌گیرد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به سرویسِ پردازش تصویر، پردازش صوت، زنده بودن تصویر، پردازش دستورات حرکتی و بافت چهره اشاره کرد. تسریع انجام امور و شفافیت فرایندهای ناظر بر احراز هویت از دیگر مزایایی است که می‌توان برای این سامانه ذکر کرد.

لازم به ذکر است در احراز هویت آنلاین، لحظاتی پس از درج اطلاعات، افراد نتیجه‌ درخواست خود را می‌بینند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.