معرفی یک جعبه‌ابزار همه‌کاره در بورس

سالهاست که ره‌آورد 365 نزد فعالین بازار سرمایه به‌عنوان یک جعبه ابزار همه‌کاره شناخته می‌شود. این سایت توانسته است با گردآوری همه ابزارهای تکنیکال و مجموعه کاملی از اطلاعات بنیادی هرآنچه که یک معامله‌گر نیاز دارد را در اختیارش قرار دهد.

یکی از کارشناسان بورس که از اوایل دهه هشتاد در این بازار فعالیت می‌کند درباره سایت ره‌آورد ۳۶۵ اینگونه اظهارنظر کرد:

«در هر بازاری آنچه یک معامله‌گر نیاز دارد اول اطلاعات و دوم ابزاری برای تحلیل این اطلاعات است. ره‌آورد ۳۶۵ هر دوی اینها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. دیتابیس مالی ره‌آورد به شکل شگفت‌آوری کامل است و می‌توان تقریباً هر اطلاعات مالی مرتبط با بازار سرمایه از سال ۱۳۶۸ به بعد را در آن یافت. این مجموعه نه‌تنها برای معامله‌گران، بلکه حتی برای انجام امور آماری و پژوهشی در بازار سرمایه ایران هم کارآمد است.»

این کارشناس بورس اضافه می‌کند:

«در کنار این اطلاعات، ره‌آورد مجموعه‌ای از ابزارهای تکنیکال را هم در اختیار کاربرش قرار می‌دهد؛ دیده‌بان بازار، صفحه گفتگو که به نوعی یک شبکه اجتماعی با حضور کارشناسان بورس است و فیلترینگ بازار، ابزارهایی هستند که می‌توانند به هر فردی برای انجام معاملات کم‌ریسک‌تر و پرسودتر یاری برسانند.»

شاخص آتی

ایشان در پاسخ به این سوال که استفاده از کدام ابزارهای ره‌آورد 365 را مفیدتر می‌دانید گفت:

« بخش فیلترینگ بازار ره‌آورد بسیار کاربردی است. این بخش کمک می‌کند تا اطلاعات شخصی‌سازی شود و هرکس بنا بر استراتژی معاملاتی خود از اطلاعات بهره ببرد. همینطور نقشه بازار می‌تواند یک دید کلی از بازار را در اختیار فعالین آن قرار دهد. در کنار اینها ره‌آورد مجموعه‌ای بیش از اندیکاتور مختلف را در اختیار کاربر می‌گذارد. این اندیکاتورها و فیلترهای متنوع روی سایت ره‌آورد، خطای تحلیل تکنیکال را به‌شدت پایین می‌آورند.»

این کارشناس در پایان توصیه‌ای هم برای کسانی که در بورس کم‌تجربه‌تر هستند دارد:

«کسب سود در بورس مستلزم داشتن اطلاعات کافی و آموزش است. کسانی که می‌خواهند به این بازار وارد شوند حتماً از ابزارهایی که به‌نوعی آنها را به سلاح اطلاعات مسلح می‌کند استفاده کنند. در کنار آن از آموزش هم غافل نباشند. حتی اگر قصد شرکت در کلاس‌های آموزش بورس را ندارند، از طریق اینترنت معلومات خود را بالا ببرند. به‌عنوان مثال همین ره‌آورد ۳۶۵ که در مورد آن صحبت کردیم، مجموعه مفصلی از فیلم‌های آموزشی رایگان را روی سایت خود دارد که می‌تواند کمک بزرگی به علاقمندان این حوزه باشد.»  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.