کاربرد نقره در صنعت تا پزشکی

کاربرد نقره در پزشکی

از دیرباز پودرهای نقره را اغلب برای جلوگیری از شیوع عفونت و چرک بر روی زخم ها قرار می دادند. امروزه نیز به دلیل خواص ضد میکروبی که از آن شناخته شده است برای نگهداری غذا و دارو و ضدعفونی سطوح استفاده می شود. در میان کاربردهای بسیار زیاد نقره، استفاده از خاصیت ضد عفونی کنندگی آن برای مقاصد بهداشتی و پزشکی قابل توجه و اهمیت می باشد که به طور گسترده ای برای زخم ها و سوختگی های شدید استفاده می شود. 

نانوذرات نقره با قطر ۵ تا ۲۰ نانومتر می توانند تکثیر ویروس کرونا ویروس ایدز و ویروس آنفلوانزا را نیز مهار نمایند. ضدعفونی یک راه اصلی در کاهش یا قطع انتقال ویروسها از راه سطوح محیطی، ابزار و دست ها می باشد که با نانو ذرات نقره این کار میسر شده است.

از نقره در دستگاههای جراحی مانند پروتز استخوان، جراحی بازسازی ارتوپدی و همچنین دستگاه های قلبی استفاده شده است. نقره از لحاظ تاریخی در دندانپزشکی به عنوان پر کردن ، مخلوط با جیوه مورد استفاده قرار گرفته است. خطرات جیوه باعث شده است تا مواد پر کننده جایگزین تولید شوند، اما هنوز نقره برای مصارف دندانپزشکی ایمن تلقی می شود.

کاربرد نقره در صنعت

بیشترین استفاده از نقره در صنعت در الکترونیک است. هدایت حرارتی و الکتریکی بی نظیر نقره در بین فلزات بدین معناست که به راحتی نمی توان مواد ارزان قیمت را جایگزین آن کرد. نقره در صنعت الکترونیک و سیم برق و اتصالات به طور عمده استفاده می شود. ۳۶ میلیون اونس نقره سالانه در صنعت خودرو برای اتصالات برقی و اتصالات باتری استفاده می شود.

نقره در رایانه ها، تلفن های همراه، تلویزیون ها، دی وی دی ها، باتری های طولانی مدت و بسیاری از انواع دیگر فناوری موجود است. نقره در بلبرینگ استفاده می شود که باید در برابر گرمای زیاد موتورها مقاومت کنند. نقره در صفحه های رایانه ای انعطاف پذیر و چراغ های LED استفاده می شود. شاید محبوب ترین کاربرد نقره در پنل های خورشیدی باشد، صنعتی که طی سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، تا آنجا که پیش بینی می شود قیمت نقره در سالهای آینده افزایش یابد تا  گرانترین فلز به عنوان یک فلز مهم صنعتی باشد.

در حقیقت ، طبق مطالعه موسسه نقره ، تقاضای جهانی برای نقره در سال ۲۰۱۶ حدود ۴٪ رشد داشته است و در سال ۲۰۱۷، ۱۹% رشد کرده است.

ذخایر نقره بر اساس کشور

لهستان و استرالیا دو کشور هستند که مشت شان را محکم بسته اند و با درصد تولید پایین، از ذخایر نقره ی خود محافظت می کنند. این امر می تواند براساس فاکتورهای زیادی از جمله هزینه تولید ، فرآیند پروانه استخراج معادن و غیره باشد.

با این حال ، از این منظر ، بیشتر معادن نقره در حال حاضر سودآور هستند. خوانندگان ما در اینجا در reihany.com  می دانند که براساس داده های GFMS و تامسون رویترز ، میانگین هزینه استخراج نقره ۱۰.۵۴ دلار آمریکا در پایان سال ۲۰۱۹ است. این بدان معناست که بسیاری از معادن نقره می توانند سودآور باشند، و قیمت جهانی نقره رو افزایش است، که برآورد های ماه دسامبر نشان می دهد که چگونه این اتفاق ممکن است در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ادامه پیدا کند.

 عمق معادن سنگ نقره در حال کاهش است و نشان می دهد که تولید نقره گران تر می شود و کف قیمت بالقوه نقره را بالا می برد. در طی مطالعه انجام شده توسط MDPI در بازل، سوئیس،  کاهش معادن سنگ معدن و افت تولید را نشان می دهد و حداقل ممکن است موقتاً به پایان ذخایر نقره ی ارزان و فراوان رسیده باشیم.

 هنگامی که هر دو کیفیت سنگ معدن در زمین، و بازده حاصل از فرآیند استخراج هر دو در حال افت باشد، یک علامت قوی داده می شود که نقره ارزان تر است و در حال گران شدن است. با توجه به کاربردهای فوق العاده نقره ای که در این مقاله ذکر شده است، در حالیکه جایگزین های نقره فقط در موارد خاص موفق به کسب موفقیت بوده اند، بسیار محتمل است که در آینده نزدیک افزایش بسیار زیاد قیمت نقره را شاهد باشیم.

لذا سرمایه گذاری با خرید نقره سودآور به نظر می رسد. شما می توانید با خرید مصنوعات نقره هم سرمایه گذاری کنید و هم از زیبایی چشمگیر آن لذت ببرید. نقره ریحانی مفتخر است با تولید انواع آینه ها و شمعدان نقره، آینه و شمعدان عروس، شمعدان های کلاسیک و سلطنتی و همچنین جدیدترین تزیینات سفره شب یلدا نقره، ظروف نقره، ظرف انار، ظروف نقره و کریستال، مجسمه و صورتک، نشان ماه تولد، گردنبد نقره، نیم ست نقره و...زینت بخش منازل شما باشد.

نقره ریحانی با بهره مندی از بالاترین‌ تکنولوژی های ساخت نقره می تواند مطابق سلیقه مشتریان جهت صرفه جویی در هزینه ها تولیدات خود را با وزن های بسیار سبک تر از موارد مشابه موجود با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت با نقره خالص و عیار ۹۹۹ تولید نماید.

نقره ریحانی

شما می توانید نمونه ی محصولات خاص و لوکس ما را در وب سایت Reihany یا در پیج اینستاگرام به آدرس @Reihany.silver مشاهده کنید. 

نقره ریحانیان

آنچه نشان داده ایم این است که نقره از زمان طلوع تمدن مدرن نقش اساسی در جوامع داشته است. کاربردهای فعلی نقره متنوع است و تقاضای آن زیاد است. این خصوصیات منحصر به فرد که آن را به یک بخش ماندگار در جامعه ما تبدیل کرده است، نقره را به یک فلز واقعاً نجیب و با شکوه تبدیل کرده است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.