نگاهی دقیق‌تر به پادشاه دوربین گوشی‌ها، هوآوی Mate 40 Pro

امروزه داشتن یک لنز زوم خوب در گوشی‌های موبایل هوشمند به‌خصوص پرچمدارها به یک ضرورت تبدیل شده است. شما همواره می‌توانید برای گرفتن یک عکس عریض (Wide) چند قدم به عقب بروید؛ اما بدون داشتن یک دوربین با قابلیت زوم مناسب امکان ثبت بسیاری از تصاویری که مد نظرتان است را از دست می‌دهید. 

قابلیت زوم حتی یکی از پیچیدگی‌های رایج در دنیای دوربین‌های DSLR نیز به حساب می‌آید که راه حل آن تولید لنزهای مخصوص زوم بوده که قاعدتا اندازه بسیار بزرگ‌تری هم نسبت به دوربین گوشی‌های هوشمند دارند. همین مسئله نشان می‌دهد که فناوری زوم پریسکوپی که برای اولین بار توسط هوآوی در دنیای موبایل ارائه شد تا چه اندازه انقلابی است. 

گوشی موبایل Huawei Mate ۴۰ Pro از یک لنز تله‌فوتوی پریسکوپی باکیفیت استفاده می‌کند که توانایی زوم هیبریدی ۱۰x و زوم دیجیتال ۵۰x دارد. با همدیگر مرور کنیم و ببینیم که استفاده از گوشی موبایل هوشمندی که زوم را جدی می‌گیرد، چه حس و حالی دارد.

عکاسی در سفر با کیفیتی مثال زدنی

تقریبا اکثر مردم دنیا امیدوارند تا در سال ۲۰۲۱ بتوانند آزادانه و در دنیایی بدون کرونا سفر کنند. در چنین زمانی، برای ثبت لحظه‌ها و محیط‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شوند با استفاده از یک دوربین با زوم خوب امکان‌پذیر می‌شود. زوم اپتیکال ۵x دوربین گوشی Huawei Mate ۴۰ Pro برای ثبت کردن جزئیاتی از کاراکترها که معمولا در عکس‌های عریض نادیده گرفته می‌شوند، ایده‌آل است.

فرقی نمی‌کند که جزئیات یک پارچه توجه شما را جلب کرده باشد یا اینکه به دنبال ثبت کردن عکس از یک کاشی یا صنایع دستی یک منطقه باشید؛ مهم این است که نباید شانس نزدیک شدن به سوژه را از دست بدهید. دوربین موبایل Huawei Mate ۴۰ Pro با قدرت زوم فوق‌العاده‌اش نه تنها اجازه می‌دهد که ذات واقعی فرهنگ پیرامون‌تان به تصویر کشیده شود؛ بلکه عکس‌هایی ثبت می‌کند که با هر بار نگاه کردن به آن‌ها می‌توان نکات جدیدی را کشف کرد.

هواوی

به دنیای طبیعی قدم بگذارید

شاید بخواهید دوربین‌تان را روی بالاترین نقطه‌ی یک درخت نشانه بروید تا بتوانید جلوه‌ای از زیبایی‌های حیات وحش آن منطقه را به تصویر بکشید. در چنین مواقعی با استفاده از زوم هیبریدی 10x، قدرت پردازش هوش مصنوعی هوشمندانه‌ی هواوی و ترکیب آن با لنزهای نوآورانه می‌توانید پا را یک گام فراتر بگذارید و چیزهایی را ببینید که پیش از این خودشان را از چشم‌های شما پنهان کرده بودند. حالا می‌توانید زوم کنید تا پرهای درخشان یک پرنده‌ی استوایی را ببیند. 

هواووی

افق را پیش چشم بیاورید

گاهی اوقات سوژه‌ها درست جلوی چشم‌تان هستند و شما آنها را نمی‌بینید. برای یک عکاس واقعا ناراحت کننده است که عکس نهایی را دقیقا جلوی چشمان خود ببیند؛ اما نتواند با استفاده از تجهیزاتی که دارد سوژه را شکار کند. مثلا می‌خواهید عکسی از دورنمای شهر بگیرید اما شما هر چقدر که سعی می‌کنید بدون لرزیدن دست‌تان یک عکس زوم باکیفیت از آن بگیرید، یا نور عکس‌تان خوب نمی‌شود یا اینکه تصویرتان وضوح کافی ندارد.

اما با استفاده از لنز زوم 50x خیره‌کننده‌ای که روی Huawei Mate 40 Pro نصب شده است، هر گوشه‌ای از شهر به خوبی ثبت خواهد شد. نبوغ هواوی در ترفندهای هوش مصنوعی کاری کرده است تا جزئیات ساختمان‌ها واضح و شفاف باشند و تمام ریزه‌کاری‌های موجود در نور هنگام طلوع و غروب خورشید از یک فاصله‌ی غیرقابل باور در دوربین موبایل ثبت شود.

دوربین هواوی

دوربینی که در گوشی موبایل Huawei Mate 40 Pro به کار رفته است، از یک لنز تله‌فوتوی پریسکوپی با یک فناوری پیچیده استفاده می‌کند که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بالاترین سطح است. اینکه دستگاه‌های هواوی می‌توانند به آسانی به یکدیگر متصل شوند، به کاربران چشمه‌ی کوچکی از آینده‌ی نه‌چندان دور را نشان می‌دهد که در آن، تمام دستگاه‌ها هماهنگ با هم و درون یک اکوسیستم گسترده‌تر و قدرتمندتر دوباره از نو تعریف شده‌اند. 

زمانی که مردم برای اولین بار یک گوشی موبایل هوشمند را بررسی می‌کنند، معمولا ابتدا به سراغ چک کردن قابلیت زوم دوربین آن نمی‌روند. اما با در نظر گرفتن قدرتی که در دوربین تله‌فوتوی پریسکوپی هوآوی Mate 40 Pro وجود دارد و پتانسیل دست‌نخورده‌ی فراوانی که در دوربین گوشی‌های هوشمند موجود است، به نظر می‌رسد که حالا بهترین زمان برای آن است که قابلیت‌های زوم دوربین را هم به چک‌لیست بررسی‌های‌مان در انتخاب موبایل هوشمند اضافه کنیم. اگر هواوی بتواند با Huawei Mate 40 Pro موفقیتی در بازار به دست بیاورد، به طور حتم تولیدکنندگان دیگر هم وارد بازی زوم دوربین خواهند شد و راه هواوی را در پیش خواهند گرفت.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.